Synsgodkendt kompressorløsning fra Rotrex

Eksempelvis turbo, luftfilter etc.

Redaktør: Softtop

Indlægaf one-niner » fre 17. sep 2010 15:12

Det er gode nyheder. Jeg krydser fingre for, at alt går glat ved synsgodkendelsen.

jepperimmen skrev:Når interesserede købere har haft mulighed for at prøve den, går vi videre med den inden for hvad gearkassen kan tåle.[/i]

Nu er jeg ikke teknisk ekspert, men så vidt jeg kan forstå på en del amerikanere, der modificerer deres miata'er, så er gearkasserne i NB'erne ikke specielt svage, og den sekstrins af slagsen er ligefrem temmelig robust. Jeg vil gætte på, at koblingen er det første, der giver op over for flere kræfter, dernæst benzindyser og -pumpe og så plejlstængerne. Som standard skulle motor og drivlinje være stabile op til i hvert fald 200 hk, og nogen siger endda 250.

- Tom
'99 Jubilæumsmodel nr. 4810
Megasquirt DIYPNP by Reverant
Trackspeed Engineering COP kit
RB 4-1, race-kat, RB udstødning
V-Maxx gevindundervogn
OZ Alleggerita HLT + 205/45-16 Yokohama AD08R
Brugeravatar
one-niner

Geografisk sted: Aarhus

Indlægaf Lurendrejer » fre 17. sep 2010 16:23

Det er svært at sige om man er interesseret køber før man kender prisen :(
Lurendrejer

Geografisk sted: Randers

Indlægaf jepperimmen » fre 17. sep 2010 18:43

one-niner skrev:Nu er jeg ikke teknisk ekspert, men så vidt jeg kan forstå på en del amerikanere, der modificerer deres miata'er, så er gearkasserne i NB'erne ikke specielt svage, og den sekstrins af slagsen er ligefrem temmelig robust. Jeg vil gætte på, at koblingen er det første, der giver op over for flere kræfter, dernæst benzindyser og -pumpe og så plejlstængerne. Som standard skulle motor og drivlinje være stabile op til i hvert fald 200 hk, og nogen siger endda 250.

- Tom

Alt hvad du nævner bliver helt sikkert sikkert skiftet og mere til :twisted:
NB-FL - 2004 - 1.8 Sport - Lots of modifications..
Brugeravatar
jepperimmen

Geografisk sted: Midtjylland

Indlægaf one-niner » fre 17. sep 2010 19:28

jepperimmen skrev:
one-niner skrev:Nu er jeg ikke teknisk ekspert, men så vidt jeg kan forstå på en del amerikanere, der modificerer deres miata'er, så er gearkasserne i NB'erne ikke specielt svage, og den sekstrins af slagsen er ligefrem temmelig robust. Jeg vil gætte på, at koblingen er det første, der giver op over for flere kræfter, dernæst benzindyser og -pumpe og så plejlstængerne. Som standard skulle motor og drivlinje være stabile op til i hvert fald 200 hk, og nogen siger endda 250.

- Tom

Alt hvad du nævner bliver helt sikkert sikkert skiftet og mere til :twisted:

OK - jeg synes bare, at gearkassen var en underlig grænse at sætte. Kører piphest ikke stadig med en standard gearkasse? Hvis man når dertil, så har man brugt så mange penge, at en anden gearkasse ville være en relativt overkommelig ting at skifte.

Men jeg glæder mig stadig til at se, hvad de kan få ud af den :)

- Tom
V-Maxx gevindundervogn
Brugeravatar
one-niner

Indlægaf jepperimmen » ons 29. sep 2010 18:42

Så er der snart plader på - kom og prøv bilen: http://www.five-speed.dk/Forum3/viewtopic.php?t=2905
Brugeravatar
jepperimmen

Indlægaf Kuksi » ons 29. sep 2010 21:31

Hvordan endte det med hensyn til bremser og undervogn, kom der krav om opgradering af nogen slags?
Kuksi '90 1,6 NA, classic red.
Se bilen her:Billeder
If it ain't broken, why not tweak it?
Brugeravatar
Kuksi

Geografisk sted: Østjylland

Indlægaf Ken » tors 30. sep 2010 04:23

Er vi kommet nærmere en pris?
Titanium NB
Brugeravatar
Ken

Geografisk sted: Kongens Veksø

Indlægaf jepperimmen » tors 30. sep 2010 09:58

Kuksi skrev:Hvordan endte det med hensyn til bremser og undervogn, kom der krav om opgradering af nogen slags?

Bremser er ikke opgraderet, undervogn er heller ikke et krav (men er dog opgraderet på den aktuelle bil).

Ken skrev:Er vi kommet nærmere en pris?

Der regnes på det. Kittet er ikke helt som det amerikanske, da det var nødvendigt med finjusteringer, da specifikationer i Europa ikke er de samme som i US. Der har også været en udskrivning fra IL Motorsport/Rotrex/CCR-Racing ift. TÜV som skal medregnes. Prisen er klar 23/10.
Brugeravatar
jepperimmen

Indlægaf Musikeren » tors 30. sep 2010 10:31

Gælder godkendelserne også for os der kører i en gammel NA-model?
Musikeren
NA 1.6L opdateret til 1,8L 1990, Sattelight Blue, US Import
Brugeravatar
Musikeren

Geografisk sted: Ringkøbing

Indlægaf jepperimmen » tors 30. sep 2010 10:40

Musikeren skrev:Gælder godkendelserne også for os der kører i en gammel NA-model?

Kittet til NA er under udvikling i USA - det aktuelle kit er til NB 1,8 og passer ikke til NA. Afhængig af salg af det aktuelle kit og forhåndsinteresse for NA-kittet vil det også blive TÜV godkendt og synsgodkendt i DK.

Så til NA-ejere er beskeden: Mød op og gør din interesse synlig, så er der bedre chancer for at Rotrex/CCR-Racing/IL motorsport også vil investere i godkendelse af NA-kittet.
Brugeravatar
jepperimmen

Indlægaf hasse » søn 24. okt 2010 16:52

Efter en selvpålagt pause, der intet har med klip, smadret mx'er eller andet at gøre:

Var det nu ikke på tide, at der kommer nogle kurver her på sitet?
\"Verdenspressen\" har i lang tid annonceret d. 23.10 som en skelsættende dato i MX5'erens danske historie.
Og jeg går da ud fra, at der NU findes en dansk model på danske plader. Synet og registreret (?).
Hasse
1990, Crystal White.
hasse

Geografisk sted: Den anden Verden

Indlægaf Ken » søn 24. okt 2010 20:04

TO!

CCR's testbil og Rimmens.
Titanium NB
Brugeravatar
Ken

Geografisk sted: Kongens Veksø

Indlægaf hasse » man 25. okt 2010 08:46

Og så kommer endnu et spørgsmål:
Var der \"efterpillet\" ved disse 2 MX'ere i perioden fra syn og rullefelttest?
Et eller andet sted i en eller anden tråd er oplyst, at målingerne viste +50 hk.
Senest rettet af hasse man 25. okt 2010 12:03, rettet i alt 1 gang.
Hasse
1990, Crystal White.
hasse

Geografisk sted: Den anden Verden

Indlægaf one-niner » man 25. okt 2010 11:07

Nu må andre, der var til stede korrigere mig, hvis jeg husker forkert, men er det ikke korrekt, at KW-kittet manglede en sidste lille detalje, før det kunne godkendes? Noget med Supercard'et, der skulle igennem nogle yderligere tests i Italien, før TÛV'en var helt på plads. Men det er ikke noget, der som sådan forventes at volde nogen problemer.

Om de to biler er synet med de konstruktive ændringer, ved jeg faktisk ikke, men jeg tvivler, da kittet ikke er 100 % klar endnu. CCR og Rotrex havde indtil få dage før arrangementet håbet, at de havde kunne nå at få alt på plads, men bureaukratiet drillede lidt - det betyder, at projektet er ufattelig tæt på målstregen (dage/uger er mit bedste gæt).

- Tom
V-Maxx gevindundervogn
Brugeravatar
one-niner

Indlægaf jepperimmen » man 25. okt 2010 11:39

one-niner har ret. Den sidste detalje mangler, forventer at bilen er synet med alle godkendelser inden for en uge eller to.
Brugeravatar
jepperimmen

ForegåendeNæste

Tilbage til Tuning og modificering