Fornuftig MX-5 til 70 kilo?

Diskussion af alt om Mazda MX-5

Redaktør: Softtop

Indlægaf one-niner » lør 13. nov 2010 15:43

Jeg er glad for at du har fået det fikset, og er lettet på dine vegne. Jeg kan sagtens sætte mig ind i din situation - puha!

- Tom
'99 Jubilæumsmodel nr. 4810
Megasquirt DIYPNP by Reverant
Trackspeed Engineering COP kit
RB 4-1, race-kat, RB udstødning
V-Maxx gevindundervogn
OZ Alleggerita HLT + 205/45-16 Yokohama AD08R
Brugeravatar
one-niner

Geografisk sted: Aarhus

Indlægaf Lars Z » man 7. mar 2011 18:28

Så fik man også glædet skattefar lidt.
Første tur med kluden nede, godt nok koldt, men for faen den lyder godt. :lol:

Billede

Jeg fik den iøvrigt forsikret hos GF forsikring, hvilket vel egentligt bare viser at de ikke er helt umulige at snakke med, når det gælder special biler. :P Prisen var såmænd også ganske god.
Så kom den på plader, nu skal vi bare have genskabt tilliden til den lille røde.
Lars Z

Geografisk sted: Vestjylland

Indlægaf one-niner » man 7. mar 2011 19:09

Lars Z skrev:Jeg fik den iøvrigt forsikret hos GF forsikring, hvilket vel egentligt bare viser at de ikke er helt umulige at snakke med, når det gælder special biler. :P Prisen var såmænd også ganske god.

Der er åbenbart forskel på folk. Jeg fik at vide af hende damen fra GF (som tilfældigvis er min mor), at de slet ikke kaskoforsikrer MX-5'ere... Vi skal vist lige have os en familiesnak :)

- Tom
V-Maxx gevindundervogn
Brugeravatar
one-niner

Indlægaf Lars Z » man 7. mar 2011 19:12

one-niner skrev:
Lars Z skrev:Jeg fik den iøvrigt forsikret hos GF forsikring, hvilket vel egentligt bare viser at de ikke er helt umulige at snakke med, når det gælder special biler. :P Prisen var såmænd også ganske god.

Der er åbenbart forskel på folk. Jeg fik at vide af hende damen fra GF (som tilfældigvis er min mor), at de slet ikke kaskoforsikrer MX-5'ere... Vi skal vist lige have os en familiesnak :)

- Tom

Det var også den første udmelding jeg fik. Men det kan altså tilsyneladende lade sig gøre.
Det tæller nok også lidt, at jeg i forvejen har 2 biler, en indbo og huset forsikret hos dem.
Så kom den på plader, nu skal vi bare have genskabt tilliden til den lille røde.
Lars Z

Indlægaf one-niner » man 7. mar 2011 19:15

Lars Z skrev:
one-niner skrev:

- Tom

Det var også den første udmelding jeg fik. Men det kan altså tilsyneladende lade sig gøre.
Det tæller nok også lidt, at jeg i forvejen har 2 biler, en indbo og huset forsikret hos dem.

Ja, GF er ret old-school (livrem og seler + høker-principper). Var det en assurandør eller en kontorassistent, du talte med?

- Tom
V-Maxx gevindundervogn
Brugeravatar
one-niner

Indlægaf Lars Z » man 7. mar 2011 19:22

[/quote]
Ja, GF er ret old-school (livrem og seler + høker-principper). Var det en assurandør eller en kontorassistent, du talte med?

- Tom[/quote]

Ifølge mailen var ham her en kunderådgiver.
Jeg valgte at maile til dem, efter at være blevet afvist i telefonen.

Faktisk kunne Codan matche prisen fra GF, hvis jeg lod bilen stå i vinterperioden. Meningen er at den skal stå stille om vinteren, men hvis vejene er tørre og fine har den vel godt af at blive luftet lidt.
Lars Z

Indlægaf AS DK » man 7. mar 2011 20:14

Der skylder du lige en opskrift :lol:

Jeg har kæmpet serøst hårdt med GF i Esbjerg og hovedkontoret for at overbevise dem om at en MX5 ikke er en dårlig forretning at forsikre. Intet hjalp, end ikke truslen om opsigelse af mine bilforsikringer samt alle mine øvrige forsikringer.
Men GF forsikrer som udgangspunkt heller ikke "turbo-biler", det gælder så vist ikke turbo-diesler, som jeg har haft et par stykker af hos GF.

Er nu hos Codan med MX5'eren, som uden bøvl kunne forsikres der.
MX-5 1999 NB Jubii 2487 (nu med Rotrex kompressor fra CCR-Racing)
Brugeravatar
AS DK

Geografisk sted: Trappen

Indlægaf AS DK » man 7. mar 2011 20:25

Lars Z skrev:[

Det bliver sgu da værre endnu : Jeg har fra GF fået at vide at de kun vil acceptere 2 biler under samme forudsætninger. Bil nr. 3 skulle "starte forfra" med ancienitet m.v. Det var sgu noget bras dengang jeg havde 4 biler :roll:
MX-5 1999 NB Jubii 2487 (nu med Rotrex kompressor fra CCR-Racing)
Brugeravatar
AS DK

Geografisk sted: Trappen

Indlægaf Lars Z » man 7. mar 2011 20:31

Jeg tror såmænd ikke der skal en opskrift til, jeg bad bare om en forsikring af bilen på samme vilkår som de to andre biler jeg har.(kasko, friskade osv).
Derudover havde jeg længe overvejet at få huset flyttet til GF, og det fik jeg så et tilbud på, og også her var de billigere end mit nuværende selskab. Så det er vist blevet en ren win situation for mig. Eneste krav er en startspærre, som nu er indkøbt og venter på at blive monteret.

Codan var også ganske konkurrence dygtige og løftede slet ikke et øjenbryn da jeg sagde MX5, men uforståelig kunne de slet ikke være med på prisen på de 2 andre biler, og hus forsikringen var helt ude i hampen.

IF forsikring ville også gerne forsikre bilen, mod at jeg fik satellitsporing monteret. At de så kun ville ansvarsforsikre den for 9000.- helårligt, det er en anden sag. :rov:

Og´om 4 år er det en klassiker til 2100.- helårligt........ Jææææs jææææs. :lol:
Lars Z

Indlægaf Lars Z » tirs 8. mar 2011 06:32

Hmm. Nu tog jeg den lige på arbejde.

I den frostklare morgen kunne jeg se at der stod lidt damp op ved forlygterne og ved nærmere eftersyn under hjelmen viser det sig at kølerdækslet er utæt. Pakningen i den ser heller ikke for god ud. ØV.

Kan ovenstående være grunden til at den står lidt højt i temperaturen når man kører normalt? Altså nålen står lidt over halv?
Lars Z

Indlægaf Bent » tirs 8. mar 2011 07:32

Kølerdæksel skal skiftes(mekonomting), det kan sænke din temperatur, ellers termostat. Mit termometer står også lige over halv, selv om det andet termometer(link-comp) siger 90 gr
Bent
NA 1990-1,8 rustblå, Mr2, Tigra jtd, Elise.
Forhjulstræk; det er simpelthen forkert.(kan dog bruges som pendlermonster)
Brugeravatar
Bent

Geografisk sted: Løvestad

Indlægaf ccr-racing » tirs 8. mar 2011 08:01

Hej Lars Z

Hvad endte du med at betale i afgift?

mvh
Christian
ccr-racing

Indlægaf Lars Z » tirs 8. mar 2011 11:30

ccr-racing skrev:Hej Lars Z

Hvad endte du med at betale i afgift?

mvh
Christian

Hej Christian.

Den endte på 32000.-, det er muligt den kan klemmes lidt længere ned, men jeg fandt prisen rimelig.
Lars Z

Indlægaf ccr-racing » tirs 8. mar 2011 11:39

ok - tak for info

mvh
Christian
ccr-racing

Indlægaf KjaLLe » tirs 8. mar 2011 16:54

one-niner skrev:

- Tom

Jeg har også haft min MX5 forsikret ved GF-Forsikring når jeg har haft plader på den (piller pladerne af ved vinter-hi).
Og det ville de såmænd gerne, første gang jeg ringede til dem ang. min MX5, fik jeg en pris på noget der ligner 7-8.000kr, med kasko og glas, hvilket jeg takkede ja til, der gik et par måneder og jeg blev så ringet op, at de havde lavet en fejl, da det var en ''specialbil'' jeg havde, så forsikringen steg til 15.000kr :o
MÃ¥tte jo bare betale!

Nu har jeg så fået mig en familie container Mazda 323F, som de også skulle forsikre, fik en svimlende pris på omkring 10.000kr, så lige nu nøjes den med en ansvar der koster det halve.
Men snakkede så sent som igår med Gensidige forsikring, som ville forsikre min 323F med kasko til 200kr mindre end jeg giver bare for ansvar nu, og der var endda også 200kr at spare på indbo, og ulykkesforsikringen var samme pris, dog ville jeg blive fuldtidsdækket til samme pris.

Så nu mister GF sku nok mig som kunde.. Så er jeg bare spændt på at høre hvad Gensidige forlanger for MX5'eren når den tid igen kommer :D
/Kim ''Mazda Mx-5 1.6 '92 *Froggy*''
Billede
/Den der følger i andres fodspor, kommer aldrig foran..
Brugeravatar
KjaLLe

Geografisk sted: Århus

ForegåendeNæste

Tilbage til Diskussion