Utæt kølesystem

Eksempelvis raslelyde, motor, ubalance i dæk etc.

Redaktør: Softtop

Indlægaf And » søn 7. nov 2010 21:31

Kuksi skrev:Fik lige tid til at bruge 3 minutter på bilen idag.
Det er et nyt problem der er opstået. Den anden slange ind til varmeapperatet er revnet! Der er en utæthed over flere cm. hvor vandet stråler lystigt ud fra.
Egentlig underlig når slangerne nu ser fine fine ud i gummiet. Måske er det det højere tryk der tillades med et kølerdæksel på 1,1bar som fulgte med alu.køleren, der har taget livet af den gamle slange. Nu bliver de alle i hvert fald skiftet ud til silicone slanger.

Godt at du har fundet en "simpel" løsning på problemet. :)

Hvad med at skifte gummitætningerne på torpedopladen, hvor rørene føres igennem, når du er derinde alligevel? På Miata.net kan jeg mindes at have læst flere tråde hvor folk anbefaler dette.

Derudover, hvorfor siliconeslanger. Jeg skal selv skifte slanger på et tidspunkt, men kan ærligt talt ikke se hvad nytte silicone slanger giver i forhold til originale sorte gummislanger (der har holdt 18 år indtil videre på min motor)?
And - ´92 NA Black & Tan Billede

"And - du kan kun snakke om: diesel, kaffe og Scania" - citat fra studiekammerat.
Brugeravatar
And

Geografisk sted: Svendborg

Indlægaf AS DK » søn 7. nov 2010 22:50

Det er et nyt problem der er opstået. Den anden slange ind til varmeapperatet er revnet! Der er en utæthed over flere cm. hvor vandet stråler lystigt ud fra.
:roll:

Ikke for at spille gammelklog, men grunden til at jeg spurgte til den anden slange i går er at skidtet plejer at mørne i takt, så man ofte ender med at skifte flere slanger over få uger. :evil:
MX-5 1999 NB Jubii 2487 (nu med Rotrex kompressor fra CCR-Racing)
Brugeravatar
AS DK

Geografisk sted: Trappen

Indlægaf Kuksi » søn 7. nov 2010 23:06

Citat fra mx5parts:
Silicone hoses are designed to withstand pressure of up to 75psi and temperatures in excess of 450 degrees F! They will also outlast the standard rubber items by up to 10 times.

Kun fordi det er lækkert \"overkill\". Lige som mine KV85 tændkabler. 8)

Ikke for at spille gammelklog, men grunden til at jeg spurgte til den anden slange i går er at skidtet plejer at mørne i takt, så man ofte ender med at skifte flere slanger over få uger.

Derfor skiftes de også alle sammen nu. Der har jo ikke været tale om en defekt slange tidligere. Det var mellem kobberrør og slange.
Kuksi '90 1,6 NA, classic red.
Se bilen her:Billeder
If it ain't broken, why not tweak it?
Brugeravatar
Kuksi

Geografisk sted: Østjylland

Indlægaf Kuksi » fre 12. nov 2010 21:35

Silicone slanger (og stålarmerede bremseslanger) kommer på mandag :D
PS: Tirsdag har Mazda gennemførings gummier hjemme til mig (ca 26,-/ stk).
Kuksi '90 1,6 NA, classic red.
Se bilen her:Billeder
If it ain't broken, why not tweak it?
Brugeravatar
Kuksi

Geografisk sted: Østjylland

Foregående

Tilbage til Problemer og løsninger