Min Na'er er en US-Miata, så der var airbag i det gamle slidte læderrat
(\"Ecco-sko-modellen\") - ikke just nogen skønhed.
Jeg har tilsluttet den nye airbag efter henvisninger fra Miatanet og håber på at den gamle Na'er kan finde ud af at fyre den nye airbag af hvis det skulle blive nødvendigt.
(der forefindes vist ikke nogle forsøg, som 100 % beviser at det virker)
bonus info: det nye rat + airbag er ca. 950 gram lettere end det gamle
så det var helt uventet også en lillebitte performance opgrade.
Men nu til
hvad plejer/vedligeholder I NB'ejere jeres \"Nardi-hjul\" med, jeg har haft et magen til i en 323F årg. 2001, jeg havde for nogle år siden, men jeg mener det føltes lidt blødere og mere lækkert.
Det rat jeg nu lige har monteret er meget glat (det fik en gang alm. KIWI sort skosværte inden montagen for ikke at få gnedet for meget håndfedt/snavs ind i det under monteringen)
det skulle jeg måske ikke have gjort...
Og nu da jeg var i gang med at \"operere\", så fik jeg endelig udskiftet omdrejningstælleren, som var blevet \"syg\" med viseren hængene i \"kl 6\" position for en gang i mellem at forsøge at klatre baglæns op igennem det røde felt for igen at falde ned på \"kl 6\" på den forkerte side af nålen. Det var ynkeligt at se på, godt den er kureret.
P.s. inden jeg får \"en over nakken\"....
Jeg er udemærket klar over at jeg kommer til at smide det gamle rat i til ære for synsmanden, men det tager max. 20 min. så det er til at overleve