af Kuksi » tirs 4. jan 2011 17:21
Hvis det er for at finde ud af hvad der tapper strøm fra batteriet når bilen holder parkeret, kan du søre følgende.
Start med at afmontere stelledningen fra batteriet (eller plus) og mål så hvor meget strøm der går når du sætter dit instrument (amp.) ind i serie mellem stelledningen og minus på batteriet. (på min ca 0,2A)
Så kan du ellers gå i gang med at afbryde alarm, radio, forstærkere, GPS tracker og hvad du ellers måtte have monteret. Du vil givet vis se at de fleste ting der frakobles, får forbruget til at dale også selv om enheden er slukket. Det er jo klart at en alarm (GPS tracker olign), som er aktiv jo altid vil bruge en hvis strøm. Du kan på den måde finde frem til \"synderen\" altså en enhed der bruger mere end du kan acceptere (vil afse til formålet).
Det eneste jeg lige kan komme i tanke om som har voldt MX-5 problemer er noget med baklyskontakten (og det var vist kun på aut.gearkassen).
Tror ikke din bil fejler noget over hovedet.
Som tidligere nævne er den store \"synder\" i min bil radioen. I slukket stand (med aftageligt display monteret) bruger den ca 100mA.
Kuksi '90 1,6 NA, classic red.
Se bilen her:
BillederIf it ain't broken, why not tweak it?