Fornuftig MX-5 til 70 kilo?

Diskussion af alt om Mazda MX-5

Redaktør: Softtop

Indlægaf Lars Z » man 16. aug 2010 15:38

Så kom der dælme en tysker i hus. Dvs. den var hentet til DK, men sat til salg uden afgift.
Nu ved jeg hvad efteråret og vinteren skal gå med inden den skal synes og på DK plader.
Såern en 5ér går altså godt, fruen kørte forrest med benzin, slæbetov og vand, just in case, men kunne ikke undgå det store smil der fyldte hendes bakspejl.

Billede
Så kom den på plader, nu skal vi bare have genskabt tilliden til den lille røde.
Lars Z

Geografisk sted: Vestjylland

Indlægaf Mogenz » man 16. aug 2010 16:48

Tillykke med dyret.

Fra nu af bliver du kun gladere for hver dag der går.

kuksi kan en historie omkring olie skift :) så inden du kører meget længere kontroller venligst at det er der og det har en pæn farve :)

Hvad blev specs´ne ? 1.6/1.8 ? og år ?
NB 1.8 Jubiiii!
Mogenz

Geografisk sted: Humlebæk

Indlægaf Lars Z » man 16. aug 2010 17:33

Takker, hvis jeg bliver meget gladere så sover jeg i den i aften. :lol:
Jeg skal have alle væsker skiftet på den, jeg vil tro det er ca. 2 år siden der er gjort noget på den.
Skal også have panelerne fikset inden foråret, og så skal kabinen skilles lidt og rengøres grundigt.

Det er en 90ér, 1,6 med elruder og servo. Jeg er ikke helt sikker på om den bagagebærer skal blive på, men det er jo et problem i småtingsafdelingen.

Iøvrigt fik fruen en tur i førersædet, efter 2 km. måtte jeg spørge hvad hun smilte sådan af, hendes svar: gør jeg da det?
Man bliver gladere i sådan en.
Mvh Lars
Så kom den på plader, nu skal vi bare have genskabt tilliden til den lille røde.
Lars Z

Indlægaf Lars Z » tors 2. sep 2010 17:43

Nå, nu har jeg jo startet tråden, så kan jeg jo ligeså godt sørge for at holde den opdateret.
Min mekaniker har nu gennemgået dytten for mig, og det ser jo lovende ud.
Bremser er i fin form og bunden havde han aldrig set flottere på en 20 år gammel bil. :D
Motor, gearkasse og bagtøj er fuldstændigt uden oliespild, så det er jo godt nok.
Til gengæld er der dælme hul i udstødningen, og her gik jeg bare og syntes at den lød godt. Panelerne er færdige i førersiden og der er et lille hul i den anden side, så mail er sendt til Andreas og regner med at panelerne skal hjem fra ham.

Hvilken udstødning skal man ha? Den skal ikke være helt stille og må gerne give et brøl fra sig når man er i det humør, men ellers rimelig stille ved cruising. 8) Iøvrigt skal den helst være til fornuftige menneske penge, jeg har jo ikke betalt afgiften endnu.
Lars Z

Indlægaf one-niner » fre 3. sep 2010 16:19

http://www.racingbeateurope.com/b-mx-5- ... -378-c.asp

Racing Beat er folk generelt godt tilfreds med, men der er jo rigtig meget religion på det her område. Ellers snak med Andreas.

- Tom
'99 Jubilæumsmodel nr. 4810
Megasquirt DIYPNP by Reverant
Trackspeed Engineering COP kit
RB 4-1, race-kat, RB udstødning
V-Maxx gevindundervogn
OZ Alleggerita HLT + 205/45-16 Yokohama AD08R
Brugeravatar
one-niner

Geografisk sted: Aarhus

Indlægaf Lars Z » tors 9. sep 2010 17:24

Så er der bestilt rep stykker til panelerne og en BBK udstødning fra Andreas.
Vi må se om det er noget der duer. Så er det bare at få hanket op i mekanikeren en af de næste weekender.
Lars Z

Indlægaf Lars Z » man 8. nov 2010 16:20

Med en vellydende BBk udstødning monteret og nye paneler i begge sider(tak til Andreas hos Au2fast), kørte jeg nu glad og fro til syn i dag.
Stor ros til en 20 år gammel bil fra synsmanden, desværre havde min mekanike overset et tæret bremserør, som skal skiftes og derefter skal dytten en tur til omsyn. :cry:

Værre var det at jeg på turen hjem hørte et svagt knald fra motorrummet og senere kunne jeg konstatere at drivremmen til generator og vandpumpe var røget sig en tur.
Hvor skaffer man sådan en fra i Esbjerg området? Jeg har kigget ved Thansen og Hoyer, men umiddelbart har de kun remme til servopumpen.?
Hjælp please. :?
Lars Z

Indlægaf one-niner » man 8. nov 2010 17:05

Bestil over nettet fra http://mx5parts.co.uk

- Tom
'99 Jubilæumsmodel nr. 4810
Megasquirt DIYPNP by Reverant
Trackspeed Engineering COP kit
RB 4-1, race-kat, RB udstødning
V-Maxx gevindundervogn
OZ Alleggerita HLT + 205/45-16 Yokohama AD08R
Brugeravatar
one-niner

Geografisk sted: Aarhus

Indlægaf Mogenz » man 8. nov 2010 17:25

få Andreas til at sende dig en, det har man da været heldig med før ved andre små ting. Ellers fra IL eller mx5parts.
NB 1.8 Jubiiii!
Mogenz

Geografisk sted: Humlebæk

Indlægaf Lars Z » man 8. nov 2010 18:49

Jamen det skulle være til at finde ud af. :lol: Men kan det virkelig passe at man ikke kan komme til sådan en rem andre steder end Andreas og udlandet? Det ville da være lækkert at kunne komme igang med udskiftningen snarest(er vist født utålmodig, sorry)
Lars Z

Indlægaf Lars Z » man 8. nov 2010 19:02

Lars Z skrev:Jamen det skulle være til at finde ud af. :lol: Men kan det virkelig passe at man ikke kan komme til sådan en rem andre steder end Andreas og udlandet? Det ville da være lækkert at kunne komme igang med udskiftningen snarest(er vist født utålmodig, sorry)

EDIT, ny er bestilt hos MX5parts, så håber jeg at være kørende igen snart. :roll:
Lars Z

Indlægaf Bent » man 8. nov 2010 19:23

Drivremmen til generator og vandpumpe er en standard reservedel de burde have den hos thansen, ellers skulle der være en mekonombutik på Østre Havnevej 1.
Bent
NA 1990-1,8 rustblå, Mr2, Tigra jtd, Elise.
Forhjulstræk; det er simpelthen forkert.(kan dog bruges som pendlermonster)
Brugeravatar
Bent

Geografisk sted: Løvestad

Indlægaf BB » man 8. nov 2010 22:35

Lars Z skrev:Jamen det skulle være til at finde ud af. :lol: Men kan det virkelig passe at man ikke kan komme til sådan en rem andre steder end Andreas og udlandet? Det ville da være lækkert at kunne komme igang med udskiftningen snarest(er vist født utålmodig, sorry)

Mazda har dem selvfølgelig, men må tilstå jeg ikke ved hvor nærmeste forhandler er i forhold til dig. Bemærk at de giver 15% rabat til biler der er 7 år eller over (kan dog være det kun gælder det der laves på deres værksteder).
Livet er sjovere uden tag
NB 1,8 Twilight Blue
Brugeravatar
BB

Indlægaf Munk » tirs 9. nov 2010 20:23

15% rabat på 2x priserne hos mx5-parts.co.uk er stadig ikke billigt ;)
NB FL 2001 1.8is 6g Sunlight Silver
Munk

Geografisk sted: Aalborg

Indlægaf Lars Z » lør 13. nov 2010 15:36

Puha, efter 2 timers sveden og roden i underlige stillinger er drivrem til vandpumpe og servopumpe nu skiftet. Købte dem ved Mekonomen som Bent nævnte(er altså ret utålmodig), men de kom så idag fra MXparts, så der er et par i reserve til næste gang. :)

Jeg tror jeg er sluppet med skrækken, temperaturen holder sig indenfor normalen, termostaten åbner som den skal, blæseren starter, og ingen åbenlyse steder hvor der kommer vand ud. Ingen underlig røg fra udstødningen og den fyrer på alle cylindre. PUHA.
Den ryger så lidt ved køleren, men jeg tror det er vand fra i mandags da den kogte.

Fortsat god weekend fra en meget lettet vestjyde. :D
Lars Z

ForegåendeNæste

Tilbage til Diskussion