Five-speed Online Championship

Alt om banekørsel, track day's, Nürburgring etc. Herunder events og opsætning af bil til banebrug.

Redaktør: Softtop

Indlægaf Kuksi » man 27. dec 2010 22:41

Så fik jeg et par \"med kører\" tilføjet PS'en. :D
Men der er opstået et problem... Den bil vi har bygget til på onsdag (præcis 200hk :wink: ), er oprettet med sønnes ID, da han var logget på PS'en (ID= \"ib er tilbage\"). Så kan den vel kun bruges hvis det er hans ID I andre registrerer os på??

Det er jo en helt ny PS3 vi lige har købt. Jeg forsøgte at oprette mig (Kuksi61) som en adult user, og så ville jeg efterfølgende give ham tilladelse til at kunne gå online (og give ham muligheden for at downloade spil (free og betalings, hvis jeg havde penge på kontoen). Men efter jeg har oprettet os begge kan jeg ikke finde et sted jeg kan tildele denne retighed (som ellers stod i vejledningen første gang).

Nogen der har et hint? Har sku' ikke så meget tid pt. til lige at pløje diverse spil forums igennem. Så et kort og præcis hint modtages med kyshånd. :D
Kuksi '90 1,6 NA, classic red.
Se bilen her:Billeder
If it ain't broken, why not tweak it?
Brugeravatar
Kuksi

Geografisk sted: Østjylland

Indlægaf KjaLLe » tirs 28. dec 2010 00:52

^Kuksi.

Ang. child-account prøv da at følge denne guide: http://ps3explained.com/intermediate/su ... ge-person/
Det er vist det nemmeste.

Ang. bilen fra din søns bruger, har du den mulighed at sende bilen imellem jeres brugere via GT5's 'gift' system, det eneste det kræver er at i begge har hinanden tilføjet til jeres venneliste. Så det er intet problem :)
/Kim ''Mazda Mx-5 1.6 '92 *Froggy*''
Billede
/Den der følger i andres fodspor, kommer aldrig foran..
Brugeravatar
KjaLLe

Geografisk sted: Århus

Indlægaf Kuksi » tirs 28. dec 2010 01:22

Super!
Det prøver jeg. Ligner lige sådan en vejledning jeg mangler.
Tak KjaLLe :D
Kuksi '90 1,6 NA, classic red.
Se bilen her:Billeder
If it ain't broken, why not tweak it?
Brugeravatar
Kuksi

Indlægaf altid6 » tirs 28. dec 2010 16:46

ang. de 200 hk, så er grænsen 207 hk. mere præcist kan grænsen ikke sættes online.
Black Edition 1,6 fra 93 - Solgt juli 2013
Projekt racerbil 1,6 fra 93 - Købt november 2012
Vi ses på banen.
Hilsen Jesper
Brugeravatar
altid6

Geografisk sted: Kalundborg

Indlægaf Tore » tirs 28. dec 2010 18:36

Hmmm - skal vi bare blive enige om, at 200 hk er max, eller skal jeg ind og tune om? ;-)
BRG NA 1,8 '95
Brugeravatar
Tore

Indlægaf one-niner » tirs 28. dec 2010 22:44

Og er aero-tilføjelser ok? Altså front- og hækspoiler?

- Tom
'99 Jubilæumsmodel nr. 4810
Megasquirt DIYPNP by Reverant
Trackspeed Engineering COP kit
RB 4-1, race-kat, RB udstødning
V-Maxx gevindundervogn
OZ Alleggerita HLT + 205/45-16 Yokohama AD08R
Brugeravatar
one-niner

Geografisk sted: Aarhus

Indlægaf Tore » tirs 28. dec 2010 22:50

6) Udover dæk valg, maks. effekt og minimums vægt, er der fri tuning af bilerne.

Jeg tænker, at \"fri tuning\" også inkluderer aero-tilføjelser. Hvad mener I?
BRG NA 1,8 '95
Brugeravatar
Tore

Indlægaf altid6 » tirs 28. dec 2010 22:51

Du tuner bare Tore :wink: . Når man indstiller maks. hk online, så hedder den 197 hk eller 207 hk. Det kan godt være svært at ramme et præcist hk for motoren, da bare et olieskifte kan give 6-7 hk mere. Så om man har 199 eller 204 hk betyder nok ikke så meget. Man kan ikke blive lukket ud på banen hvis man har over det tilladte antal heste, sat af administratoren.
Hvordan er stemningen for driving line. Skal den være tilladt eller ej??? Personligt bruger jeg den ikke, da det er sjovere selv at finde sine bremse og indstyrings punkter, men hvis der er nogen med som måske ikke har så meget erfaring kan det være en stor hjælp og gøre at de er mere konkurrence dygtige.
Der vil være maks mekanisk skade, så for voldsom kørsel koster dyrt og en tur i pitten.
Der vil også være maks penalty. Så hvis man skære hjørner for meget eller køre for hårdt ind i en modstander mister man motorkraft i et vist antal sekunder.
Der vil være stående start med mulighed for tyvstart. Så foden på bremsen og speeder samtidig også slip bremsen når lamperne slukkes. Istedet for normal A-spec hvor man bare kan holde speederen i bund indtil lamperne slukker.
Minder lige om det endnu engang. Når i kommer ind på banen skal i vælge FREE RUN og IKKE start race, det skal jeg nok vælge når løbet sættes igang kl 20.30 efter mit ur :wink: . Under free run/kvalifikation, skal i nok senste være på banen kl 20.20, så i lige kan nå et par opvarmnings omgange og sætte en tid.
Det bliver fedt og håber at vi bliver mange :) . Jeg er selv nybegynder med det her online i GT5, men i mogen er også en test for at finde de rigtige instillinger og format for en kommende online MX-5 Cup. Derfor må i meget gerne komme med intryk, ændringer og gode ideer i denne tråd omkring løbet imorgen.
Jeg vil være på voice chat. Så hvis i har et headset med bluetooth, så set det til jeres PS3 så vi kan snakke samme, især hvis der er spørgsmål. Under selve løbet er det nok bedst med tavshed, da man er koncentreret.
Vi ses på banen.
Hilsen Jesper
Brugeravatar
altid6

Indlægaf altid6 » tirs 28. dec 2010 22:57

Aero tilføjelser er helt okay. Downforce er en god ting. Der er kun regler for dæk (Sports soft) og HK. Om man bruger motortuning eller tryk for at nå de \"cirka\" 200 hk, er frit. Det er svært at kontrollere andet end hk og dæk, derfor er det nemmeste bare at sige at alt andet er frit. Jeg kan heller ikke kontrollere hvilken gearkasse i køre med.
Vi ses på banen.
Hilsen Jesper
Brugeravatar
altid6

Indlægaf Tore » tirs 28. dec 2010 23:04

Jeg mener, at driving line skal være tilladt for dem der synes det er en hjælp. Selv synes jeg kun den er til besvær. Glæder mig til imorgen. Det skal nok blive festligt. :D
BRG NA 1,8 '95
Brugeravatar
Tore

Indlægaf Tore » tirs 28. dec 2010 23:14

Er der egentligt andre end mig der bruger kobling og H-skifter?
BRG NA 1,8 '95
Brugeravatar
Tore

Indlægaf one-niner » ons 29. dec 2010 21:54

Tak for godt ræs - det var spas!

- Tom
V-Maxx gevindundervogn
Brugeravatar
one-niner

Indlægaf Tore » ons 29. dec 2010 22:06

Tak for ræs. Det var godt nok sjovt. :-)
@One_niner: var du med? ... du \"optrådte\" kun på chatten på mit system.
BRG NA 1,8 '95
Brugeravatar
Tore

Indlægaf one-niner » ons 29. dec 2010 22:20

Tore skrev:Tak for ræs. Det var godt nok sjovt. :-)
@One_niner: var du med? ... du "optrådte" kun på chatten på mit system.

Øh - jeg nappede en førsteplads i andet og tredje løb, men det var måske kun mig selv, der oplevede det?

- Tom
V-Maxx gevindundervogn
Brugeravatar
one-niner

Indlægaf Tore » ons 29. dec 2010 22:23

På mit system vandt jeg 3. løb - men jeg undrede mig over, at du skrev \"I win!\" nogle sekunder inden - på mit system var vi kun 4 el. 5 i sidste ræs.

Jeg kunne generelt se en mange flere i chatten end på banen, var der nogle der var spectators?

Jeg har ikke de store ønsker til ændringer i setup'et. Kun mine bremser og min undervogn vil jeg gerne have tweaked lidt, men det skal jeg nok blande jer uden om. ;-) ... nåeh ja, og så glæder jeg mig til at kunne være med på voice-chat næste gang. Uden et rigtigt keyboard er text-chat godt nok sløvt!
BRG NA 1,8 '95
Brugeravatar
Tore

ForegåendeNæste

Tilbage til Banekørsel