Udstyrsversioner NC

Diskussion af alt om Mazda MX-5

Redaktør: Softtop

Udstyrsversioner NC

Indlægaf And » fre 4. feb 2011 08:27

Hej

Hvor mange udstyrsversioner kom der af NC'erne FØR facelift?
Motorer er 1,8 og 2,0 og klaptag eller kaleche.

I DK er vel kun solgt 1,8 \"basic\" og så 2,0 enten std. eller med Jinba Ittai udstyrspakke (læder).

Har den ene eller anden spær fra fabrikken?

I udlandet findes jo mange fine udstyrsvarianter hvor ting som: lædersæder, fartpilot, BOSE anlæg og lign. ting er inkluderet i både 1,8 og 2,0 versionerne.
And - ´92 NA Black & Tan Billede

"And - du kan kun snakke om: diesel, kaffe og Scania" - citat fra studiekammerat.
Brugeravatar
And

Geografisk sted: Svendborg

Indlægaf HenrikH » søn 6. feb 2011 09:20

Hej And,

Jeg kan ihvertfald nævne at jeg stødte på disse varianter i min søgen efter en NC (Som endte med en Roadster Coupe 2.0 Jinba Ittai fra Danmark).

Jeg havde oprindeligt udset mig en 2.0 Sport fra Tyskland (som slet ikke kan fås officielt her i landet). Havde jeg endt i Sport modellen, havde jeg fået disse ting, som min nuværende ikke har:

* Bose anlægget (som nogen påstår er mere en ulempe end fordel, da det ikke nemt kan opgraderes/pilles ved)
* 6 Gear, i stedet for 5 (Igen en smagssag. Nogen brokker sig over at 6 gear er for meget til by kørsel, andre mener at det er det eneste rigtige).
* Xenon lygter
* Fabrikssænkning (Mener det er 10mm), så den er lig en anelse mere skarp/mindre komfortabel.
* Torsen LSD

Derudover har US modellerne vidst yderligere et par optioner, som f.eks. automat gear, bluetooth knapper i rattet til styring af mobil, cruise control og et par andre komfort features.

Det er lidt af en Jungle at finde rundt i, men jeg er ikke i tvivl om at jeg stadig ville vælge en 2.0 eller 2.0 Sport hvis jeg skulle vælge noget i dag. Om de funktioner som \"Sport\" modellen giver, er de ekstra penge værd, er svært at sige og må komme an på den enkelte.

Efter at have haft en NB 1.8 Sport (den med Torsen LSD og 6 gear) og nu en NC RC 2.0 er jeg ikke i tvivl om at NC'eren er den \"overall\" bedre bil. Jeg kan en sjælden gang imellem huske at NB'eren har en anelse bedre og mere direkte styring og man har bedre følelse med bilen og hvad der forgår på asfalten, men NC'eren er mindst dobbelt så behagelig på motorvejen (måske det hårdere RC tag også hjælper), klima anlægget gør den fantastisk om vinteren og hele kabinen samt kvalitets indtrykket er hævet et niveau.

Håber ovenstående hjælper lidt :)

Mvh,

Henrik
Brugeravatar
HenrikH

Tilbage til Diskussion