Hvem har et sæt 15\" fælge med dæk?

Diskussion af alt om Mazda MX-5

Redaktør: Softtop

Hvem har et sæt 15\" fælge med dæk?

Indlægaf Kuksi » søn 27. jun 2010 23:02

Er der en der har et ekstra sæt stående (helst org. men i hvert fald lette), og vil låne dem ud en eftermiddag?
Evt. bytte med mine 17\" OZ Superleggera, for test af hvad 17\" gør ved bilen. Så kan vi sammen køre en test tur.
Nu står ferien jo for døren, så lad os finde en dag engang i august eller senere.
Ovenstående er jo ikke fordi jeg er utilfreds med mine 17\". Men da jeg efterhånden vægter preformance højere og højere, så er jeg blevet interesseret i om man giver køb på noget til fordel for det gode look. For mig er der ingen tvivl om 17\" giver en mere \"direkte styring\", men på bekostning af hvad? Jeg har tidligere sikftet fælgene ud og sparet 1,7kg pr hjul, og det var meget mærkbart!
Kuksi '90 1,6 NA, classic red.
Se bilen her:Billeder
If it ain't broken, why not tweak it?
Brugeravatar
Kuksi

Geografisk sted: Østjylland

Indlægaf mureren » man 28. jun 2010 00:33

Hej Kuksi.

Sådan et sæt har jeg liggende, og dem kan du godt låne en eftermiddag :)
(jeg har 17'' på, så vi behøver ikke bytte)
Jeg har dem godt nok til salg/bytte herinde og på mx5club, så hvis du vil nå at prøve dem skal du måske skynde dig!

De befinder sig i Silkeborg, og jeg har garage hvor du kan skifte hjul :D
Brugeravatar
mureren

Geografisk sted: Silkeborg

Indlægaf Tore » man 28. jun 2010 10:04

Hej Kuksi

Det lyder som et skægt projekt. Jeg stiller gerne mine 15x7, ET30, Rota RB med TOYO PROXES T1-R (13,5 kg pr. hjul) til rådighed for en test-tur (de sidder på bilen, så det er nok en kende mere besværligt end murerens ekstra sæt)
BRG NA 1,8 '95
Brugeravatar
Tore

Indlægaf And » man 28. jun 2010 10:15

Det er absolut værd at prøve - vægten betyder meget.

Min NA bliver mere tung/vrangvillig i rattet når jeg skifter fra 16x7\" OZ Ultraleggera til 15x7\" alufælge som er noget tungere end førstnævnte.
15\" tror jeg på giver en super frisk styring - hvis bare fælgen er let!

Jeg har så valgt mine 16\" som et kompromis mellem udseende og køreegenskaber.

Du må hjertens gerne låne mine 7x15\" - eller et sæt 7x16\", jeg også har liggende - men begge sæt er tunge og giver nok ikke et retfærdigt svar på dit spørgsmål!
And - ´92 NA Black & Tan Billede

"And - du kan kun snakke om: diesel, kaffe og Scania" - citat fra studiekammerat.
Brugeravatar
And

Geografisk sted: Svendborg

Indlægaf Kuksi » man 28. jun 2010 11:08

Hey! Super fedt med tilbage meldinger så hurtigt.:D
Jeg når ikke at gøre byttet inden ferien, så vi må se om mureren stadig har dem når ferien er overe. Ellers lyder det MEGET interessant Tore at vi lige stikker hovederne sammen og sparker lidt dæk en eftermiddag. Jeg har bukke, momentnøgle m.m.
13,5kg ! Det er helt vildt i forhold til de 17kg mine stadig ikke kan komme under. :o
Ville være super at prøve at lave skiftet, og melde tilbage herinde.
Brugeravatar
Kuksi

Indlægaf Tore » man 28. jun 2010 16:48

Jeg har jo faktisk også et par 15x6 NB fælge med vinterdæk på - de vejer det samme som mine sommerhjul. Vinterdækkene har bare ikke nær samme greb og \"skarphed\" i styringen, men de er jo også noget smallere.
BRG NA 1,8 '95
Brugeravatar
Tore

Indlægaf Viggoman » man 28. jun 2010 20:47

Sjov og sikkert lærerig ide. Jeg har på det seneste kørt lidt i en standard 91'er med Koni dæmpere (nederste dæmpere, blødeste indstilling, præcis som min egen), men på standard 14\" med Bridgestone. Det går altså op i en højere enhed.......måske ikke så skarpt og gocart agtigt, men super harmonisk og velafbalanceret. Prøv det!
NA92 Silverstone - sommer DD
NA92 Silverstone - tracktoy
NA91 Mariner Blue - Blueman (solgt og savnet)
\" Less is more!\"
Brugeravatar
Viggoman

Geografisk sted: Hareskovby

Indlægaf Kuksi » man 28. jun 2010 23:15

Viggoman. Ja det er netop skarpheden og det gocart agtige jeg elsker. Det er altså en fornøjelse at køre 80km/t, og så lige dreje rattet \"10 minutter\" til hver side. Man føler at man kan køre zig zag mellem afstribningerne. 8)
Arbejder på at lave en aftale med Tore, da afstanden mellem os ikke er så stor. Alternativt vil jeg takke ja til dit tilbud mureren.
Brugeravatar
Kuksi

Tilbage til Diskussion