Bund under passagersæde opfugtet

Eksempelvis raslelyde, motor, ubalance i dæk etc.

Redaktør: Softtop

Bund under passagersæde opfugtet

Indlægaf KongKurs » søn 19. dec 2010 17:33

Hej folkens..

Jeg har en kammerat med en Honda Prelude fra 1994, hvor bunden af bilen under passagersædet i løbet af vinterens fremskriden har vist sig at blive opfugtet.

Idag trak vi så bundbeklædningen af, og fandt hvad vi regner med må være kilden til problemet.. Se billedet, det ligner et boltehul i bunden, der så er afproppet med en pakning af en art. Heromkring var bundbeklædningen gennemfugtet og endda småfrossen..

Billede

Spørgsmålet er så: hvad gør man ved dette? Er det en pakning man kan skifte? Og hvorfor er den der overhovedet? Det ligner ikke noget som \"ikke skal være der\", og bunden ser heller ikke ud til at være rusten omkring den, men det kan den vel risikere at blive på sigt..?
MVH
Anders Pedersen
ex- MX-5 1,8 Jubilæumsmodel-kører
Nu med spritny Mazda 2 Premium og en datter på vej :)
Brugeravatar
KongKurs

Indlægaf hasse » søn 19. dec 2010 21:02

Nogle af propperne i bunden er vist en form for \"afløb\", hvis uheldet er ude.
Ihvertfald har nogle af hullerne fri adgang til det fri.

Så der er vist ikke andet at gøre end få propperne op.

Tørre lortet godt. rustbehandle, tætningsmasse.

Og så proppen i igen
Senest rettet af hasse man 20. dec 2010 09:30, rettet i alt 1 gang.
Hasse
1990, Crystal White.
hasse

Geografisk sted: Den anden Verden

Indlægaf KongKurs » man 20. dec 2010 09:14

Tak for svaret hasse - det ligner faktisk noget derhen-af, ja. Bunden er også lokalt sænket omkring proppen, så det passer jo egentlig meget godt.

Det må være de massive snemasser der ligger på vejene i disse dage, der har fået presset sne op igennem.. For det er vel en form for ventil..?

Vi blev bare lidt urolige - våd gulvbeklædning er sjældent noget særlig godt tegn, men hellere en utæt drænprop end fri passage til vejen :)
MVH
Anders Pedersen
ex- MX-5 1,8 Jubilæumsmodel-kører
Nu med spritny Mazda 2 Premium og en datter på vej :)
Brugeravatar
KongKurs

Indlægaf hasse » man 20. dec 2010 09:38

Nej. De - propperne - er ikke nogen form for ventil!

Der er tale om PROPPER.
Og det skal være tæt.
Hasse
1990, Crystal White.
hasse

Geografisk sted: Den anden Verden

Indlægaf Bent » man 20. dec 2010 14:08

Og der ligger vand i bunden, så de er tætte.
Ja.. det er en form for drænhuller, vandet kommer oppefra, fugt under bagsædet plejer at komme fra rusthuller i bagskærmene, hækdør eller vinduer.
Bent
NA 1990-1,8 rustblå, Mr2, Tigra jtd, Elise.
Forhjulstræk; det er simpelthen forkert.(kan dog bruges som pendlermonster)
Brugeravatar
Bent

Geografisk sted: Løvestad

Indlægaf Kuksi » man 20. dec 2010 17:44

Og det kommer nedefra?
Tænker på om det kunne komme fra sne og sjap man har slæbt med ind i bilen, der så er endt som \"smeltevand\" under tæppet. Hvis tæppet ellers er tørt under måtten, er det jo nok nedefra det er kommet. Det vil ikke være første gang der er kommet fugt gennem sådan nogle gummi propper i en vognbund. Selv plejer jeg at afmontere disse og give det en gang rustbeskyttelse rundt i kanten, og så i med proppen igen.
Kuksi '90 1,6 NA, classic red.
Se bilen her:Billeder
If it ain't broken, why not tweak it?
Brugeravatar
Kuksi

Geografisk sted: Østjylland

Indlægaf AS DK » man 20. dec 2010 18:20

Jeg vil da også lige bidrage.
Jeg opdagede fugt under tæppet på en helt ny bil. Det viste sig at komme fra en ikke helt optimalt justeret fordør, der bevirkede at fugt kunne trænge ind ved forkanten af gummilisterne i regnvejr ved højere hastigheder og \"vandre\" op over døren og ned og lande i tæppet. Utætheden blev kun rettet, fordi mekanikeren lige havde haft en lignende sag.

Har nu også prøvet det med et tæret varmeapparat, som kun dryppede når der var fuld varme på. Det betød at vandet fordampede rundt om lækagen i varmeapparatet, mens det der dryppede på gulvet blev liggende.

I forbindelse med en utæt forrude på min hedengangne Mercedes stod der en hel sø i bunden af bilen. Jeg bragte bilen tilbage til min (hjemme-) mekaniker som havde skiftet forruden og fortalte at bilen var utæt. Da jeg skulle hente bilen om aftenen sagde han at den da var helt tæt \"se selv alt vandet står der endnu\"
Det problem løste han resolut ved at bore et hul i bunden af bilen :twisted:
MX-5 1999 NB Jubii 2487 (nu med Rotrex kompressor fra CCR-Racing)
Brugeravatar
AS DK

Geografisk sted: Trappen

Tilbage til Problemer og løsninger