S: Originale 15x6'' NB alufælge med nye dæk

Køb, salg og bytte af biler og stumper

Redaktør: Softtop

S: Originale 15x6'' NB alufælge med nye dæk

Indlægaf mureren » tors 24. jun 2010 11:45

Min nyindkøbte NB 98'er har sådan et sæt siddende på, men jeg har lige købt 17'' i stedet.
De er afbildet her:
http://www.miata.net/faq/wheel_weights.html
og hedder 99-2002 Sport 5-spoke alloy

Der sidder helt nye (kørt fra Sjælland og til Silkeborg) Nankang NS2 Ultra Sport på.
Det ene bagdæk har enten en sivepunktering, eller også er ventilen i udu, den taber cirka 0,4 bar på et døgn.
Afbalanceringen sidder ikke lige i øjet synes jeg, så det ville jeg nok også påregne at få gjort!
Pæne og velholdt, men beskidte fra turen hjem
Billeder kan ses her, og farveforskellene er altså bare fra belysningen:
http://mx5.thomasstorgaard.eu
Befinder sig i Silkeborg, og kan formentlig afhentes i weekenden eller næste uge.

Hvad kan de indbringe?

Evt. bytte med andet udstyr til min NB!
(vinterfælge med dæk, kaleche med glasbagrude, midterkonsol fra NB FL, hardtop, sportsudstødning m.m. )
Senest rettet af mureren søn 27. jun 2010 19:44, rettet i alt 1 gang.
Brugeravatar
mureren

Geografisk sted: Silkeborg

Re: S: Originale 15x6'' NB alufælge med nye dæk

Indlægaf jepperimmen » tors 24. jun 2010 13:30

mureren skrev:Evt. bytte med andet udstyr til min NB!
(vinterfælge med dæk, kaleche med glasbagrude, midterkonsol fra NB FL, køler grill/gitter i rustfri og med udsparinger til fortøjringsbeslagene, hardtop m.m. )

Øhh, hvorfor sætter du ikke bare vinterdæk på fælgene og sælger dækene?

Afmonter "fortøjringsbeslagene" og køb en grill uden udskæringer. Beslagene må ikke bruges til at trække bilen, så du har ikke meget at bruge dem til - og de vejer et par kilo.
NB-FL - 2004 - 1.8 Sport - Lots of modifications..
Brugeravatar
jepperimmen

Geografisk sted: Midtjylland

Indlægaf mureren » tors 24. jun 2010 14:57

For at tage det sidste først, så har jeg set og læst beskrivelser af \"demonteringen\" af de fortøjringsbeslag...og det overstiger både min lyst, og måske også evner, udi det mekaniske univers :lol:

Tjoo..det har jeg overvejet, men hvis der nu var nogen der kunne bruge dem, og havde nogle dæk/fælge eller andet stående, så var det nemmere. (og demontering/montering af dæk er heller ikke gratis).
Brugeravatar
mureren

Re: S: Originale 15x6'' NB alufælge med nye dæk

Indlægaf BB » tors 24. jun 2010 18:10

jepperimmen skrev:Beslagene må ikke bruges til at trække bilen, så du har ikke meget at bruge dem til - og de vejer et par kilo.

Er det ikke en vandrehistorie - altså at de ikke må bruges til og trække bilen?
Livet er sjovere uden tag
NB 1,8 Twilight Blue
Brugeravatar
BB

Indlægaf jepperimmen » tors 24. jun 2010 18:58

mureren skrev:For at tage det sidste først, så har jeg set og læst beskrivelser af "demonteringen" af de fortøjringsbeslag...og det overstiger både min lyst, og måske også evner, udi det mekaniske univers :lol:

Det kan jeg sagtens sætte mig ind i :wink: Det tager 5 minutter for Andreas at fjerne dem. (De pynter heller ikke)

mureren skrev:Tjoo..det har jeg overvejet, men hvis der nu var nogen der kunne bruge dem, og havde nogle dæk/fælge eller andet stående, så var det nemmere. (og demontering/montering af dæk er heller ikke gratis).

Fair - men hvis du gerne vil have lette fælge, så er det svært at finde noget bedre end de originale. Montering og afbalancering af 15" bør ikke koste over 500,- og så køber du bare dæk via http://www.daekonline.dk

BB skrev:Er det ikke en vandrehistorie - altså at de ikke må bruges til og trække bilen

Måske, men det er Mazdas officielle melding (står i instruktionsbogen) og hvorfor skulle de skrive det hvis det ikke passer? Desuden er det vist svært at binde noget i dem, hvis der er monteret en grill :?
NB-FL - 2004 - 1.8 Sport - Lots of modifications..
Brugeravatar
jepperimmen

Geografisk sted: Midtjylland

Indlægaf mureren » tors 24. jun 2010 20:25

Jeg vil som sådan ikke have lette fælge (jeg har heller ikke skelet til vægten da jeg købte de nye 17''). Jeg vil gerne have en bil jeg synes er flot, men køredynamikken er sekundær for mig lige pt.
(hvis det skal gå stærkt tager jeg på trackday på mc, og det adrenalinrush kan selv den bedste sportsvogn ikke byde på IMO!

Måske tager jeg over til Andreas og får lavet lidt småting \"samlet\" når jeg har anskaffet lidt flere af de ting jeg gerne vil have, og så får han også lov at fjerne de beslag.
Brugeravatar
mureren

Indlægaf feddersen » lør 26. jun 2010 09:54

Hej

Jeg var nu vældig glad for mine, da bilen skulle op på et lad. Selvom det er en Mazda, så sker det, at den er ude af stand til at køre selv. :wink:

BB skrev:Er det ikke en vandrehistorie - altså at de ikke må bruges til og trække bilen
jepperimmen skrev:Måske, men det er Mazdas officielle melding (står i instruktionsbogen) og hvorfor skulle de skrive det hvis det ikke passer? Desuden er det vist svært at binde noget i dem, hvis der er monteret en grill :?

Jeg ved ikke om det er anderledes på en NB, men i NA manualen står der, at de er beregnet til nødtræk og ikke må belastes sidevejs. Der står endda specifikt, at de skal bruges når man er kørt fast og der står intet om at de ikke må bruges til at trække bilen generelt. Blot at det er til nøds. Nok lidt det samme som nød-donkraften. De samme regler gælder for både de forreste og bagerste.

Når biler er sænkede, så vil Falck for eksempel foretrække at smide dem op på et lad og uden øjerne er det lidt svært at få dem derop.
Med venlig hilsen
Karsten Feddersen :-)
Brugeravatar
feddersen

Geografisk sted: Vejle

Indlægaf Ken » tirs 6. jul 2010 12:11

Har du fundet en pris?
Brugeravatar
Ken

Geografisk sted: Kongens Veksø

Indlægaf mureren » tirs 6. jul 2010 13:56

Ken skrev:Har du fundet en pris?

Næh...jeg ville jo helst bytte til noget andet (rustfri sportsudstødning, kaleche etc.) :)
Men du kan da give et bud, jeg kan højst blive fornærmet og sige nej :D
Brugeravatar
mureren

Tilbage til Køb, salg og bytte