Dæk mod inderskærm

Eksempelvis raslelyde, motor, ubalance i dæk etc.

Redaktør: Softtop

Indlægaf And » søn 29. aug 2010 19:09

Lille opdatering igen...

Worst Case er sket! Men dog med begrænsede skader, i sidste uge var vi efter en omgang grænsehandel forbi et vennepar. Da jeg svinger til venstre og kører ind i deres indkørsel slår venstre forhjul op i skærmkanten.

Jeg hører dette, men tror at det blot er inderskærmen - igen, igen! Et par dage senere undres jeg over at lyden forekommer igen i vores egen indkørsel, det plejer kun at ske ved \"hård\" kørsel.

Dækket har haft fat i skærmkanten, og bukket denne lidt ud af, to - tre gange tror jeg. Heldigvist er skaden begrænset og jeg kunne rimeligt let bukke kanten ind/op igen. I \"stresspunktet\" flækkede lakken desværre da jeg rettede det op igen. Revnen var på et usynligt, men udsat sted, så det skulle fikses. Lidt sliben med noget korn 2000 papir og så reparere med en lille \"lakstift\". En til omgang sliberi og så to gange lak mere.

Hvad kan man så lære af det... ja at få lavet problemet når man ved det er der! :oops:

Bilen bliver hævet igen, det er begyndt at irritere mig med lav forende og højere bagende. Den stod visuelt bedre på de gamle H&R fjedre, men kørte dårligere!
And - ´92 NA Black & Tan Billede

"And - du kan kun snakke om: diesel, kaffe og Scania" - citat fra studiekammerat.
Brugeravatar
And

Geografisk sted: Svendborg

Indlægaf Ozan Yücelbas » tirs 31. aug 2010 22:19

Nu havde jeg tit undret mig over hvorfor dine hjul gik på foran, når mine ikke gik på foran, når vi nu havde samme type undervogn og hjul.

Nu efter min egen undervognen er faldet på plads er den også begyndt at skrabe på ved hård kørsel.. Ihhh sikke træls det er.. håber at høre fra dig. :D
MX5 Racing Green, 1.8, 1994.
Celica 2.0 1992, GTI.
Nissan Almera 1.6 Sr 1997
Ozan Yücelbas

Geografisk sted: Horsens

Indlægaf And » ons 1. sep 2010 15:05

Ozan Yücelbas skrev:Nu havde jeg tit undret mig over hvorfor dine hjul gik på foran, når mine ikke gik på foran, når vi nu havde samme type undervogn og hjul.

Nu efter min egen undervognen er faldet på plads er den også begyndt at skrabe på ved hård kørsel.. Ihhh sikke træls det er.. håber at høre fra dig. :D

Ja bilen skal hæves i morgen... originale fjedre + konidæmpere i nederste hak = ca ½" sænkning hele vejen rundt.

Nu får bilen så også den samme højde hele vejen rundt, hvilket også har irriteret mig.

Jeg har mødt andre biler der kører med min dækstørrelse uden problemer og jeg gjorde det jo også selv med H&R fjedrene på før. De blødere Koni fjedre er nok bare det som gjorde udslaget! I mit tilfælde snakker vi så også om ca. 1 mm "for meget" på dækkets radius som gør hele udslaget.

"And - du kan kun snakke om: diesel, kaffe og Scania" - citat fra studiekammerat.
Brugeravatar
And

Indlægaf And » fre 3. sep 2010 19:58

Så står bilen igen på orignale fjedre - med Koni dæmperne i nederste hak.

Bilen er stadig lidt \"højrøvet\" - sjovt nok, Andreas Fast kunne ikke give nogen forklaring hvorfor!??!

Nå men jeg er stadig langt mere tilfreds med den som den er nu i forhold til før. I rundkørsler kan mærkes en større krængning end før, men ikke noget jeg føler generer - og med tilføjelse af et par sway bars, så bliver det rigtigt godt!

Bilen blev kørt direkte til et dækcenter her i byen for at få lavet en sporing.

Bagvognen stod næsten som den skulle - toe-in var ikke \"helt perfekt\", men camber ok, så det blev besluttet at lade den være som den var. Forvognen blev justeret lidt frem og tilbage indtil målene sad lige i højet. Hele seancen tog mindre end 45 minutter - dejligt med nye stumper i undervognen.

Manden som udførte arbejdet var meget professionel og helt med på at det var \"mine\" mål og ikke standart opsætningen der var opgaven. Han gik fint til opgaven og var meget omhyggelig med tingene. Absolut ros til ham - prisen var oveni latterligt billig - 625 kr (1 time).

Brugeravatar
And

Foregående

Tilbage til Problemer og løsninger