S: Mx5 1,6 LE model

Køb, salg og bytte af biler og stumper

Redaktør: Softtop

S: Mx5 1,6 LE model

Indlægaf Hojannes » tors 16. feb 2006 13:12

Jeg har en 1991 med 152.000 på tælleren.

Som jeg med stor smerte må sælge. Bilen er yderst velholdt, og er lige blevet omlakkeret grundet hærværksskade.

Forsikringen, vil derfor ikke ta' bilen mere, og da alle andre er for dyre grundet det er første år med bil i eget navn. må den sælges.

Så der er en god mulighed for at få en bil i god stand uden rust eller buler. for fornuftige penge. (evt bytte med billig bil)

Den er kørt pænt, og stammer fra tyskland, altid passet og plejet også af tidligere ejer - jeg selv har kun haft fornøjelsen af at køre i den 3 md. og sølle 5000 km

Kom gerne med bud, men skambyd ikke.

Andre spørgsmål besvares gerne.

For billeder og lidt mere tekst se http://www.bilgalleri.dk/html/mar_vis.asp?MarID=67570

Skal lige siges at Jeg er 25, så jeg har ikke tæsket den eller andre grimme ting.
Hojannes

Suk

Indlægaf Claus » tors 16. feb 2006 16:04

Suk....stakkels dig.
Ja, det blev en kort fornøjelse og så tæt på sommeren, der med garanti bliver lige så lang som sidste år og når jeg ved hvor lang tid du var om og finde netop den rette model, der var i super stand.
Men korrekt...som første bil og derefter benyttelse af kasko, kan man godt få grimme breve fra forsikringen.
Mazda MX-5 Miata 10th Anniversary Model årgang 2000
http://autospeed.com/cms/A_109797/article.html
Brugeravatar
Claus

Geografisk sted: Roskilde

Indlægaf Freestyler » fre 17. feb 2006 08:46

A hva´!?

Nu har jeg haft mange biler forsikret i mange forskellige selskaber i min tid. Men at man rent faktisk bliver \"smidt ud\" fordi man bliver nødt til at benytte sig af det produkt (kasko) som man har betalt for, har jeg alligevel aldrig oplevet..

Svarer det ikke lidt til at man køber en bil med serviceaftale til x antal kr om måneden. Og når gearkassen så knækker og værkstedet har repareret den, siger de \"vi ophæver din serviceaftale fordi du har gjort brug af den\"..?

Det er fint nok at der er lovmæssigt krav om at man skal have sin bil forsikret. Men der burde altså også være en lov der forhindrede forsikringsselskaberne i at tørre os i r.... den ene gang efter den anden. :evil:

I øvrigt.. Fin vogn. Håber du får en god pris for den.
'93 Brilliant Black, 20 PSI
Brugeravatar
Freestyler

Indlægaf Danny » fre 17. feb 2006 13:47

Er det ikke en mulighed bare at nøjes med en ansvarsforsikring indtil de eller andre vil forsikre dig igen? Kasko er selvfølgelig klart at foretrække, men når nu alternativet er at sælge sin dyt er det så ikke værd at overveje?

I øvrigt vil jeg give freestyler ret, det noget svineri :evil:
Danny

Geografisk sted: Videbæk

Indlægaf jepperimmen » fre 17. feb 2006 14:26

Danny skrev:Er det ikke en mulighed bare at nøjes med en ansvarsforsikring..

Der skal være kasko på, hvis der er gæld i bilen. Du kan med andre ord ikke låne penge til bilkøb uden at tegne kasko-forsikring.
NB-FL - 2004 - 1.8 Sport - Lots of modifications..
Brugeravatar
jepperimmen

Geografisk sted: Midtjylland

Indlægaf Danny » fre 17. feb 2006 18:31

Det gjorde jeg ellers. Helt korrekt er det egentlig en kassekredit, men det skelner de vel ikke mellem på det område.
Danny

Geografisk sted: Videbæk

Indlægaf Hojannes » lør 18. feb 2006 03:56

Så er den alarm afblæst igen. Så jeg beholder lige bilen sommeren over :)

Derefter bliver den solgt, til fordel for et svensk id, og en Rx7.

Glæder mig til at \"træffe\" den når solen kommer.

Vil da lige for god ordens skyld skrive, at Tryg ville opsige min forsikring da jeg er ny billist, ak og ve, jeg har kørt taxa i 2 år, men det gælder ikke.

Og da min bil blev hærværket kun 2 uger efter købet, så ville de ikke mere. Men efter trusler og div. (aj jeg fik fat i et fornuftigt menneske) Så fandt deres klage afdeling ud af, at der ingen grund var til at opsige mig, da jeg ikke selv havde skadet bilen. Så jeg fik en undskyldning.

Men episoden har gjort, at vi nu kigger efter lejlighed i Sverige, vi gider simpelthen ikke DK mere. Vi vil kunne leve meget bedre i Malmø, Fruen vil kunne få hendes hus/lejlighed, og jeg vil kunne få min bil - uden at blive rippet totalt. :)
Hojannes

Indlægaf iron morten » lør 18. feb 2006 11:04

Men så tillykke med din bil :D

Ses på gaden når alt der her lortesne er væk....
iron morten

Indlægaf Helge » lør 18. feb 2006 14:22

Lejligheder, huse og lækre biler til halv pris, ja det lyder besnærende, men er du klar over at det at flytte til Malmø stort set svarer til at flytte til mellemøsten? :o
60 % af byens indbyggere er indvandrere, og at de har en crime rate der ryster selv de garvede. Min søn valgte af samme grund som dig at flytte til Malmø for et par år siden, og har pt. haft to tilfælde af indbrud i bilen, plus at den blev stjålet en gang. Alle gange har den stået i et aflåst garageanlæg. :evil:

Flere af hans bekendte har været ude for det samme, da de også har købt dyre og hurtige biler. Sønnen har en Golf VR6, (endnu)… :roll:

Så hvis du skal have en Rx7, og bo i selve byen, så skal du nok være forberedt på at sove i vognen om natten, hvis du vil være sikker på at du har din Rx7 når du skal på arbejde næste morgen… :x

Hvis du ønsker at ha’ din bil i fred, så bør du nok kikke efter et sted at bo ca. 20-30 km. fra byen. :)
RC-07-1.8 Sunlight Silver
Brugeravatar
Helge

Geografisk sted: Odsherred

Indlægaf Hojannes » søn 19. feb 2006 01:32

Helge, tror han har været noget uheldig så - men omvendt vi bor nu på landet i et lille hus, her har vi lige haft indbrud i dagstimerne.

Vil bestemt ikke kalde det mellemøsten, selvom det er 60%indvandre, så husk på at din søn er med i den stattestik.

Iøvrigt bor vi i udkanten af ringsted, og det bestemt ikke et af de steder hvor der er få indvandre.

Jeg ser ikke Malmø anderledes end evt Aarhus, Kbh eller Odense. Og så er Malmø sku stort set en del af kbh - og jeg er ikke den eneste der har valgt malmø frem for kbh :) Men alt med omtanke, men de økonomiske fordele er svære at komme uden om. Og så er en Rx7 altså en dejlig bil ;)
Hojannes

Indlægaf Helge » søn 19. feb 2006 20:43

â€
RC-07-1.8 Sunlight Silver
Brugeravatar
Helge

Geografisk sted: Odsherred

Tilbage til Køb, salg og bytte