Sportspotte til NB'er

Eksempelvis turbo, luftfilter etc.

Redaktør: Softtop

Sportspotte til NB'er

Indlægaf iron morten » søn 29. jan 2006 19:28

Jeg er lige blevet den glade ejer af en NB'er fra '00, og skal ha' monteret sportspotte på den.

Men Remus laver kun éen type... en lille fesen en med firkant rør på 55x72 (mener jeg)

One/two pipe ville sælge mig en komplet fra kat og bagud for 4000 kr + mormor, men så meget vil jeg ikke give for lidt brummen.

Leder efter en med et enkelt cirkel rundt rør, gerne 102 mm

Hvad har i andre gjort? Og hvilke firmaer laver ellers potter til Mx5?

Håber der er nogen der kan hjælpe..
iron morten

Indlægaf Webmaster » søn 29. jan 2006 19:46

Tillykke med din nye bil. Prøv at undersøge hvad der tilbydes under disse links:

www.moss-europe.co.uk
www.mx5parts.co.uk
www.ilmotorsport.de

og evt. www.flyinmiata.com (husk at der her skal told og moms på)
Senest rettet af Webmaster ons 1. feb 2006 23:06, rettet i alt 1 gang.
Christian / Webmaster / http://www.five-speed.dk
1,6 BRG Limited Edition, 1991
1,6 Crystal White, 1991 - Project Race Car
1,5 Soul Red, 2017
Brugeravatar
Webmaster
Site Admin

Geografisk sted: Fredensborg

Indlægaf Swootech » ons 1. feb 2006 23:02

Fortæl endelig hvad du vælger og hvordan den lyder. Jeg kunne også godt tænke mig at vognen havde en lidt federe lyd under acceleration, men jeg vil altså ikke ha' en af de skorstene jeg ser på tvivlsomt stylede biler rundt om.

Der er tilgengæld en Impreza der triller forbi her en gang i mellem som har den fedeste lyd når den trækker fra lave omdrejninger. Men det er selvfølgelig også en noget anden motor end i 5'eren...
Swootech

Indlægaf iron morten » lør 4. feb 2006 11:00

Fik snakket med One/two, og fik dem til at sælge mig bagpotten alene. Og han sagde, at den passede lige over på... Det er så løgn :evil: Hullerne i flancen passer ikke og skal bores op. I mellemrøret er flancen ikke plan med røret, og det det stikker ud, skal skæret væk med vinkelsliber. For der er ikke plads til den lille stump rør i sportspotten. Men når det så er klaret, så passer den lige på. Husk at køb en parkning, da det ikke følger med.

Synes den har den fed lyd nu. (har også åbent KN filter på) Den brummer når man kører, og så er det først når man krudter til den, at den brøler.... :P

Fik potten for 2800 kr gennem firmaet.
iron morten

Tilbage til Tuning og modificering