Kondens i bagagerum

Eksempelvis raslelyde, motor, ubalance i dæk etc.

Redaktør: Softtop

Kondens i bagagerum

Indlægaf Star » fre 19. nov 2010 21:35

Jeg kunne godt tænke mig at spørge de af jer, der har bilen holdende udendørs, om i også har problemer med meget kondens i bagagerummet?

I disse dage med kulde og fugt, så formelig driver indersiden af klappen af kondens, så det drypper over hele beklædningen når jeg åbner den.

og hvis I ikke har problemet, hvad fanden er der galt, og hvad gør man ved det?

/Steffen
NA special Edition 92
Brugeravatar
Star

Geografisk sted: Nordsjl.

Indlægaf Felix » fre 19. nov 2010 22:01

Prøv at undersøg om det kommer fra antennen eller gennemføringen ved antennen. Der har jeg haft en smule lækage der udmøntede sig i en lille pyt i området lige under. Ellers kan du med hængslerne justere anlægsfladen af klappen til gummilisten så den sidder til hele vejen rundt. Det er ret enkelt.
Sølvfarvet NA 1990
Brugeravatar
Felix

Geografisk sted: Roskilde

Re: Kondens i bagagerum

Indlægaf BB » lør 20. nov 2010 15:08

Star skrev:Jeg kunne godt tænke mig at spørge de af jer, der har bilen holdende udendørs, om i også har problemer med meget kondens i bagagerummet?

I disse dage med kulde og fugt, så formelig driver indersiden af klappen af kondens, så det drypper over hele beklædningen når jeg åbner den.
/Steffen

Den kender jeg godt. Jeg tror det er ret umuligt at holde dyret helt tør med tempraturer der svinger op og ned samt luftfugtighed tæt på de 100%.

Jeg har et viskestykke i bilen jeg tører den med, som får lov at tøre andetsteds mellem køreturene. På den måde trækker jeg fugt ud af bilen og kan ligesom holde det nede.

Hvis det er så slemt at det ligefrem drypper, så check om der står vand i bunden af bagagerummet. På NB'ere ligger reservejulet på noget svampeagtigt materiale og det kan samle meget vand, hvis der er vand så bemærk der er et afløb med prop i bunden af bagerummet (så Mazda kender nok godt problemet).
Livet er sjovere uden tag
NB 1,8 Twilight Blue
Brugeravatar
BB

Indlægaf Star » søn 21. nov 2010 22:56

Der ligger ikke noget vand nogen steder, - det er iøvrigt en NA, og der ligger reservehjulet ikke i en brønd ( og det er også taget ud :wink: ) -

næ, det er simpelthen hele undersiden af selve bagklappen som driver af fugt, så når jeg åbner klappen, så fortættes det hele og drypper ret voldsomt ned i hele bagagerummet.

Selvom jeg tørrer det HELT af, - så når jeg åbner det 2 dage senere, så er det der igen. :x
NA special Edition 92
Brugeravatar
Star

Geografisk sted: Nordsjl.

Indlægaf AS DK » man 22. nov 2010 09:26

Det kunne også tyde på at bilens udluftningshuller er stoppet. For at sikre luftgennemstrømning i kabinen skal der være en form for udluftning. På mange biler sideer denne udluftning i bagdørene eller i bageste vinduesstolpe. Jeg har ingen anelse om hvor de sidder på en MX5. :roll:
MX-5 1999 NB Jubii 2487 (nu med Rotrex kompressor fra CCR-Racing)
Brugeravatar
AS DK

Geografisk sted: Trappen

Tilbage til Problemer og løsninger