udstødning NB 2001

Eksempelvis raslelyde, motor, ubalance i dæk etc.

Redaktør: Softtop

udstødning NB 2001

Indlægaf Munk » man 19. jul 2010 17:41

Her de seneste dage har min 2001 NB FL'er fået en noget mere sporty lyd, hvilket dog blev ødelagt af op til flere niveauer af raslen efter udstødningen helt slap taget i den forreste lille lyddæmper på mellemrøret. ;)

Så nu hvor den alligevel skal på operationsbordet er så spørgsmålet om man skal tage std bagpotten som er ret rusten i diverse ophæng og så skifte både den og så mellemrøret der er gået nu man er i gang.

Jeg har gravet diverse forum'er igennem og er nogenlunde kommet frem til at de billige fra mx5parts / IL nok ikke opfylder mine ønsker. Som de siger hos IL \"Etwas zu Brummig für den Deutschen TÜV\"
http://www.ilmotorsport.de/shop/article_detail.php5?aid=3377&oid=727&depth=2&page=0&count=8&PHPSESSID=dffc6df7466fe57d5f37408fb54b3d58
http://www.mx5parts.co.uk/product_info.php/products_id/1515

Så er der RB's der får gode ord med på vejen fra mange
http://www.racingbeateurope.com/b-mx-5- ... -378-c.asp

Men er der andre forslag?

Hvordan er leveringstiderne fra rb-europe?

Det gør ikke noget den lyder af lidt, men den må ikke lyde af noget nogen har svejset sammen af dele fra THansen, og så skal den kunne gå gennem syn uden problemer.

Noget man bør skifte nu man er i gang? mx5parts har gaskets men ikke nogen gummiophæng, og de er vel ved at være døde hvis de er originale.
NB FL 2001 1.8is 6g Sunlight Silver
Munk

Geografisk sted: Aalborg

Indlægaf mureren » man 19. jul 2010 20:49

Jeg har just skiftet fra std. bagpotte til en Cobalt fra Moss. (udstødningen er den tidligere Jackson Racing, nu produceres den bare kun for Moss)
Den er jeg vældig tilfreds med :D
I bilen kan jeg ikke selv høre nogen nævneværdig forskel før omkring 4.000 rpm, og kun under acceleration. Der tager lyden lidt til, men slet ikke noget der irriterer.
Ude af bilen lyder den lidt dybere generelt, men jeg har ikke rigtig hørt den ved forbikørsel. Det har kæresten, og hun siger det lyder af lidt mere end før, men ikke belastende eller \"neon under vognbunden\"-agtigt :lol:

Passer perfekt, flot forarbejdet, og så er den forholdsvist billig, 1.800 kroner med fragt fra England.
Mine gummiophæng fejlede ingenting. Det gjorde til gengæld flangen på mellemrøret! Den var næsten ædt totalt op af rust, og jeg måtte få Andreas til at sende mig en ny før jeg kunne få den nye udstødning på!

Og så vil jeg fraråde at få svejset sådan en flange på hos Super Dæk Service i Silkeborg...han tog...og hold nu fast...942,50 kr. for den manøvre, og jeg kom endda derned uden bagpotte på, så han skulle bare fjerne stel på batteriet, skære den gamle flange af, prøvemontere bagpotten så flangerne \"linede op\", svejse og montere potten. Så er et fastpris system jo lækkert....560 kroner for at skrue de 2 bolte fast...svineri synes jeg, men jeg havde ikke bedt om et overslag, så jeg betalte og kørte derfra ret irriteret!
Jeg regnede hans timeløn ud til 1.615 kroner!
Mvh.
Mureren

1998 NB, Emerald Mica
K&N Typhoon kit, Cobalt exhaust, 17'' Zito Le Mans med Continental SportContact 3, Sonnenland kalesche med el-glas bagrude m.m.m. :-)
Brugeravatar
mureren

Geografisk sted: Silkeborg

Re: udstødning NB 2001

Indlægaf jepperimmen » tirs 20. jul 2010 09:41

Munk skrev:Så er der RB's der får gode ord med på vejen fra mange
http://www.racingbeateurope.com/b-mx-5- ... -378-c.asp

Det gør ikke noget den lyder af lidt, men den må ikke lyde af noget nogen har svejset sammen af dele fra THansen, og så skal den kunne gå gennem syn uden problemer.

Jeg kan tilslutte mig tilfredsheden med RB. Hvis du skal på sommerkøretur er du velkommen til at se/lytte i Brande.
NB-FL - 2004 - 1.8 Sport - Lots of modifications..
Brugeravatar
jepperimmen

Geografisk sted: Midtjylland

Indlægaf crv » tirs 20. jul 2010 23:08

Er meget tilfreds med min racing-beat dual udstødning god dyb lyd rustfrit stål og god kvalitet.Du skulle overveje et mellemrør fra roadstersport eller FM.De øger HK og giver lidt mere brum. tilsæt Header så begynder det at lyde spændene over 5000 rpm
Miata 1998 NB Hvid CA
Brugeravatar
crv

Geografisk sted: Kastrup

Indlægaf jepperimmen » ons 21. jul 2010 20:28

crv skrev:Du skulle overveje et mellemrør fra roadstersport eller FM.De øger HK og giver lidt mere brum. tilsæt Header så begynder det at lyde spændene over 5000 rpm

Header er optimeret på NB-FL, så det får du meget lidt effekt ud af. (NB er en anden sag - der er der basis for forbedring)
NB-FL - 2004 - 1.8 Sport - Lots of modifications..
Brugeravatar
jepperimmen

Geografisk sted: Midtjylland

Indlægaf crv » ons 21. jul 2010 21:35

2001 og frem har klart en bedre Header.men jeg tænkte nu mest på Lyden ikke så meget på effektforøgelsen som dog vil være ganske beskeden måske 3-5 hk med en Racing-Beat Hvorimod 1998-2000 ca modellen kan nette over 1o hk og spare mere end 10 kg i vægt
Miata 1998 NB Hvid CA
Brugeravatar
crv

Indlægaf Munk » ons 21. jul 2010 21:44

en lille opdatering. Mellemrøret lader til måske at være lidt tricky. mx5parts er egentlig en IL del og hos IL er den del af en cat+mellemrør som de kun laver \"væææry spesjal four u\". Men de skriver det kun passer op til chassis nr 200.000 og min nb-fl'er er 209xxx. Og så vidt jeg har snuset mig frem til skulle der være en chassis brace på sport modellen der er i vejen efter nr 200.000.

Svaret fra RB europe ang connecting pipe til 2001'en var \"Racing Beat have found that there is no performance advantage over the stock connecting pipe and so do not offer this part.\"

En rundringning til de lokale mazda forhandlere afslørerede at deres priser for originale dele. dvs med rustgaranti ca matcher priserne på mx5parts mellemrør og dual tip'en fra RB. Der var 50 øres forskel mellem priserne hos værkstederne hvilket jeg ikke blev populær på at fortælle ved nr 2. ;) Og så skal der jo også lægges moms på, selv heroppe i nord.

Ohh. og de håbede da ikke det var cat'en der var noget galt med \"for den koster ca 15.000\".................Jeg ved godt der skal platin i sådan en men de behøver vel ikke lave den af rent platin ;).

Men jeg afventer at mx5parts svarer på om deres mellemrør passer. For ellers bliver der nok et std mazda mellemrør og så en RB dual tip. Men rustfrit vil nu være rarest.
NB FL 2001 1.8is 6g Sunlight Silver
Munk

Geografisk sted: Aalborg

Indlægaf crv » tors 22. jul 2010 13:54

l http://www.good-win-racing.com/Mazda-Pe ... 1001b.html Koster 1800 kr plus fragt og told/moms.Skulle passe 1999-2005 NB.Har den selv og gik gennem syn med den monteret
Miata 1998 NB Hvid CA
Brugeravatar
crv

Tilbage til Problemer og løsninger