Ventildæksel og ny pakning driller.

Eksempelvis raslelyde, motor, ubalance i dæk etc.

Redaktør: Softtop

Ventildæksel og ny pakning driller.

Indlægaf Kuksi » tors 15. jul 2010 17:51

I forbindelse med at jeg har poleret mit ventildæksel i sidste måned, blev der monteret en ny pakning. Kan ikke lige huske momentet møtrikkerne skulle spændes med, men det var ikke ret meget. Har mindst 3 gange siden måtte efterspænde, og de sidste gange har det været uden momentnøgle, da de alle har fået \"noget ekstra\". Har dog igen i dag konstateret at flere af dem igen har løsnet sig.
Er jeg mon den eneste der har oplevet dette, og hvad har I gjort?

PS: De er spændt i den rækkefølge som man ville tilspænde et topstykke.
Kuksi '90 1,6 NA, classic red.
Se bilen her:Billeder
If it ain't broken, why not tweak it?
Brugeravatar
Kuksi

Geografisk sted: Østjylland

Indlægaf And » tors 15. jul 2010 19:44

Min løsning på dit problem :)
Billede

Alternativt, har du lavet overfladen for \"glat\" ved anlægsfladerne for møtrikkerne? Lidt ru overflade her ville måske kunne hjælpe, men løsningen ovenfor er efter min mening klart lettest.
And - ´92 NA Black & Tan Billede

"And - du kan kun snakke om: diesel, kaffe og Scania" - citat fra studiekammerat.
Brugeravatar
And

Geografisk sted: Svendborg

Indlægaf Ozan Yücelbas » tors 15. jul 2010 20:01

Mine løsner sig faktisk også...Tror jeg vil prøve det som AND anbefaler.. :D
MX5 Racing Green, 1.8, 1994.
Celica 2.0 1992, GTI.
Nissan Almera 1.6 Sr 1997
Ozan Yücelbas

Geografisk sted: Horsens

Indlægaf Viggoman » tors 15. jul 2010 21:00

Det er da en del af charmen at skrue lidt på vidunderet en gang imellem :D

Lad Loctite'en blive i skuffen og nyd pusleriet under hjelmen. Gå dem efter med løs hånd når motoren er varm. De skal spændes som et tændrør, kun lige fingerfast plus et nøk.
Senest rettet af Viggoman tors 15. jul 2010 22:57, rettet i alt 1 gang.
NA92 Silverstone - sommer DD
NA92 Silverstone - tracktoy
NA91 Mariner Blue - Blueman (solgt og savnet)
\" Less is more!\"
Brugeravatar
Viggoman

Geografisk sted: Hareskovby

Indlægaf Danny » tors 15. jul 2010 21:45

Siftede du også O-ringen nu du var igang?

Jeg havde nemlig en af mine værste (og floveste) oplevelser med min gamle 5'er efter jeg havde skiftet begge dele. Nogle uger senere var det pludselig som om den kørte på højst to cylindre en gang imellem og på et tidspunkt kom der virkelig meget røg ud af bagpotten på vej til arbejde. Jeg lod Andreas se til det og guess what: CAS'en sad løs som en rokketand fordi jeg ikke havde spændt den ordentligt.

Til historien (og bilens opførsel) hører ganske vist også at jeg natten før havde glemt at oprulle passagervinduet og der var kommet et kraftigt regnvejr indover. Det var på den måde jeg lærte hvor ECU'en sad, for den havde holdt vejret under vands i noget tid inden det blev lukket ud :oops:

Når jeg skifter de dele på min nuværende dyt, tror jeg at jeg vil bruge loctite. Jeg gider ikke overraskelser af nogen art fra mit motorrum.
92' NA med AGX, Butterfly, Superpro og FM mounts.
Danny

Geografisk sted: Videbæk

Indlægaf Kuksi » tors 15. jul 2010 23:34

Siftede du også O-ringen nu du var igang?
Den var skiftet på et tidligere tidspunkt (hvor jeg genbrugte ventildækselpakningen).
Tror And er inde på det helt rigtige, da anlægsfladerne for møtrikkerne også er poleret. Så løsningen bliver (selvfølgelig, hvorfor har jeg dog ikke selv tænkt på det) nok Loctite. Ellers er jeg bange for at jeg helt mangler nogle af møtrikkerne en dag jeg åbner hjelmen.
Kuksi '90 1,6 NA, classic red.
Se bilen her:Billeder
If it ain't broken, why not tweak it?
Brugeravatar
Kuksi

Geografisk sted: Østjylland

Tilbage til Problemer og løsninger