Hvaffor motor ?

Køb, salg og bytte af biler og stumper

Redaktør: Softtop

Hvaffor motor ?

Indlægaf Bent » lør 14. aug 2010 09:47

Har nu prøvet 1,6 - 1,6 turbo - 1,8
1,6 er kan li' omdrejninger, men mangler moment, har det svært ved mellemaccerationer på motorvej.
1,8 har har det moment, og er lige præcis mere \"magtfuld\", spinner måske ikke så hurtigt op i omdrejninger, men til min \"morfarkørsel\" er den et bedre valg.
1,6 turbo, den er bare så meget hutigere, men husk at skifte kobling, standard kan ikke holde til det. Nå, ja så er det jo heller ikke lovligt i dette land.

Har kun kørt 1,8 med Link motorstyring, og jeg vil betegne en anden(end standard) motorstyring som et must. Fakstisk da jeg troede at Link'en var defekt, overvejede jeg Megasquirt, ikke at sætte standard ECU i.
Bent
NA 1990-1,8 rustblå, Mr2, Tigra jtd, Elise.
Forhjulstræk; det er simpelthen forkert.(kan dog bruges som pendlermonster)
Brugeravatar
Bent

Geografisk sted: Løvestad

Indlægaf And » lør 14. aug 2010 09:57

Uden at have prøvet den, så ville jeg tage en 1,8 der fik den store tur.

Bunden, afbalanceres og strokes, imens topstykket optimers/portes - evt. tilsat et lettet svinghjul.

Der har du momentet, ydelsen og omdrejningsvilligheden.

Alt ovenstående er sagt uden selv at have udført operationen! Jeg har dog prøvet Web's 1,6 med afbalanceret bund og den gør det godt. Samtidigt hjalp det en hel del på min egen at få drejet en smule af det originale svinghjul.
And - ´92 NA Black & Tan Billede

"And - du kan kun snakke om: diesel, kaffe og Scania" - citat fra studiekammerat.
Brugeravatar
And

Geografisk sted: Svendborg

Tilbage til Køb, salg og bytte