Tomt batteri

Eksempelvis raslelyde, motor, ubalance i dæk etc.

Redaktør: Softtop

Indlægaf leifbpedersen » tors 6. jan 2011 08:34

Kuksi skrev:Vil bare sige at det ikke var mig der jokede, men Lurendrejer.
Det udelukker jo ikke at jeg trak på smilebåndet.

Men jeg har selv haft 5 stk Fiat'er gennem tiden (både med og uden turbo). Jeg kender bestemt godt den omtalte Coupe'Fiat 2.0, 20vt, turbo.
Netop den model betragter konen som eneste alternativ til hendes drømme DB9. Men hun drømmer dog stadig, selv om Coupeen ikke er uopnåelig. Kikkede for 3 år siden på en meget fin en der var til salg herhjemme. Det var en dansker der havde haft den fra ny i Frankrig, og siden haft den med hjem.

Hej Kuksi !
Så du har været på Fyn og kigge på Ib Nikolaj Laursens Coupe'Fiat. Det er den, jeg har købt, og det har jeg ikke fortrudt. Den er helt uden rust og kører bare ! 6.5 til 100 og 250 km/t på toppen, og 10 km/l, lige så meget som jeg kørte i MX-5'eren i snit. Det er nu meget godt med 220 HK og 310 Nm ved 2500 rpm.
Mvh.
Leif
leifbpedersen

Indlægaf hasse » tors 6. jan 2011 12:58

Nærværende indlæg er ikke gennemtænkt:

Hvad med at bruge en jumper direkte?
Altså:
Skrue pos-kabelskoen fri af bilens batteri.
Sætte jumperens positive til \"den frie\" positive.
Og så den anden til stellet.

Argumentet skulle være:
Undgår energitab til det flade batteri.
Hasse
1990, Crystal White.
hasse

Geografisk sted: Den anden Verden

Indlægaf Munk » tors 6. jan 2011 13:30

teknisk set burde selv de små 17ah batterier kunne levere en kraftig nok startstrøm hvis de er fuldt opladede og ikke har ligget og bundfrosset i bilen. Idéen med at lade lidt på det døde batteri er at udnytte den \"surface charge\" som et blybatteri har.

Om det så virker med et helt dødt batteri ved jeg ikke.
NB FL 2001 1.8is 6g Sunlight Silver
Munk

Geografisk sted: Aalborg

Indlægaf Ken » tors 6. jan 2011 17:02

Hasse, det lyder som om du vil sætte batteri og oplader i serie... Dermed får du et 24V batteri. Så med mindre jeg har misforstået dig, må du aldrig gøre sådan.

Lad os antage starteren trækker en startstrøm på 45A. Så skal batteriet kunne levere en effekt på 540W i startøjeblikket.

Når du måler 12V på batteriet, er det kun overfladespændingen du måler. Den egentlige spænding falder kraftigt med forbruget, og et godt batteri kan holde 10-11V i startøjeblikket. Er batteriet halvt-slattent, og kun kan holde 10V under belastningen, skal batteriet kunne levere 54A for at kompensere for den manglende spænding.
Titanium NB
Brugeravatar
Ken

Geografisk sted: Kongens Veksø

Indlægaf Bent » lør 8. jan 2011 07:37

leifbpedersen skrev:Hej Kuksi !
Så du har været på Fyn og kigge på Ib Nikolaj Laursens Coupe'Fiat. Det er den, jeg har købt, og det har jeg ikke fortrudt. Den er helt uden rust og kører bare ! 6.5 til 100 og 250 km/t på toppen, og 10 km/l, lige så meget som jeg kørte i MX-5'eren i snit. Det er nu meget godt med 220 HK og 310 Nm ved 2500 rpm.
Mvh.
Leif

10 km/l så kører du pænt, har du prøvet at skifte tandrem på en den motor, der er ikke meget plads :( . NÅ, men ellers; pæn bil, lidt høj, for meget tag, forkerthjulstræk.
Bent
NA 1990-1,8 rustblå, Mr2, Tigra jtd, Elise.
Forhjulstræk; det er simpelthen forkert.(kan dog bruges som pendlermonster)
Brugeravatar
Bent

Geografisk sted: Løvestad

Indlægaf hasse » lør 8. jan 2011 15:12

Prøvede så idag at starte motoren. Havde afbrudt med min hovedafbryder de sidste 3-4 dage.
Ganske vist strøm på batteriet men slet ikke nok til, at den gik igang.
(Så mon ikke batteriet er ved at være færdigt selv om det kun er et par år gammelt).

Tilsluttede min Thansen og lod den være i en 5-10 minutters tid (som der står i brugsanvisningen!!).

Ingen problemer med at starte den.
Hasse
1990, Crystal White.
hasse

Geografisk sted: Den anden Verden

Indlægaf leifbpedersen » tors 13. jan 2011 15:44

Martin skrev:Hej Kuksi !
Hvorfor spørger du ?
Hvad med at slå den op, og du vil finde en bil, som det er unødvendigt at skrue yderligere på, da den kan alt det, som mange prøver at tilføre en MX-5 (undtagen luft til håret)
Mvh.
Leif !

En Fiat Coupé... er det ikke den Fiat der ligner en fattigmands 360 Modena, men blot er alt for høj, lidt for tung (og iøvrigt bygger på en Fiat TIPO bund?) og tør jeg nævne det..?! har FORHJULSTRÆK!!! måske jeg tager fejl.. men gætter ikke på at mange mx-5 ejere forsøger at tilføre deres 5'er det? men jeg kan jo tage fejl[/quote]
Hej Martin !
Ved ikke, om den ligner en fattigmands Modena, men glem ikke, at jeg har kørt fattigmandssportsvogn i 6 år, som måtte slæbe på 1.5 kg extra/HK i forhold til coupe'en, og det er noget, som kan mærkes !
Det med Tipobund er en and. Ang. forhjulstræk : jeg har kørt MX året rundt, og det er mere problemfyldt end med Fiat'en.
Mvh.
Leif
leifbpedersen

Indlægaf Martin » tors 13. jan 2011 16:30

Leif, tror gerne en Fiat (Tipo som Coupé) er lettere og mere sikker at køre om vinteren.... -men det gør den jo ikke sjovere ;-)

Hvis du virkelig vil prøve noget, hvor man kan mærke effekten af at få flere hk pr kg, syn's jeg en Lotus elise er et glimrende eksempel... Har selv købt en 111s, som som standard kører fra 0-100 på 5,38 sekunder... og det med sølle 143hk ;-) man mærker tydeligt hvordan det øgede moment, gør at bilen virker \"parat\" på gassen hele tiden (set i forhold til min gamle 1.6 NA)

-men den (altså Lotus'en) vil du nok ikke syntes om at kører om om vinteren.

Når det er sagt, så ELSKEDE jeg min mx-5'er... syn's stadig det er en fantastisk bil -specielt til prisen!
Tidl.: V-Special (91'silverstone)
Nu: Lotus Elise s1 111s
http://www.lotuselise.dk
Brugeravatar
Martin

Geografisk sted: Brønshøj

Indlægaf leifbpedersen » tors 13. jan 2011 18:10

Martin skrev:Leif, tror gerne en Fiat (Tipo som Coupé) er lettere og mere sikker at køre om vinteren.... -men det gør den jo ikke sjovere ;-)

Hvis du virkelig vil prøve noget, hvor man kan mærke effekten af at få flere hk pr kg, syn's jeg en Lotus elise er et glimrende eksempel... Har selv købt en 111s, som som standard kører fra 0-100 på 5,38 sekunder... og det med sølle 143hk ;-) man mærker tydeligt hvordan det øgede moment, gør at bilen virker "parat" på gassen hele tiden (set i forhold til min gamle 1.6 NA)

-men den (altså Lotus'en) vil du nok ikke syntes om at kører om om vinteren.

Når det er sagt, så ELSKEDE jeg min mx-5'er... syn's stadig det er en fantastisk bil -specielt til prisen!

Hej Martin !
Du har sørme ret med Tipo-undervognen, troede kun, det var Alfa, som har brugt den. Men den har fået 10 stjerner ud af 10 mulige i eng. motortidsskrift. Beklager, at jeg ikke er så agil, at jeg kan klare det med Elise'n - har prøvet, men jeg har haft en MGf med 120 HK, og den syntes jeg bedre om rent motormæssigt end MX'en, den var mere flexibel og med et langt bedre bundtræk. Har du MG eller Toyotamotor i din Lotus ?
Mvh.
Leif
leifbpedersen

Indlægaf Martin » tors 13. jan 2011 18:26

Jeg har 3over motoren, med vVC (lidt a la hondas v-techh). Syntes motoren har et rigtig godt bundtraek, og en fed lyd. Eneste minus er at den er lavet helt I aluminium, hvilket goer at den skal vaere HELT varm, foer man trykker til den!
Tidl.: V-Special (91'silverstone)
Nu: Lotus Elise s1 111s
http://www.lotuselise.dk
Brugeravatar
Martin

Geografisk sted: Brønshøj

Indlægaf Niels » ons 26. jan 2011 18:00

Tja, mit batteri var også helt tomt :!:
Kunne forstå på vort dejlige forum at en ctek lader er sagen. Den er nu indkøbt og sat til. Batteri afmonteret.
Den bliver godt nok varm når den er sat til - er det normalt :?:
Senest rettet af Niels ons 26. jan 2011 22:36, rettet i alt 1 gang.
2000 NB 1,8 Miracle - Supercharged by CCR
http://bilmagasinet.dk/article/19152
Brugeravatar
Niels

Geografisk sted: KBH Ø

Indlægaf Munk » ons 26. jan 2011 18:34

bagsiden af min 7000'er bliver lun når den lader mindre batterier indendørs, så jeg vil tro det er ok hvis din lader et tomt batteri.
NB FL 2001 1.8is 6g Sunlight Silver
Munk

Geografisk sted: Aalborg

Foregående

Tilbage til Problemer og løsninger