Ny Kalesche!???

Eksempelvis raslelyde, motor, ubalance i dæk etc.

Redaktør: Softtop

Ny Kalesche!???

Indlægaf brutalis » tirs 13. jul 2010 09:09

Der ligger et firma i Aalborg der hedder mbb.dk. Nogen der kender det!? Evt. erfaringer! Min kalesche er ved at være godt træt, så bliver nød til at købe en ny! Forslag er velkomne! Er dog ikke lige typen der går igang med de store hjemmerenoveringer! PÅ FORHÅND TAK!!! :wink:
brutalis

Geografisk sted: Fredericia

Indlægaf mureren » ons 14. jul 2010 13:23

Jeg er forholdsvist nybagt MX5-ejer, og har ingen erfaringer med det omtalte firma.
Men, jeg vil da sætte vældig pris på din vurdering af dem når/hvis du køber og får monteret kalechen hos dem.
Sådan en lækker lille fortælling om overvejelser ang. kalechetype, anbefalinger fra firmaet selv, hvordan passer det færdige produkt, holdt prisen, holdt tiden, holdt alle aftaler...den slags ting :D

Mvh.
Mureren
(der er på vej ned og få svejset ny flange på mellemrøret, så den nye Cobalt bagpotte kan komme på...sikke en larm det bliver på turen derned, uden bagpotte overhovedet!)
Brugeravatar
mureren

Geografisk sted: Silkeborg

Indlægaf brutalis » ons 14. jul 2010 16:04

Jamen selvfølgelig! Vil lige undersøge markedet før jeg handler for uden komplikationer og med sonneland stof og glasbagrude ryger vi op i 6500,- så jeg kigger mig lige omkring først! I høre nærmere! :wink:
brutalis

Indlægaf mureren » ons 14. jul 2010 16:47

Nøjagtigt samme kalesche jeg har kig på, men det bliver ikke lige foreløbigt :cry:

Andeas Fast sagde i øvrigt at han foretrak vinyl. Det er nemmere at holde, bliver ikke så let støvet og nusset, og levetiden er fin.
Jeg ved ikke om jeg er enig, men glæder mig til at høre om erfaringen senere :D
Brugeravatar
mureren

Indlægaf Kuksi » ons 14. jul 2010 21:23

Kender ikke firmaet mbb.dk.
Men vil bare sige hvor glad jeg stadig er for min Sonnenland med glasbagrude. Den er bestemt ikke svær at holde. Den får noget imprænering 1-2 gange årligt, og bliver så ellers bare vasket i hånden sammen med resten af bilen. Den er klasser bedere når det gælder look, end den orginale PVC. Den blev købt på ebay.de for 2 år siden og leveret til døren for under 3000,-. Det eneste der så kræves er at man selv har mod på at montere.
Kuksi '90 1,6 NA, classic red.
Se bilen her:Billeder
If it ain't broken, why not tweak it?
Brugeravatar
Kuksi

Geografisk sted: Østjylland

Indlægaf mureren » tors 15. jul 2010 06:44

Selvom jeg har en ualmindeligt stor og fin garage, så er jeg autodidakt mekanik-mongol, og sådan et projekt med en kalesche ligger vist langt ud over min formåen :cry:
Sørgeligt at man kan tegne og bygge hus/garage, men må give op overfor en kalesche :oops:
(men skulle brutalis eller en anden mangle garageplads til sådan et projekt, så finder vi nok ud af det!)
Senest rettet af mureren tors 15. jul 2010 09:04, rettet i alt 1 gang.
Mvh.
Mureren

1998 NB, Emerald Mica
K&N Typhoon kit, Cobalt exhaust, 17'' Zito Le Mans med Continental SportContact 3, Sonnenland kalesche med el-glas bagrude m.m.m. :-)
Brugeravatar
mureren

Indlægaf the chicken » tors 15. jul 2010 08:36

Vinyl/Stof er en smagssag - har altid syntes at vinyl var langt flottere når det er rent og i orden, men med den nye bil fulgte der jo så altså også en stofkalesche som jeg selvfølgelig også synes er fin :)

Umiddelbart er vinyl nu nemmest at holde, det skal bare ha noget silikone-gel indimellem så ser det ud som nyt.

mht mbb.dk så har jeg købt en del ting til min 4x4 der - han ved ikke umiddelbart så meget om det, men han er flink og pligtopfyldende og man får som regel de rigtige varer, så han kan godt anbefales :D
'06 NC 1,8 - True Red*solgt*
'97 NA 1,6 Turbo - Classic Red *RIP*
,94 NA 1,8 Classic Red *solgt*
- og så lidt andet legetøj...
www.raredog.dk - Retro T-shirts for drengerøve
Brugeravatar
the chicken

Geografisk sted: Sønderjylland, Haderslev

Indlægaf brutalis » tors 15. jul 2010 09:24

He He Kuksi! Var faktisk også dine flotte billeder af din lille røde racer med den mega flotte kalesche som gjorde udslaget! (Man ska´ altid hugge de gode idéer) :wink: Og til dig Murer, det var da en flot gestus! Men er desværre nogenlunde lige så ferm med værktøj som Peter Brixtofte er med offentlige midler! Det meste jeg ka´ bidrage med er et gæt på bilens farve! :wink: Har lige fundet noget der hedder 2M polstring i Middelfart! Ska´ jeg også lige ha´ snakket med! I høre nærmere! :D
brutalis

Indlægaf mureren » tors 15. jul 2010 14:39

Altså....hvis sammenligningen med Peter Brixtofte holder, så kan du jo trylle med enhver form for værktøj, forme og modellere alle materialer så det passer i enhver henseende, samt ikke mindst overbevise det meste af kongeriget om at netop DIN kalesche er über-überklasse paskram og sublimt håndværk....det lægger jeg sateme gerne garage til :lol:

Ellers er der også de her fyre:
http://www.cabriotops.dk/cabrio_kalecher/cabriotops.htm

De vil have 7.000 inkl. moms og montering for en Sonnenland kalesche med el-opvarmet glasbagrude.
Mvh.
Mureren

1998 NB, Emerald Mica
K&N Typhoon kit, Cobalt exhaust, 17'' Zito Le Mans med Continental SportContact 3, Sonnenland kalesche med el-glas bagrude m.m.m. :-)
Brugeravatar
mureren

Indlægaf brutalis » tors 15. jul 2010 17:54

Jah Murer! Du har sgu nok ret med Brixtofte. Måske ikke den mest heldige samligning! men nu har du godt nok sparet mig for en del kilometer! :lol: Jeg skylder dig en omgang! Den ka´ vi passende ta´ til næste five-speed event i Skive! For der er du simpelthen nød til at med hvis ikke du har været det før!?? der ka´ du møde en afsindig sympatisk samling \"Drengerøve\" som elsker deres biler og som heldigvis ikke er bange for at dele ud af deres erfaringer! Tusind tak for hjælpen! :wink:
brutalis

Indlægaf mureren » tors 15. jul 2010 18:00

En omgang...det er dæleme gængs valuta for en murer, lyder lækkert :D

Har ikke været i Skive til det arrangement før, er jo næsten nybagt ejer!
(med masser af mods og vedligehold på listen, før MX'eren bliver lige som jeg vil have den!)
Mvh.
Mureren

1998 NB, Emerald Mica
Brugeravatar
mureren

Indlægaf mureren » lør 28. aug 2010 04:41

Er der sket noget i sagen Brutalis?
Vi venter spændt på dine erfaringer :D
Mvh.
Mureren

1998 NB, Emerald Mica
Brugeravatar
mureren

Tilbage til Problemer og løsninger