Synsgodkendt kompressorløsning fra Rotrex

Eksempelvis turbo, luftfilter etc.

Redaktør: Softtop

Indlægaf Lurendrejer » man 14. jun 2010 09:16

kan vi kun håbe at syn i DK kommer til at gå hurtigere

Så skal man da vist være mere end ualmindeligt heldig :D
Lurendrejer

Geografisk sted: Randers

Indlægaf Lurendrejer » søn 4. jul 2010 21:32

SÃ¥ er sommeren her, hvilket betyder at den snart er slut!

Noget nyt? Hvor bliver de film af jeg lovede mig selv at Jeppe ville lave? :D
Lurendrejer

Indlægaf jepperimmen » man 5. jul 2010 08:20

Lurendrejer skrev:Noget nyt? Hvor bliver de film af jeg lovede mig selv at Jeppe ville lave? :D

Jeg rykker for nyt - bil nr. 2 står stadig i Tyskland. Processen kører (men tilsyneladende laaaangsomt)!

Hvad er det for nogle film du har lovet at jeg ville lave?
NB-FL - 2004 - 1.8 Sport - Lots of modifications..
Brugeravatar
jepperimmen

Geografisk sted: Midtjylland

Indlægaf Lurendrejer » man 5. jul 2010 11:43

Blues brothers 4, transformers 7 og måske Rocko's backdoor adventures 12.

Kan det lade sig gøre?

Jeg håbede på at vi måske kunne få lov at se/høre skidtet \"live\" - Der skulle nok være interesse for selv det mindste brummeri blandt andre youtube-brugere :D
Lurendrejer

Indlægaf jepperimmen » man 5. jul 2010 11:57

Ja, det må jeg få kigget på - har ikke været så aktiv med foto og video som vanligt på det sidste.

R. Hundrup har taget dette billede:
Billede
Brugeravatar
jepperimmen

Indlægaf one-niner » man 5. jul 2010 12:40

Ja, den ser jo (stadig) nydelig ud.

Det var lidt svært at vurdere kompressorens indflydelse på lyden (i Skive), da udstødningen jo ændrer en del på den. Men godt lød den i hvert tilfælde :)

Jeg glæder mig til at KW får intercooleren på markedet, så vi kan se pris og effekt. Og så irriterer det mig stadig en smule, at man bliver nød til at afmontere sin tårnstiver for at få plads til stumperne.

- Tom
'99 Jubilæumsmodel nr. 4810
Megasquirt DIYPNP by Reverant
Trackspeed Engineering COP kit
RB 4-1, race-kat, RB udstødning
V-Maxx gevindundervogn
OZ Alleggerita HLT + 205/45-16 Yokohama AD08R
Brugeravatar
one-niner

Geografisk sted: Aarhus

Indlægaf jepperimmen » man 5. jul 2010 14:42

one-niner skrev:Ja, den ser jo (stadig) nydelig ud.

Det var lidt svært at vurdere kompressorens indflydelse på lyden (i Skive), da udstødningen jo ændrer en del på den. Men godt lød den i hvert tilfælde :)

Jeg glæder mig til at KW får intercooleren på markedet, så vi kan se pris og effekt. Og så irriterer det mig stadig en smule, at man bliver nød til at afmontere sin tårnstiver for at få plads til stumperne.

- Tom

Ja, jeg synes det er en meget veludført installation - ligner noget der kunne være fabriksmonteret.

Lyd: Ja, jeg har en Racing Beat potte på min så den gør selvfølgelig en forskel. Men generelt vil jeg beskrive lyden som en "let fløjten" og ved acceleration er lyden meget karakterisktisk ved gearskift. Det er tydeligt at høre indsugningen - faktisk forsvinder meget af lyden hvis man lægger to hænder rundt om luftfilteret. Det er tydeligt at høre forskel ift. uden kompressor, men lyden er ikke generende ift. daglig kørsel.

Jeg vil ikke lægge hovedet på blokken, men jeg gætter på at intercooleren kommer til at koste 5-7.000,- monteret. Ja, jeg ville også gerne have plads til en tårnstiver, men kan dog ikke mærke forskel.
Brugeravatar
jepperimmen

Indlægaf Lurendrejer » man 5. jul 2010 17:14

Det ser jo pikke godt ud :)

Er alu-køleren nødvendig? Hvis det er tilfældet får jeg nok problemer med varmen fra min JR manifold....

Jeg er også lidt bitter over at min alutech stiver må lade livet....
Lurendrejer

Indlægaf jepperimmen » søn 22. aug 2010 19:07

Så er alle TÜV test bestået :D

Bilen forventes at lande i Danmark medio september, hvorefter den godkendes og synes. Dette burde være en formsag, men lært af erfaring må jeg helere lade være med at komme med datoer.. :roll:

Når det hele er på plads kan interesserede prøve bilen på Sjælland og i Jylland.
Brugeravatar
jepperimmen

Indlægaf one-niner » søn 22. aug 2010 19:10

Super. Tak for updaten.

- Tom
'99 Jubilæumsmodel nr. 4810
Megasquirt DIYPNP by Reverant
Trackspeed Engineering COP kit
RB 4-1, race-kat, RB udstødning
V-Maxx gevindundervogn
OZ Alleggerita HLT + 205/45-16 Yokohama AD08R
Brugeravatar
one-niner

Geografisk sted: Aarhus

Indlægaf Kuksi » søn 22. aug 2010 20:26

Alle tiders, at alle tests er bestået. :D

Er alu-køleren nødvendig? Hvis det er tilfældet får jeg nok problemer med varmen fra min JR manifold....

JR manifolden kan få en gang Powerwrap (holder dog ikke evigt, mit (lign. produkt) hænger i laser efter 1½ år).
Men derudover er der muligheden for at afdække manifolden med denne løsning (har selv en liggende der venter på montering) http://www.trackdogracing.com/website/exhaust_systems/heatshield.htm
Kuksi '90 1,6 NA, classic red.
Se bilen her:Billeder
If it ain't broken, why not tweak it?
Brugeravatar
Kuksi

Geografisk sted: Østjylland

Indlægaf crv » man 23. aug 2010 16:52

Køre selv med den løsning med Racing-Beat header og det virker super.Det er bare lidt ærgeligt at det dækker for de smukke rør men hvad ,power er gud
Miata 1998 NB Hvid CA
Brugeravatar
crv

Geografisk sted: Kastrup

Indlægaf Lurendrejer » tirs 24. aug 2010 09:38

De skal bli' dæjli.....

Er der info på hvorvidt NB (ikke FL) med sine bremser hæklet af bast er godkendt også?

Ellers kan man nok hurtigt regne med +10 kilo :(

Ps. Varmeafdækningen ser ud til at være en god ide - men udsætter man ikke blot manifolden for ekstra stress ved at fjerne dens mulighed for at komme af med varmen?
Lurendrejer

Indlægaf And » tirs 24. aug 2010 19:27

Interessant nyhed fra IL, tryk til alle modeller, her beskriver de dog (kun) turbo! Inklusiv TÜV godkendelse

I første omgang drejer det sig om et komplet kit til en NA, inklusiv Megasquirt PnP.
http://www.ilmotorsport.de/news/news_de ... 4f4af423b6

Men om det så bliver lovligt i DK???? Det er en langsommelig process Jeppes bil har været igennem.
And - ´92 NA Black & Tan Billede

"And - du kan kun snakke om: diesel, kaffe og Scania" - citat fra studiekammerat.
Brugeravatar
And

Geografisk sted: Svendborg

Indlægaf jepperimmen » fre 17. sep 2010 11:39

Så er søsterbilen landet fra Tyskland - Citat:

Er lige kommet hjem med en fantastisk MX-5. Bilen kører kanon og efter 2000km med næsten fuldgas må vi konstatere at kittet virker efter hensigten. Den monterede fuld elektroniske Tein undervogn (15k kr) og et godt spær, får bilen til at styre perfekt v alle hastigheder.

Den trækker rigtig godt, ingen problemer med at løbe ud i omdr. I 6. gear. Masser af udstyr. Kalechen fungerer godt og støjniveauet bliver først markant efter 160 km/h

Vil få alle TÜV papirerne en af de nærmeste dage når elektronikken er indført, planen er så at få den synet m. godkendelse og derefter registreret så hurtigt som muligt.

Når interesserede købere har haft mulighed for at prøve den, går vi videre med den inden for hvad gearkassen kan tåle.
Brugeravatar
jepperimmen

ForegåendeNæste

Tilbage til Tuning og modificering