Lidt hjælp til min nye NC'er

Diskussion af alt om Mazda MX-5

Redaktør: Softtop

Lidt hjælp til min nye NC'er

Indlægaf HenrikH » tirs 3. aug 2010 08:39

Hej Alle,

Så lykkedes det at få solgt min NB FL 1.8 og i stedet anskaffet en 2007 NC Roadster Coupe 2.0 og wow, hvor er den skøn.

Jeg bemærkede dog med det samme at den \"kun\" kom med en cd afspiler, som hverken har CD Changer eller MP3 mulighed.

Jeg har fundet dette super tilbud hos MX-5 Parts, som muliggør at jeg udskifter/opgraderer anlægget til en udgave med CD Changer + MP3 og det er jo fantastisk til prisen.

http://www.mx5parts.co.uk/product_info. ... ts_id/2215

Problemet er bare at jeg har ti tommelfingre, når det gælder den slags mekanik, og vil derfor høre om jeg kan møde et medlem fra klubben her i området omkring StorKbh som kan hjælpe mig med hvad der ifølge hjemmesiden er \"meget nemt\" at skifte, gerne mod betaling.

Mvh,

Henrik
Brugeravatar
HenrikH

Indlægaf the chicken » tirs 3. aug 2010 17:12

Tillykke med dyret :)

Det er ganske nemt, jeg google en guide for dig:

http://www.finishlineperformance.com/pd ... ls_MX5.pdf

Umiddelbart er den bedre end den jeg fulgte.
'06 NC 1,8 - True Red*solgt*
'97 NA 1,6 Turbo - Classic Red *RIP*
,94 NA 1,8 Classic Red *solgt*
- og så lidt andet legetøj...
www.raredog.dk - Retro T-shirts for drengerøve
Brugeravatar
the chicken

Geografisk sted: Sønderjylland, Haderslev

Indlægaf HenrikH » tirs 3. aug 2010 18:29

En bolt, et par skruer og nogle clips ? Det lyder jo meget nemt på papiret. Jeg printer lige guiden og kigger på det når pakken kommer fra mx-5 parts her sidst på ugen.

Jeg er ikke i tvivl om at jeg kan klare det. Jeg er bare bange for at ridse/knække et eller andet, som gør at jeg skal døje med en rasle lyd de næste mange år :)

Mvh,

Henrik

the chicken skrev:Tillykke med dyret :)

Brugeravatar
HenrikH

Indlægaf HenrikH » fre 6. aug 2010 20:08

Jamen det gik jo meget nemt i begyndelsen. Fik pillet panelet under rattet af, og synes derefter ikke det var helt logisk hvordan jeg skal fjerne "side panelet" som blotter skruerne på selve anlægget.

Nu kan jeg se at du bor lige en anelse længere væk, end jeg orker at køre for at finde en "mentor" til lige at hjælpe mig med denne simple opgave. Er jeg heldig nok til at der er nogen i StorKbh området, som har prøvet at skifte sådan et MX-5 anlæg i en NC'er og har lyst til at give en hånd med her i weekenden ?

Mvh,

Henrik

the chicken skrev:Tillykke med dyret :)

Brugeravatar
HenrikH

Indlægaf the chicken » man 9. aug 2010 11:57

Du skal bare gøre nøjagtig som på tegningen - hiv dem lige bagud, evt brug en bred ligekærvet skruetrækker :) Det er ligeså nemt som at få panelet under rattet af...
Brugeravatar
the chicken

Indlægaf HenrikH » man 9. aug 2010 19:57

Hej igen :)

Så lykkedes det at få sidepalerne af, så nu mangler jeg "bare" at trække anlægget ud. Men næsten uanset hvor meget jeg hiver og flår í det, så knager det bare, men det giver sig ikke. Jeg ser at trin #1 nævner en "bolt" som jeg ikke kan finde. Efter jeg pillede side panelerne af, fjernede jeg de 4 skruer som vist på tegningen. Men jeg kan ikke finde den ene bolt, som tegningen påstår skulle sidde i venstre side. Og hvis jeg har overset den, tror da pokker jeg ikke kan hive anlægget ud, når den holder det fast :)

Kan du bekræfte at der findes en sådan bolt i den ene side ?

Jeg fandt denne guide, hvor en Amerikaner viser hvordan han fjernede Bose HU'en, men han kunne heller ikke finde den bolt, som guiden nævner men fik alligevel hevet det ud.

Håber du kan hjælpe, eventuelt forklare om der er noget jeg har misforstået angående hvor jeg skal "hive" i anlægget før det giver slip.

Mvh,

Henrik

PS. jeg sagde jo jeg havde 10 tommelfingre med det her :)

the chicken skrev:Du skal bare gøre nøjagtig som på tegningen - hiv dem lige bagud, evt brug en bred ligekærvet skruetrækker :) Det er ligeså nemt som at få panelet under rattet af...
Brugeravatar
HenrikH

Indlægaf the chicken » tirs 10. aug 2010 07:26

Den sidder i føresiden af radioen - det er derfor du skal have panelet af under rattet :wink:
Brugeravatar
the chicken

Indlægaf HenrikH » tirs 10. aug 2010 08:44

Tak for hurtigt svar. Jeg prøver igen efter arbejde og ser om jeg kan komme videre. :)

the chicken skrev:Den sidder i føresiden af radioen - det er derfor du skal have panelet af under rattet :wink:
Brugeravatar
HenrikH

Indlægaf HenrikH » tirs 10. aug 2010 16:39

Så fik jeg pillet panelet af under rattet og kan ikke få øje på den famøse bolt og jeg synes ikke rigtig at tegningen giver et præcist billede.

Jeg ringede til Andreas, som mener at huske at bolten rigtigt nok findes, men at den findes bag handskerummet i højre side af anlægget, som dermed skal afmonteres før man kan komme til bolten. Han var dog ikke 100% sikker, da det er længe siden han har skilt et NC anlæg ad.

Har søgt både google og youtube, men ingen har fotograferet eller dokumenteret præcis hvor den bolt sidder og en enkelt påstår at den slet ikke var i hans bil, selvom den var nævnt i guiden. *suk*

Jeg har dog aftalt med Andreas at hvis jeg ikke kan få det til at spille selv, inden næste uge, kører jeg ned til ham og betaler hvad det koster for at få ham til at gøre det. :)

Mvh,

Henrik

HenrikH skrev:Tak for hurtigt svar. Jeg prøver igen efter arbejde og ser om jeg kan komme videre. :)

the chicken skrev:Den sidder i føresiden af radioen - det er derfor du skal have panelet af under rattet :wink:
Brugeravatar
HenrikH

Indlægaf the chicken » tirs 10. aug 2010 19:34

Jamen den er der altså :)

Ca 10-15cm højere oppe end panelet, den sidder vandret ind i radioen med bolt hovedet ud imod ratstammen - det er en 10mm så vidt jeg husker.

Den er skruet ind i radioen så den ikke bliver stjålet.
Brugeravatar
the chicken

Indlægaf HenrikH » tirs 10. aug 2010 19:54

Endnu engang tak for din tålmodighed og hurtige svar :)

Hvis jeg "lægger mig ned" mod gulvet og kigger op på siden så godt jeg kan, finder jeg en sølvfarvet "stang" med to bolte, som ser ud som om de kunne være skruet ind i siden af anlægget. Jeg har vedhæftet et billede, så du kan se hvad jeg taler om. Måske kan du bekræfte at det er de rigtige bolt(e) ? inden jeg fortsætter med at splitte bilen ad :)

Billede

Håber du kan fornemme hvad er hvad på billedet :)

Mvh,

Henrik

the chicken skrev:Jamen den er der altså :)

Ca 10-15cm højere oppe end panelet, den sidder vandret ind i radioen med bolt hovedet ud imod ratstammen - det er en 10mm så vidt jeg husker.

Den er skruet ind i radioen så den ikke bliver stjålet.
Brugeravatar
HenrikH

Indlægaf the chicken » ons 11. aug 2010 07:25

Præcis, mener det er den øverste af de 2 :)
Brugeravatar
the chicken

Indlægaf HenrikH » man 16. aug 2010 08:05

Hej igen,

Efter at have prøvet et par gange mere uden held, har jeg besluttet at lade Andreas tage over, da jeg alligevel skal forbi ham engang i September angående et par andre småting.

Jeg kan da konstatere at tyveri-sikrings bolten i anlægget virker, da det var den der fik mig selv til at give op :)

Du skal have tak for hjælpen indtil videre. Det var da sjovt lige at give det en chance.

the chicken skrev:Præcis, mener det er den øverste af de 2 :)
Brugeravatar
HenrikH

Indlægaf the chicken » man 16. aug 2010 14:54

Ellers siger du bare til engang du nærmer dig det sønderjyske :)
Brugeravatar
the chicken

Indlægaf HenrikH » man 11. okt 2010 21:51

Hov, glemte lige at \"afslutte\" sagen og forstælle at anlægget nu er monteret og spiller lige efter bogen. Der skulle bare lidt \"vold\" til eller med andre ord, trække i det som en mand og ikke være bange for at ødelægge noget. :)
Brugeravatar
HenrikH

Næste

Tilbage til Diskussion