Synsgodkendt kompressorløsning fra Rotrex

Eksempelvis turbo, luftfilter etc.

Redaktør: Softtop

Indlægaf ccr-racing » tors 31. mar 2011 08:50

Hej Hasse

som skrevet i indlægget \"Som vi nævnte ved præsentationen af kittet kommer prisen på kittet incl montering, syn, rullefeltsattest og moms til at ligge på 34.800 dkk. Prisen er med forbehold for udsving i dollarkurs osv\"

Godkendelsen dækker en effektstigning til ca 180hk. NM er ikke en faktor ift godkendelsen, da trafikstyrelsen og KBA mfl kun forholder sig til effekten i KW.

mvh
christian
ccr-racing

Indlægaf jepperimmen » tors 31. mar 2011 08:58

ccr-racing skrev:Så er det langt om længe lykkedes. Godkendelsen til alle NB 146 hk modeller er nu i hus. Jeppe Rimmens bil er netop blevet synet og godkendt med kittet monteret

TAK FOR KAMPEN DRENGE - DET VIRKER OG HAR VÆRET ALLE ANSTRÆNGELSERNE VÆRD :D Jeg har kørt med kittet hele 2010 uden ét eneste problem og den kører lige så langt på literen som før. For god ordens skyld: Jeg har ingen kommercielle interesser i salget.
NB-FL - 2004 - 1.8 Sport - Lots of modifications..
Brugeravatar
jepperimmen

Geografisk sted: Midtjylland

Indlægaf hasse » tors 31. mar 2011 09:01

ccr-Racing:
Må have gnedet øjnene for meget, da jeg læste dit indlæg :P
Hasse
1990, Crystal White.
hasse

Geografisk sted: Den anden Verden

Indlægaf Ken » tors 31. mar 2011 09:02

Excellent!

Haltandet års ventetid er ovre. Stort tillykke til alle involverede i projektet.
Titanium NB
Brugeravatar
Ken

Geografisk sted: Kongens Veksø

Indlægaf one-niner » tors 31. mar 2011 11:30

Super! Tillykke med at være nået i mål med det første kit. Stor respekt for alle involveredes vedholdenhed.

Det er selvfølgelig lidt skuffende, at det kun er til 1,8 NB FL (146 hk), og ikke også til 1,8 NB (140 hk) som først antaget. Er der mulighed for, at såfremt kittet til disse modeller kan tilbydes senere, så bliver det uden vand/meth-indsprøjtningen? Der er jo noget lavere kompression på disse motorer.

- Tom
'99 Jubilæumsmodel nr. 4810
Megasquirt DIYPNP by Reverant
Trackspeed Engineering COP kit
RB 4-1, race-kat, RB udstødning
V-Maxx gevindundervogn
OZ Alleggerita HLT + 205/45-16 Yokohama AD08R
Brugeravatar
one-niner

Geografisk sted: Aarhus

Indlægaf AS DK » tors 31. mar 2011 11:32

ccr-racing skrev:Vi er ved at undersøge mulighederne for at vi kan dække 140 hk modellerne også. Men pt har vi ikke nogen endelig afklaring på dette.

Jeg håber det kan ske i en fart, kan næsten ikke vente. Men mon ikke det skulle være muligt nu da 146 hk'erne er på plads.
MX-5 1999 NB Jubii 2487 (nu med Rotrex kompressor fra CCR-Racing)
Brugeravatar
AS DK

Geografisk sted: Trappen

Indlægaf ccr-racing » tors 31. mar 2011 11:38

Hej

Jeg skal beklage at der har hersket lidt tvivl om hvorvidt godkendelsen dækker alle nb eller ej. Det er et kompliceret regelsæt som regulerer dette område og det bliver yderligere besværliggjort af at de danske myndigheder har implementeret et regelsæt som man ikke selv er i stand til at efterprøve om bliver overholdt. Det har formentlig ført til at nogle har tolket reglerne i en lidt for positiv retning. Anyway - Vi er som sagt ved at finde nogle mulige løsninger på de tidlige NB modeller - og hvis der er nok interesserede er jeg sikker på at det nok skal lykkedes - men indtil videre vil jeg helst ikke komme med skråsikre udtalelser om hvorvidt det bliver den ene eller anden løsning.

mvh
Christian
ccr-racing

Indlægaf Henrik N » tors 31. mar 2011 16:42

Pyha........ er sgu glad for at prisen er inklusiv moms...... glemte at spørge, da jeg bestilte et af de to sæt, som er på vej over atlanten :D

Om jeg glæder mig......... nej nej da :roll:

Stor cadeau til CCR, Jeppe, webmaster og dem som ellers har været involveret i at gøre dette muligt..... en fantastisk køremaskine kan nu blive en fantastisk hurtig køremaskine.
Brugeravatar
Henrik N

Geografisk sted: Nordjylland

Indlægaf KimT » lør 2. apr 2011 22:16

ccr-racing skrev:Så er det langt om længe lykkedes. Godkendelsen til alle NB 146 hk modeller er nu i hus. Vi er ved at undersøge mulighederne for at vi kan dække 140 hk modellerne også.

Fedt at godkendelsen er i hus, godt arbejde!
Håber I kan få godkendelsen igennem for de yngre NB modeller også.

Laver I lidt salgsmateriale for sættet?
Med momentkurver og specifikation af sættet I monterer.
Hvad man kan forvente, fordele, ulemper osv...

Jeg læste at I ikke bruger intercooler, er det korrekt?
De må give nogle kompromisser for ikke at give tændingsbanken?
Vandindsprøjtning?

Har I planer for addons så man kan tilkøbe intercoller, overvågning af tryk eller andre nice-to-have?

Det vil også være dejligt med nogle generelle oplysninger fra jeres side om krav og hvad man kan og ikke kan forvente fra en MX5 i standard/original setup.

Der står en hel masse om de ting jeg har spurgt om her på sitet, men det vil være rart at have det samlet og bekræftet fra CCR-Racing's side.
KimT
NB'99 1.8
Brugeravatar
KimT

Indlægaf Musikeren » søn 3. apr 2011 08:20

Jeg er Meget spændt på de igangværende NA-opsætnings-forsøg :P

bliver det til både 1.6 og 1.8?
og hvad forventer man effekt mæssigt hk/moment

(jeg har gemt min go'e gamle 1.6 motor i hjørnet af garagen just in case) 8)

og hatten af nok en gang for CCR og Jeppe m. fl. for en lang og sej kamp.
Musikeren
NA 1.6L opdateret til 1,8L 1990, Sattelight Blue, US Import
Brugeravatar
Musikeren

Geografisk sted: Ringkøbing

Indlægaf Danny » søn 3. apr 2011 12:55

Enig med Musikeren. Jeg har beluret denne tråd i kulissen og glæder mig til der er nyt om NA-versionerne. Jeg er efterhånden begyndt at savne lidt flere hk i den lille røde. Jeg synes det er et fremragende stykke arbejde der er lagt af jer i dette projekt 8)
92' NA med AGX, Butterfly, Superpro og FM mounts.
Danny

Geografisk sted: Videbæk

Indlægaf AS DK » man 11. apr 2011 20:45

@ Jepperimmen

Ang. tårnstiver og kompressor, så er der en tårnstiver i dette klip som passer på en NB med kompressor. (NB'eren er selvfølgelig en Jubii 8) )

http://www.youtube.com/watch?v=gKuXuwtZ ... re=related
MX-5 1999 NB Jubii 2487 (nu med Rotrex kompressor fra CCR-Racing)
Brugeravatar
AS DK

Geografisk sted: Trappen

Indlægaf one-niner » man 11. apr 2011 21:02

AS DK skrev:@ Jepperimmen

Ang. tårnstiver og kompressor, så er der en tårnstiver i dette klip som passer på en NB med kompressor. (NB'eren er selvfølgelig en Jubii 8) )

Jeg vil ikke afvise, at den ville kunne monteres sammen med KW-kittet, men jeg tvivler. Udfordringen ligger i, at røret mellem Rotrex-kompressoren og luftfilteret går fra kompressoren bagud og så 180 grader rundt og frem på venstre side af kompressoren (set i kørselsretningen). Dette leder røret delvist hen over monteringsstedet for tårnstiveren.

Jeg tror, at man skal ud i at fabrikere et specialbeslag der kan bruges sammen med den originale tårnstiver, men det skal være ret stærkt, da det ligesom skal stå i en bue uden om indsugningsrøret. En ordentlig klump aluminium og en vild CNC-fræser kunne måske være vejen frem.

- Tom
'99 Jubilæumsmodel nr. 4810
Megasquirt DIYPNP by Reverant
Trackspeed Engineering COP kit
RB 4-1, race-kat, RB udstødning
V-Maxx gevindundervogn
OZ Alleggerita HLT + 205/45-16 Yokohama AD08R
Brugeravatar
one-niner

Geografisk sted: Aarhus

Indlægaf jepperimmen » man 11. apr 2011 21:15

AS DK skrev:@ Jepperimmen

Den kan ikke være der. Som skrevet ovenfor skyldes det at indsugningen ligger ovenpå fjedertårnet. Der er mig bekendt ikke en tårnstiver på markedet der passer. Men der er plads nok, hvis der er en eller anden der vil bygge en selv. MEN det er ikke en mærkbar forskel for os almindeligt dødelige at stiveren forsvinder.
NB-FL - 2004 - 1.8 Sport - Lots of modifications..
Brugeravatar
jepperimmen

Indlægaf hasse » tirs 12. apr 2011 08:14

TROR Jeppe har ret vedr. tårnstiver og \"os almindelige dødelige\".
Tænk på, hvorledes den normalt er monteret.

Skruet fast til tårnet med lille afstand mellem de respektive bolte i tårnet.
Og 2 bolte pr. tårn.
Så det er nok begrænset, hvor meget \"vrid\" i karossen/chassis'et tårnstiveren modvirker.
(Vi ser bort fra den psykologiske effekt).

Selvfølgelig vil der optages mere \"vrid\", hvis den har en 3. befæstigelse i firewall'en, som nogle af tårnstiverne har.

Har selv den med ekstra befæstigelse på firewall'en.
Hasse
1990, Crystal White.
hasse

Geografisk sted: Den anden Verden

ForegåendeNæste

Tilbage til Tuning og modificering