Sparco F300 sæder - passer til NA/NB

Køb, salg og bytte af biler og stumper

Redaktør: Softtop

Sparco F300 sæder - passer til NA/NB

Indlægaf jepperimmen » søn 1. maj 2011 21:20

Jeg har overvejet nye sæder til bilen, men er kommet frem til at så længe det primært er en ren gadebil og jeg ikke skal have H-seler i den, så fobliver det standardsæderne.

MEN inden jeg kom til den konklusion var jeg i Roskilde og kigge på sæder: http://www.dba.dk/saeder-sparco-chrono-sport/id-73324597/
Det er lækre sæder, de passer (i modsætning til næsten alle andre) fint i NA/NB's smalle cockpit. Det eneste problem er at standard 3-punktsselen ikke rigtigt kommer til at fungere: Den vil komme til at gå op over \"øret\" på stolen - hvilket sikkerhedsmæssigt ikke er optimalt og det vil efter kort tid slide sædet.

MEN er du på udkig efter sæder til H-seler, så er det et godt bud! Jeg er 186 og sidder rigtigt godt i disse, hvilket jeg ikke gør i Sparco Sprint V, der er det eneste Sparco FIA godkendte sæde der passer i bilen. Bemærk derfor at F300 ikke er FIA godkendt (men er et fedt trackdaysæde).
NB-FL - 2004 - 1.8 Sport - Lots of modifications..
Brugeravatar
jepperimmen

Geografisk sted: Midtjylland

Indlægaf Kuksi » søn 1. maj 2011 22:41

Fede sæder!
Sikkerheds sele problemet klares sådan her. http://picasaweb.google.com/phatcashenglish/SparcoChronoSportSeat#5208594764922671906
Men man kommer til at sidde noget højt. Med vores højde ville vi være tvunget til at gøre noget ved det. På det næstsidste billede er \"siddepuden\" fjernet. kan man læse i denne tråd. http://forum.miata.net/vb/showthread.php?t=279768&page=2
Kuksi '90 1,6 NA, classic red.
Se bilen her:Billeder
If it ain't broken, why not tweak it?
Brugeravatar
Kuksi

Geografisk sted: Østjylland

Indlægaf hasse » man 2. maj 2011 17:50

De der skålsæder er ikke noget for mig.
De er umulige/svære at komme ned i.

Det nederste af kroppen, som af nogle benævnes røven, glider absolut ikke nogen steder.
Men det gør den heller ikke i standardsædet. Ihvertfald ikke, hvis man bruger en CG Lock.

JEG synes, at problemet med standardsædet er, at det er brystkassen, der bevæger sig ved \"svingmanøvre\". Grundet manglende støtter i siderne i brysthøjde.

Det har jeg så forsøgt at løse med skumgummi i siderne under det indkøbte betræk fra MX5parts.
Og en brystsele, der er fastgjort til min styrtbøjle.

Men det kan være, at jeg er \"hulbrystet\" og bredrøvet. :wink:
Hasse
1990, Crystal White.
hasse

Geografisk sted: Den anden Verden

Indlægaf jepperimmen » man 2. maj 2011 19:58

Kuksi skrev:Fede sæder!
Sikkerheds sele problemet klares sådan her. http://picasaweb.google.com/phatcashenglish/SparcoChronoSportSeat#5208594764922671906
Men man kommer til at sidde noget højt. Med vores højde ville vi være tvunget til at gøre noget ved det. På det næstsidste billede er "siddepuden" fjernet. kan man læse i denne tråd. http://forum.miata.net/vb/showthread.php?t=279768&page=2

Specielt hvis sædet skrues direkte i bunden vil det blive lavere end standard. Har talt med Andreas og han kan (nok) lave en lavere montering end den på billedet på de originale skinner. Da jeg prøvesad med sædet løst i min egen sad jeg rigtigt godt!

hasse skrev:De der skålsæder er ikke noget for mig.
De er umulige/svære at komme ned i.

Disse er de nemmeste skålsæder at komme ind og ud af som jeg har prøvet. Siderne er ikke særligt høje. Det er designet som et racersædetil gadebrug

For god ordens skyld: Jeg har ikke relationer til sælger, synes blot det er nogle fede sæder, der fortjener et liv i en MX-5'er :wink:
NB-FL - 2004 - 1.8 Sport - Lots of modifications..
Brugeravatar
jepperimmen

Geografisk sted: Midtjylland

Indlægaf hasse » tirs 3. maj 2011 16:31

Min erfaring med skålsæder er meget begrænset.
Ifb. med MX5 begrænser den sig til:

Prøvet et par sæder hos Lindebjerg
og
prøvet Web's sæde på hans 23'er, der befinder sig hos Andreas.
Hasse
1990, Crystal White.
hasse

Re: Sparco F300 sæder - passer til NA/NB

Indlægaf Piphest » tirs 23. aug 2011 22:43

Jeg er lige kommet til at bestille et par Sparco F300 til min. Tak for tippet Jeppe! :-D

Jeg kan jo lige så godt få dem med, nu jeg er igang med mit \"lille\" Miata projekt. Jeg skal jo gerne sidde godt nu hvor bilen får så mange ekstra hk. ;-)
10AE - 2.0L FMII GT3071R, 750cc dyser, FM dual fuel rail, VEMS og Yokohama s.drive - 365 hk. 410 Nm.
Brugeravatar
Piphest

Geografisk sted: Vejle

Indlægaf hasse » tirs 23. aug 2011 23:47

Piphest.
Du kommer til at sidde godt....når du først er kommet ned.
Hvorfor ska' du ha' 2?
Er det for at pigen i passagersædet ikke skal flygte?
Så kan du være rolig.
Hverken du eller pigen kan komme op af sædet \"i en håndevending\" eller rettere en \"numsevending\", når I først har fået skruet jer ned.
Hasse
1990, Crystal White.
hasse

Tilbage til Køb, salg og bytte