Venstre forbremse slæber lidt :-(

Eksempelvis raslelyde, motor, ubalance i dæk etc.

Redaktør: Softtop

Venstre forbremse slæber lidt :-(

Indlægaf BB » tors 9. sep 2010 18:11

Jeg undrede mig på vej hjem fra arbejde i dag da jeg opdagede, at jeg ikke behøvede at bremse mens jeg hold for rødt og det var lidt op ad bakke. Efterfølgende blev mistanken bekræftet, det venstre forhjul var pænt lun mens de andre tre hjul var stort set kolde :!:

Konstateringen er, at den ene bremse således slæber lidt og det er ellers ikke længe siden jeg var til service. Er der et trick man kan bruge, eller skal værktøjet frem? Og hvis vi taler værktøj hvor stor en operation kan jeg forvente?

Jeg bor i lejlighed og det er meget begrænset hvor meget der kan skrues på ejendommens parkeringsplads, så hvis ikke det let kan klares må dyret vist desværre på værksted :(
Livet er sjovere uden tag
NB 1,8 Twilight Blue
Brugeravatar
BB

Indlægaf Ken » tors 9. sep 2010 18:25

Hvor længe er det siden den var til service?

Kommer der nogle lyde ude fra hjulet?

Jeg vil gætte på det enten er glidemekanismen eller klodserne der har sat sig, men begge dele burde være smurt ved sidste service. Så hvis værkstedet har lavet deres arbejde ordentligt vil jeg gætte på kaliberen eller bremseslangen.

Om du kan lave det selv, afhænger af dit håndelag... Men en fortorvsreparation er sjældent at foretrække.
Titanium NB
Brugeravatar
Ken

Geografisk sted: Kongens Veksø

Indlægaf BB » tors 9. sep 2010 18:37

Ken skrev:Hvor længe er det siden den var til service?

To uger. Desværre er værkstedet 200 km væk, eller ville jeg blot smutte forbi.

Ken skrev:Kommer der nogle lyde ude fra hjulet?

Ikke noget jeg har bemærket og jeg kørte med kluden nede, så det skal være ret stille lyde når jeg ikke har hørt dem.

Ken skrev:Jeg vil gætte på det enten er glidemekanismen eller klodserne der har sat sig, men begge dele burde være smurt ved sidste service. Så hvis værkstedet har lavet deres arbejde ordentligt vil jeg gætte på kaliberen eller bremseslangen.

Noteret.

Ken skrev:Om du kan lave det selv, afhænger af dit håndelag... Men en fortorvsreparation er sjældent at foretrække.

Enig. Det er ret begrænset hvad jeg vil forsøge under de forhold.
NB 1,8 Twilight Blue
Brugeravatar
BB

Indlægaf Ken » tors 9. sep 2010 18:40

Hvor kommer du fra?
Titanium NB
Brugeravatar
Ken

Geografisk sted: Kongens Veksø

Indlægaf KimT » tors 9. sep 2010 19:01

Du kan let kontrollere om det er glidepindende som ikke glider ordentligt.
Jeg ved ikke hvor let det er at se om stemplet glider fint i kaliberen, det kan nogle af de andre måske svare på?

I øvrigt er det en rigtig god idé at smøre glidepinde og stempel hver sæson. Så undgår man bremser som hænger (De rette smøremidler skal bruges).
KimT
NB'99 1.8
Brugeravatar
KimT

Geografisk sted: Midtjylland

Indlægaf BB » tors 9. sep 2010 19:02

Ken skrev:Hvor kommer du fra?

København - Vangede
NB 1,8 Twilight Blue
Brugeravatar
BB

Indlægaf And » tors 9. sep 2010 19:27

Jeg har lige haft en caliber der hang på Corollaen. Nysmurte og ny monterede bremseskiver og klodser samme dag! En rustskal på stemplet gjorde at det hang fast!

Mekanikeren klarede det på omkring en time...
And - ´92 NA Black & Tan Billede

"And - du kan kun snakke om: diesel, kaffe og Scania" - citat fra studiekammerat.
Brugeravatar
And

Geografisk sted: Svendborg

Tilbage til Problemer og løsninger