Batteri lader ikke under kørsel!!!

Eksempelvis raslelyde, motor, ubalance i dæk etc.

Redaktør: Softtop

Batteri lader ikke under kørsel!!!

Indlægaf altid6 » ons 11. maj 2011 16:34

Har været ude på en lang tur i dag. 500 km, så det var god motion for min ny samlet motor. Bilen kørte fint no problemo. Her er så det sjove. 40 minutter inden jeg er hjemme holder jeg ind og for tanket bilen. Bilen starter fint og jeg køre hjem. Da jeg kommer hjem parkere jeg i indkørslen, slukker bilen og stiger ud. Vil så sætte alarmen til, men intet sker!!!!! Hmm sætter mig så ind i bilen igen for at starte den og den er bare total død, intet strøm over hoved.
Er ikke så meget inde i el systemet, men generatoren burde vel lade batteriet op når man køre. Men det har den så åbenbart ikke gjort i dette tilfælde. Så batteriet må have leveret alt strømmen til bilen på sådanne en lang tur. Lyder det ikke lidt usandsynligt? Eller så har generatoren leveret strøm til bilen, sålænge den har været tændt også har jeg kørt rundt med et fladt batteri!!!

Nogen der har oplevet det samme???
Black Edition 1,6 fra 93 - Solgt juli 2013
Projekt racerbil 1,6 fra 93 - Købt november 2012
Vi ses på banen.
Hilsen Jesper
Brugeravatar
altid6

Geografisk sted: Kalundborg

Indlægaf Viggoman » ons 11. maj 2011 17:13

Hvis du har problemer med generatoren så bilen ikke lader bør din ladelampe lyse. Da bilen har startet fint 40 min før du var hjemme kan du ikke have brugt al strøm på så kort tid.

Prøv med et andet batteri, få starten dytten og mål spændingen over batteriet. Det skal ligge lidt over 14 volt hvis bilen lader.

Det kunne jo være et kollapset batteri
NA92 Silverstone - sommer DD
NA92 Silverstone - tracktoy
NA91 Mariner Blue - Blueman (solgt og savnet)
\" Less is more!\"
Brugeravatar
Viggoman

Geografisk sted: Hareskovby

Indlægaf Bent » ons 11. maj 2011 17:34

Har hørt rygter om en nyligt isat motor????
Hvad med forbindelser:
Stel på : motor, batteri
12v på startmotor, generator, batteri
Bent
NA 1990-1,8 rustblå, Mr2, Tigra jtd, Elise.
Forhjulstræk; det er simpelthen forkert.(kan dog bruges som pendlermonster)
Brugeravatar
Bent

Geografisk sted: Løvestad

Indlægaf altid6 » ons 11. maj 2011 18:04

Jeg har en spændingsmåler installeret i bilen og under turen kiggede jeg på den et par gange og den lå lige over 13V. Det undrede jeg mig lidt over, da den normalt ligger lige over 14V, som det bliver nævnt.
Må tjekke de forskellige stelforbindelser, for at se om der er sket et eller andet der. Bilen har været koblet til batteriet siden sidste mandag og der har ingen problemer været, før jeg holdt i min indkørsel her til eftermiddag.
Vi ses på banen.
Hilsen Jesper
Brugeravatar
altid6

Indlægaf altid6 » ons 11. maj 2011 18:24

Ha ha fejl fundet :wink: . Der var ingen problemer ude under motorhjelmen, alt sad som det skulle. Fik så kigget ned til batteriet og her var minus polen hoppet af!!!!! Det havde jeg slet ikke tænkt på at den kunne (det burde den nok heller ikke). Har et lille bump jeg skal op over, for at komme ind i indkørselen, så det bump må have slået polen af også har jeg nok ikke fået spændt møtrikken godt nok da jeg satte strøm på bilen. Batteriet sad godt nok fast. Ja så blev jeg lidt klogere, kan godt skille og samle en motor, men kan ikke sætte en minus pol fast på et batteri :oops: .

Mit voltmeter i bilen siger 13,5V.
Vi ses på banen.
Hilsen Jesper
Brugeravatar
altid6

Tilbage til Problemer og løsninger