Tomt batteri

Eksempelvis raslelyde, motor, ubalance i dæk etc.

Redaktør: Softtop

Tomt batteri

Indlægaf hasse » man 3. jan 2011 12:07

Ja. Jeg har ikke F-SIYF'et.

Har ikke brugt dytten i -ja hvad er det efterhånden? En måneds tid (?).

Står i et parkeringshus-sikkert omkring 15c.

Ville give den en halv times motor-/oliemotion.

Der var ikke så meget som lys på den. Total død.
(men tyverisikringen virker).

Er det hvad man kan forvente?

(Kan ikke lade være med at spekulere på, om den gnistdannelse, jeg har omtalt i forbindelse med mit handskerumsprobelm, kan have noget med det at gøre.(Forkert forbindelse af ledninger).
Hasse
1990, Crystal White.
hasse

Geografisk sted: Den anden Verden

Indlægaf And » man 3. jan 2011 12:33

Ja jeg havde samme oplevelse for en måned siden - bilen står i garagen der ikke har været længere nede end 10 grader C. Den har ikke været startet siden september.

Nu står den med C'Tek laderen fast på for at vedligeholde batteriet. Startspærren bruger trods alt en lille smule strøm konstant.

I dit tilfælde Hasse, kunne du ikke slæbe batteriet med dig hjem og så sætte en lader på der? Alternativt, så ville jeg pille stel/minus af batteriet og så er afladning, som følge af forbrug, ikke en årsag længere.

Holder det dig stadig søvnløs/skaber uro i neuronsuppen, så prøv evt. at forbinde dit batteris plus-kabel i en serieforbindelse med et amperemeter. Dermed ser du det øjeblikkelige forbrug. Evt. kan du så søge dig videre frem gennem afmontering af sikringer.
And - ´92 NA Black & Tan Billede

"And - du kan kun snakke om: diesel, kaffe og Scania" - citat fra studiekammerat.
Brugeravatar
And

Geografisk sted: Svendborg

Indlægaf Kuksi » man 3. jan 2011 12:35

Det er HELT normalt.
Selv en ny bil/nyt batteri, kan du ikke være sikker på klarer at stå 30 dage.
Min MX med det nye Wisco batteri, er drænet for strøm på lidt over 8 dage.
Det hjælper mig at afmontere display på radioen, da det mindsker strømforbruget til det halve. Men der går stadig lidt over 0,1A ( til alarm, motorstyring m.m)
Kuksi '90 1,6 NA, classic red.
Se bilen her:Billeder
If it ain't broken, why not tweak it?
Brugeravatar
Kuksi

Geografisk sted: Østjylland

Indlægaf hasse » man 3. jan 2011 12:49

Tak for indput'ene.

Nix. Holder mig ikke søvnløs.

Men skal indrømme, at det altid er med spænding(!), at jeg flytter pskiven hver 3. time.
Gad vide, hvor længe \"mine\" Pvagter finder sig i det.

Så jeg tror, at jeg bare la'r den stå med afkoblet batteri.
Og så ta'r batteriet hjem. Og lader det op.

Skal jeg så lade batteriet op nu?
Eller vente til jeg skal bruge det?
(Har et reservebatteri, så det får allerede et knald nu).
Hasse
1990, Crystal White.
hasse

Indlægaf And » man 3. jan 2011 13:39

hasse skrev:Så jeg tror, at jeg bare la'r den stå med afkoblet batteri.
Og så ta'r batteriet hjem. Og lader det op.

Skal jeg så lade batteriet op nu?
Eller vente til jeg skal bruge det?
(Har et reservebatteri, så det får allerede et knald nu).

Jeg vil bestemt mene at du skal holde batteriet "frisk" opladet.

Citat fra denne artikel: http://ing.dk/artikel/87611-blybatterie ... e-kedelige
En anden ting der også ødelægger bly-syre batterier er opbevaring i afladet tilstand, her sætter sulfationerne sig fast på den ene plade, og de vil jo længere batteriet står uden strøm, jo sværere bliver det at få dem væk fra pladen igen.
And - ´92 NA Black & Tan Billede

"And - du kan kun snakke om: diesel, kaffe og Scania" - citat fra studiekammerat.
Brugeravatar
And

Geografisk sted: Svendborg

Indlægaf Lurendrejer » man 3. jan 2011 13:53

Jeg vil gerne lige understrege at jeg på ingen måde pladrer om moral, blot informere om at straffen for det du beskriver, Hasse, ifølge skræmmehistorier her på egnen er voldsomt meget højere end hvad man forestiller sig.
Lurendrejer

Geografisk sted: Randers

Indlægaf hasse » man 3. jan 2011 14:09

Lurendrejer:
Er det Pskiven, du tænker på?

De - Pvagterne - må da give en eller anden form for \"bøde/afgift/ (advarsel)\".

De kan vel ikke bare over f.eks. 3-4 uger tage billeder af ventilstillingen og så sende en samlet afgift??

((Jeg tror nu ikke \"mine\" Pvagter kunne finde på det. Men man ved jo aldrig)).
Hasse
1990, Crystal White.
hasse

Indlægaf Lurendrejer » man 3. jan 2011 15:20

Det er et skøn, så vidt jeg har forstået.

Bliver du taget i at skrue på p-skiven, vil man antage at det har stået på i en given periode. Efterfulgt af en 510 kroners afgift pr. dag.

Jeg er ikke advokat, men det er hvad \"jeg har hørt\".
Lurendrejer

Indlægaf AS DK » man 3. jan 2011 15:36

Lurendrejer skrev:Bliver du taget i at skrue på p-skiven, vil man antage at det har stået på i en given periode. Efterfulgt af en 510 kroners afgift pr. dag.

P-afgiften er pr. overtrædelse, så har du ingen fået endnu får du ikke en helt stak bøder på en gang.

Men hvis de opdager dig kommer de sikkert tilbage hver dag og sætter en ny bøde i viskeren :evil:

Fladt batteri er ikke kun noget der rammer små MX batterier. 2½ uger i lufthavnen og så var mit diesel lokomotiv med kæmpe batteri flad. Det var alarmen der havde snuppet strømmen.

Hjem med batteriet og på med en C-tek lader. Det virker.
MX-5 1999 NB Jubii 2487 (nu med Rotrex kompressor fra CCR-Racing)
Brugeravatar
AS DK

Geografisk sted: Trappen

Indlægaf Mogenz » man 3. jan 2011 17:48

Hvis man har betalt (via den første bøde) må man vel holde der ubegrænset. Med mindre der står at andet ? Eller må de blive ved at give bøder med 5 minutters mellemrum? indtil man flytter bilen.
NB 1.8 Jubiiii!
Mogenz

Geografisk sted: Humlebæk

Indlægaf Ken » man 3. jan 2011 18:03

Bilens hvileforbrug er omkring 0,04A, hvilket bliver til knap 1Ah pr dag og NA’ens startbatteri har en kapacitet på 45Ah.
Jo flere strømslugende gadgets der er monteret i bilen, jo større bliver afladningen. I Kuksis tilfælde ædes der 2,5 Ah dagligt, hvilket nedbryder batteriet 2,5 gange så hurtigt.

Teoretisk set dit burde batteri kunne holde strøm i 45 dage, men afladningskarakteristikken for et startbatteri er ikke lineær, og vil hurtigt miste kapaciteten.

Fjern altid stelforbindelsen når bilen forlades i flere dage.
Titanium NB
Brugeravatar
Ken

Geografisk sted: Kongens Veksø

Indlægaf hasse » man 3. jan 2011 18:54

Hvorfor egentlig stelforbindelsen og ikke den positive.

Hvis, såfremt i fald der er en overgang et eller andet, vil den (dytten/batteriet) da være bedøvende ligeglad med, om jeg ta'r stellet på batteriet.
Hasse
1990, Crystal White.
hasse

Indlægaf Kuksi » man 3. jan 2011 19:35

Hvis, såfremt i fald der er en overgang et eller andet, vil den (dytten/batteriet) da være bedøvende ligeglad med, om jeg ta'r stellet på batteriet.

Nej hvis stelledningen (eller plus polen) er afbrudt, så KAN der ikke gå strøm NOGEN steder.
Det er \"bedst\" at løsne stelledningen, for når du så klasker gaffelnøglen på chassis, bliver du ikke forbrændt.
Så det er kun bedst, ud fra en sikkerhedsmæssig betragtning.
Kuksi '90 1,6 NA, classic red.
Se bilen her:Billeder
If it ain't broken, why not tweak it?
Brugeravatar
Kuksi

Geografisk sted: Østjylland

Indlægaf leifbpedersen » tirs 4. jan 2011 09:35

Kuksi skrev:Det er HELT normalt.
Selv en ny bil/nyt batteri, kan du ikke være sikker på klarer at stå 30 dage.
Min MX med det nye Wisco batteri, er drænet for strøm på lidt over 8 dage.
Det hjælper mig at afmontere display på radioen, da det mindsker strømforbruget til det halve. Men der går stadig lidt over 0,1A ( til alarm, motorstyring m.m)

Hej !
Selv om jeg har solgt min NB'er, købt som ny, 6 år gammel, vil jeg lige give mit besyv med. Jeg er aldrig blevet ladt i stikken, hvad angår strøm, selv ikke efter mange ugers stilstand. Jeres biler må simpelthen stå og aflade pga. nogle uautoriserede løsninger, som I har brugt. Hvad med at få det elektriske system målt igennem ved en autoelektriker !?
Har lige startet min Coupe'Fiat 2.0, 20vt, turbo uden problemer. Den er 13.5 år gammel og havde stået i næsten 3 uger. Den sprang i gang i 10¤ frost.
Mvh.
Leif
leifbpedersen

Indlægaf Lurendrejer » tirs 4. jan 2011 11:22

Den sprang i gang

Er du HELT sikker på at det er en fiat? :P
Lurendrejer

Næste

Tilbage til Problemer og løsninger