Nybagt mx-5 ejer

Diskussion af alt om Mazda MX-5

Redaktør: Softtop

Nybagt mx-5 ejer

Indlægaf sedahl » ons 16. mar 2011 21:30

Hej Five-speed
Jeg har altid været fascineret af den lille MX-5’er og har hørt om de fantastiske køreegenskaber. SÃ¥ da det var tid til at kigge pÃ¥ en sommer/track-day bil, blev jeg selvfølgelig nødt til at prøve en sÃ¥dan en. Den tur, tog jeg sÃ¥ sidste mÃ¥ned … bilen var lidt for lille til mig, larmede (troede flere gange at vinduet var Ã¥bent), og hoppede og gled rundt pÃ¥ sine 17â€
Mvh
Svend-Erik
sedahl

Geografisk sted: Taastrup

Indlægaf Kuksi » tors 17. mar 2011 00:01

Kik lige i denne tråd, og få den for 99€!
http://www.five-speed.dk/Forum3/viewtopic.php?t=2998&highlight=roll
Jeg kører med denne kombi, og den går også sammen med kaleche med glas bagrude. Jeg har dog selv lavet nogle beslag, også for at få windbreaker helt tæt på bar'en.
Kuksi '90 1,6 NA, classic red.
Se bilen her:Billeder
If it ain't broken, why not tweak it?
Brugeravatar
Kuksi

Geografisk sted: Østjylland

Indlægaf Helge Larsen » tors 17. mar 2011 11:23

Hej Jeg købte den i Belgien og ingen problemer i det og den passede perfekt, men som Kuksi skrev var jeg nødt til selv og lave nogle små beslag til Windbreakeren for og få den til og komme tæt på Roll baren, ellers var der problemer med at glasruden ikke rigtig kunne være der når kalechen var åben.

SÃ¥ ingen problemer med det :D
Mvh. Helge Larsen
Helge Larsen

Geografisk sted: Grenaa Østjylland

Indlægaf Lurendrejer » tors 17. mar 2011 11:36

Sidebemærkning.

Windblockeren koster kun 39euro lige pt. Så hvis den kan bruges uden rollbar skal jeg ha' såen en.

Er det et sæt, eller virker den uden rollbar? og kan slåes op og ned osv?

På forhånd tak.
Lurendrejer

Geografisk sted: Randers

Indlægaf Helge Larsen » tors 17. mar 2011 12:32

Hej den kan sagtens bruges uden Roll Bar. Men måske skal monteringsbeslagene modificeres lidt men ret simpelt.
Mvh. Helge Larsen
Helge Larsen

Også interesse.

Indlægaf Tomsale » tors 17. mar 2011 14:14

Hej

jeg har også en rollbar, dog ikke i rustfri, og uden det gennemgående tværrør.
Det er dog i midten, mellem de 2 halvbuer.
Min er matgrå og har en acryl-blocker som \"rasler\" lidt ved kørsel på ujævn vej.
Kunne godt tænke mig at skifte den der acryl-ting ud med en med \"net\" - den som vises i sort med 2 buer og en lille forhøjning i midten.
Den der sidder nu, er skruet ind i rørene, med mellemlæg for at tage lyde/raslen,
Fornemmer blot at denne faste plade giver turbolens, mens det mere sluges af en windbreaker med net.
Måske jeg skulle bestille én med hos Lurendrejeren?

PS: På min er der meget lidt at gøre godt med, fra plade/bar til kalesche med glasbagrude. Min er kanske ikke en original - så derfor ikke helt så meget plads.

Hilsen Tom
NB FL - 2005 - 1.8 Sport - Sunlight Silver
Brugeravatar
Tomsale

Geografisk sted: Sønderjylland

Indlægaf Lurendrejer » tors 17. mar 2011 17:20

Jeg synes godt nok at tuning-evolution, eller www.siteground135.com som det hedder når man trykker \"check-out\" virker som en ret skummel butik. Jeg tror sgu jeg holder mig tilbage. Prisen var ellers fantastique :(
Lurendrejer

Andre har jo nok prøvet?

Indlægaf Tomsale » tors 17. mar 2011 17:47

Hej Lurendrejer,
tog også lige et kig, men tror at det der siteground.com er et hosting et-eller-andet, så det er nok derfor, og så har de ikke en sikker hhtps-side med betaling.
Kan se der står noget med PayPal.
Er jo nogen der har handlet der (jf. tidligere tråd), så mon ikke de er fair nok.
På E-Bay får de da også gode point.

Og - for 140,- Euro, ville jeg måske godt have både bar og windbreaker.
Går så ud fra - jævnfør tidligere indlæg, at de passer på en NB Sport årg. 2005

Tom
NB FL - 2005 - 1.8 Sport - Sunlight Silver
Brugeravatar
Tomsale

Geografisk sted: Sønderjylland

Indlægaf Helge Larsen » tors 17. mar 2011 21:52

Ja Hjemmesiden er måske ikke helt sikker, men jeg købte alligvel og overførte pengene via bankoverførsel og det fungere fint. Der gik ca. 5 bankdage før de havde modtaget pengene og 3 dage efter have jeg Roll baren og Windbreakeren helt uden problemer.
Mvh. Helge Larsen
Helge Larsen

Indlægaf Kuksi » tors 17. mar 2011 22:46

Jeg har også kun godt at sige om at handle der. Ingen problemer og både hurtig og billig levering.
Brugeravatar
Kuksi

Indlægaf sedahl » fre 18. mar 2011 16:20

Tak for jeres input, jeg kan godt se at den skal købes hos Tuningevolution istedet. Efter at have kigget lidt på deres side, kan jeg se at det nok skal være denne istedet : http://tuningevolution.com/eshop/catalo ... ucts_id=77 jeg kan bedre lide designet. MEN, inden jeg klikker på køb, skal jeg lige høre om der er nogen invendinger fra panelet angående denne roll-bar også i forbindelse med den før nævnte wind-blocker ??
Og, var der nogen der havde input på den med at jeg skal have ny sikkerhedssele for at skifte til rat uden airbag ?
Mvh
Svend-Erik
sedahl

Indlægaf Kuksi » fre 18. mar 2011 20:57

Enig i at de \"skrå sider\" i en A-bar er pænere end en U-bar. Har selv haft en på min første bil.
Men da forstærkningen fra side til side også betød noget for mig, blev valget U-bar'en. Den viste A-bar er bare en hamonika i den sammenhæng.
De findes også med en vandret stang fra side til side og så 2 påsvejsede \"A'er\". Det er bare lang tid siden jeg har set dem til salg noget sted.
Brugeravatar
Kuksi

Indlægaf Niels » fre 18. mar 2011 22:05

Jeg gætter på at du har noget højde når du vil have fjernet solskærmene.
De er også kun i vejen når man er omkring 188.
De har er nemt monteret:
http://www.moss-europe.co.uk/Shop/ViewP ... dexID=4646
2000 NB 1,8 Miracle - Supercharged by CCR
http://bilmagasinet.dk/article/19152
Brugeravatar
Niels

Geografisk sted: KBH Ø

Indlægaf sedahl » lør 19. mar 2011 18:55

Kuksi : Hvorfor vil du gerne have forstærkning fra side til side ? Er der mere sikkerhed i det, eller er det fordi bilen bliver mere \"stiv\"?

Niels : Yep, er også oppe i højderne omkring de 190cm. Tak for tippet.

Er der slet ikke nogen herinde, der har fjernet airbag i en NB'er, og ved noget om sikkerhedssele problemet ?
Mvh
Svend-Erik
sedahl

Indlægaf Lurendrejer » lør 19. mar 2011 20:03

Kan du godt lide smagen af blod, læder og glas siden du er hooket på ideen om at fjerne den? :?

Jeg tror selen er det mindste problem ved at fjerne airbagen. Hvis jeg fjernede den havde jeg truffet en beslutning om ikke at køre galt, eller ihvertfald kun at gøre det een gang :D
Lurendrejer

Næste

Tilbage til Diskussion