Her i tyskland, er det muligt at købe E85 bio benzin, det vil sige 85% bioetanol og 15% benzin. Der er markant billigere end alm benzin.
Men kan NB køre på E85?
Redaktør: Softtop
ngk skrev:Her i tyskland, er det muligt at købe E85 bio benzin, det vil sige 85% bioetanol og 15% benzin. Der er markant billigere end alm benzin.
Men kan NB køre på E85?
BB skrev:ngk skrev:Her i tyskland, er det muligt at købe E85 bio benzin, det vil sige 85% bioetanol og 15% benzin. Der er markant billigere end alm benzin.
Men kan NB køre på E85?
Hvis man skal tro de tyske fora, så siger Mazda nej. Motoren er ok med det, men brændstofsystemet kan ikke tåle det (jeg formoder det betyder pakninger, pumpe osv. ).
ngk skrev:[Mange tak. Mit tyske er ganske begrænset (hvilket nogen gange er en udfordring når man bor i Tyskland)
ngk skrev:E5 skulle så vidt jeg har forstået ikke være noget problem, så vidt jeg husker er alt blyfri 95 i DK = E5 siden sidste år.
ngk skrev:Men hvad så med E10, kan den køre på det og er der nogen fordele ved det? Her nede koster de som regel det samme som "super", hvilket er gammeldags blyfri 95. Men ethanol har en lavere energi tæthed en benzin så der skal tankes oftere?!?
ngk skrev:E5 skulle så vidt jeg har forstået ikke være noget problem, så vidt jeg husker er alt blyfri 95 i DK = E5 siden sidste år.
Men hvad så med E10, kan den køre på det og er der nogen fordele ved det? Her nede koster de som regel det samme som "super", hvilket er gammeldags blyfri 95. Men ethanol har en lavere energi tæthed en benzin så der skal tankes oftere?!?
Brugere der læser dette forum: Ingen og 0 gæster