En sjælden NBC i Danmark

Diskussion af alt om Mazda MX-5

Redaktør: Softtop

Indlægaf Henrik N » man 23. maj 2011 19:26

Det var det jeg gik ud fra...... at de har sendt 200 \"almindelige\" NB'er en tur forbi karrosseriværkstedet. Men med fradrag fra kalechen, er der nok ikke nogen forskel i vægt af betydning.

Frontspoileren er også helt unik.... med indyggede \"canards\"...... kan ikke huske hvad de hedder på dansk :D
Brugeravatar
Henrik N

Geografisk sted: Nordjylland

Indlægaf the chicken » man 23. maj 2011 20:36

Den er satme flot! 8)

Troede sgu kun at de billeder jeg havde set var prototyper... Dem jeg har talt med som kører højrestyret siger at det tager max 2 uger at vænne sig til :D

Mon ikke den vejer ca. det samme? MXeren er jo ikke en cabriolet, men en roadster, så det ville kræve at man fjernede noget forstærkning istedet for som normalt at undlade det...
'06 NC 1,8 - True Red*solgt*
'97 NA 1,6 Turbo - Classic Red *RIP*
,94 NA 1,8 Classic Red *solgt*
- og så lidt andet legetøj...
www.raredog.dk - Retro T-shirts for drengerøve
Brugeravatar
the chicken

Geografisk sted: Sønderjylland, Haderslev

Indlægaf Ozan Yücelbas » man 23. maj 2011 21:00

the chicken skrev:Den er satme flot! 8)

Troede sgu kun at de billeder jeg havde set var prototyper... Dem jeg har talt med som kører højrestyret siger at det tager max 2 uger at vænne sig til :D

Mon ikke den vejer ca. det samme? MXeren er jo ikke en cabriolet, men en roadster, så det ville kræve at man fjernede noget forstærkning istedet for som normalt at undlade det...

Det tar ikke lang tid at "lære" at køre i højreside. tog mig halvtime i automatgear, en weekend med manuel. Min MR2 er højrestyret, ingen problemer. Dog skal du være obs på når du overhaler. Kan være ubehageligt for nogen pasagerer :D

Foresten hvad koster sådan en vogn?
MX5 Racing Green, 1.8, 1994.
Celica 2.0 1992, GTI.
Nissan Almera 1.6 Sr 1997
Ozan Yücelbas

Geografisk sted: Horsens

Indlægaf KimT » man 23. maj 2011 21:56

Kanon flot!
Tak til de implicerede for at vi kan nyde billederne her på sitet.

Håber at møde coupe'en og dens ejer en dag på vejene 8)
KimT
NB'99 1.8
Brugeravatar
KimT

Geografisk sted: Midtjylland

Indlægaf Star » man 23. maj 2011 23:28

meget elegant kuriøsitet! - lækker som investeringsobjekt, men til daglig ville jeg ikke bytte, - jeg har min MX udelukkende fordi den ikke har tag. :P - det er jo DET der gør den fed.....
NA special Edition 92
Brugeravatar
Star

Geografisk sted: Nordsjl.

Indlægaf KjaLLe » tirs 24. maj 2011 17:58

Andre der kan høre det? - Der er noget der skriger 'sææænkning' ;)

- Kan ikke rigtig beslutte mig for om jeg syntes om den, man skal måske lige venne sig til den.
/Kim ''Mazda Mx-5 1.6 '92 *Froggy*''
Billede
/Den der følger i andres fodspor, kommer aldrig foran..
Brugeravatar
KjaLLe

Geografisk sted: Århus

Indlægaf hasse » tirs 24. maj 2011 19:22

Betryggende at læse, at det ikke alene er mig, der ikke falder i svime.

Kunne være interessant at se dens modstandskoefficient/-kurve.
Hasse
1990, Crystal White.
hasse

Geografisk sted: Den anden Verden

Indlægaf Dark Knight » ons 25. maj 2011 14:34

Jeg hører helt klart til "falde i svime"-holdet. Smukt design! (se blot på hvor Audi A5 har designet fra ;) )

hasse skrev:Kunne være interessant at se dens modstandskoefficient/-kurve.

Jeg fald over dette på nettet:
"Mazda claims that the hardtop, which is produced by Mazda Engineering and Technology Company, is not only more aerodynamic and more rigid than the roadster, but is only 22 pounds heavier."

Men er der nogen forklaring på hvorfor den på papiret har 160 HK? Det er vel stadig den "gamle" 1,8 motor, der ligger i den.
2001 NB-FL 1,8 Sport - Brilliant Black - K&N Typhoon - IL Motorsport Twin Exit - 17\" OZ Superleggera
Brugeravatar
Dark Knight

Geografisk sted: Østjylland

Indlægaf crv » ons 25. maj 2011 15:58

NB kommer i forskellige 1.8 moter varianter.Den japanske og Australske har bedre optimerede dele og yder derfor mere end EU.EU har bla en bedre knast og mannifold end USA og yder derfor mere.Programeringen af ECU er også forskellig
Miata 1998 NB Hvid CA
Brugeravatar
crv

Geografisk sted: Kastrup

Så lykkes det at komme på fs:)

Indlægaf RM » man 4. jul 2011 22:07

Tak til webmaster for at opdatere billederne.

Til jer andre.. beklager det var absolut ikke meningen at offentligheden skulle se bilen, før den var klargjort, poleret og eftermonteret med udstyr.

Jeg har taget lidt billeder, hvis nogen er interesseret.

http://bilgalleri.dk/gal_visbil.aspx?ID=218539

Besvare gerne entusiast spørgsmål hvis jeg kan
RM

Indlægaf jepperimmen » tirs 5. jul 2011 20:26

Hej RM

Vil blot ønske tillykke med den mest unike MX-5'er i Danmark! Måske i Europa? Jeg havde jo nogle timer at beundre den i da vi var i Herning og jo mere jeg kigger på den jo flottere bliver den. Underligt at Mazda aldrig satte den i serieproduktioen.

Ser frem til at se mere til bil og ejer senere på året :wink:
NB-FL - 2004 - 1.8 Sport - Lots of modifications..
Brugeravatar
jepperimmen

Geografisk sted: Midtjylland

Hej Jeppe

Indlægaf RM » ons 6. jul 2011 00:28

Tak, tak

Ja de kunne sagtens have solgt flere af modellen, for den har nogle flotte linier i designet.

Da jeg søgte for at finde en, prøvede jeg at søge i de fleste lande i nærheden, uden held.. fandt kun en i Australien.. men der kan jo sagtens været kommet nogen til eu siden. og Andreas siger at ham der har I.L.Motorsport har hentet en hjem, men den skulle vidst gejles og males matsort, så det bliver spændende og se resultatet.

Noget andet er at det er også en udfordring at finde originale biler i Japan, og især fordi chassiet er velegnet til motorsport.

Cabriolet er jo også rigtig velegnet til bane-legetøj, men i en film på youtube, hvor de tester mx5 rs-II, mx5 coupe, mazdaspeed mx5 mod et par andre. Der siger de at coupen har den højste topfart. Så det er rigtig hvad Hasse siger, det kunne være sjovt se målinger på luftmodstand i en vindtunnel, hvor man sammelignede den med en alm.

Jeg kikker også lidt på om man kunne lave en afstøbning af taget uden at lave skade på bilen, også selv lave en hardtop med plexiglas ruder. Det kunne være fint til trackday-projekter

Link til youtube, til dem der ikke har set filmen:
http://www.youtube.com/watch?v=jGk4RPlssD0
RM

Re: Hej Jeppe

Indlægaf one-niner » tors 7. jul 2011 12:00

RM skrev:Jeg kikker også lidt på om man kunne lave en afstøbning af taget uden at lave skade på bilen, også selv lave en hardtop med plexiglas ruder. Det kunne være fint til trackday-projekter

Super, super flot bil!

Der er et amerikansk firma, der har lavet en hardtop med coupé/fastback linjer med henblik på motorsport: http://autokonexion.com/

- Tom
'99 Jubilæumsmodel nr. 4810
Megasquirt DIYPNP by Reverant
Trackspeed Engineering COP kit
RB 4-1, race-kat, RB udstødning
V-Maxx gevindundervogn
OZ Alleggerita HLT + 205/45-16 Yokohama AD08R
Brugeravatar
one-niner

Geografisk sted: Aarhus

fastback

Indlægaf RM » tors 7. jul 2011 13:12

Den er fed.. men 2200$$ plus ca.50% til amk. eksportskat, ship, told og moms i dk, også en hardtop.. lidt for høj pris, når det drejer sig om glasfiber.

Glasfiber er super nemt at arbejde med.. Så var der et kreativ firma her i dk, der kunne lave forme af taget og bagklappen, så tror jeg godt jeg vil kunne lave afstøbninger selv.

Jeg har tidligere i forbindelse med min na haft snakket med et firma herhjemme, der kunne lave forme for mellem 6-10t/kr.
RM

Foregående

Tilbage til Diskussion