Foreste øverste bærarms bøsning????

Eksempelvis raslelyde, motor, ubalance i dæk etc.

Redaktør: Softtop

Foreste øverste bærarms bøsning????

Indlægaf Ozan Yücelbas » tirs 31. maj 2011 19:15

Hejsa..

Har for tiden haft lidt problemer med at bilen nogle knirkede op og ned af indkørslen. Har haft den på lift idag. Fandt ud af af denne (abildet nederst) på en eller anden måde sidder utrolig løst.

Billede

Efter lidt kaffe, hygge snak. Så lå problemet i at nøden der har haft bilen før har slebet gevindet af, svejst skruen fast, og derfor sidder bærearmen egentlig kun fast med en låse ring??

Sindsyg metode :?

Kan denne ene bøsning skiftes eller skal man købe hele \"armen\"... Har kigget lidt på Mx5parts, uden egentlig at blive klogere. :(

Håber der er nogle der kan hjælpe.
MX5 Racing Green, 1.8, 1994.
Celica 2.0 1992, GTI.
Nissan Almera 1.6 Sr 1997
Ozan Yücelbas

Geografisk sted: Horsens

Re: Foreste øverste bærarms bøsning????

Indlægaf AS DK » tirs 31. maj 2011 19:22

Ozan Yücelbas skrev:Så lå problemet i at nøden der har haft bilen før har slebet gevindet af, svejst skruen fast, og derfor sidder bærearmen egentlig kun fast med en låse ring??

Kan desværre ikke hjælpe med problemet, men blot konstatere at det sgu må gøre ondt på en som dig, der har sørget for at så mange andre detaljer på din MX5 er top-i-orden.
MX-5 1999 NB Jubii 2487 (nu med Rotrex kompressor fra CCR-Racing)
Brugeravatar
AS DK

Geografisk sted: Trappen

Indlægaf Bent » tirs 31. maj 2011 20:31

Da det er en stålbærearm burde det være muligt at udskifte bærekuglen.
Det at, Mx5-parts ikke sælger bærekuglen, men en manchet til denne , kunne tyde på at den ikke kan fås løst.
Viser din tegning den løst?, eller kun som en del af armen.
Var forbi Kiesow i sidste uge, han har 4-5 mx5 stående på pladsen, der burde være nogle bærearme på dem, husk højre og venstre er ens.
Bent
NA 1990-1,8 rustblå, Mr2, Tigra jtd, Elise.
Forhjulstræk; det er simpelthen forkert.(kan dog bruges som pendlermonster)
Brugeravatar
Bent

Geografisk sted: Løvestad

Re: Foreste øverste bærarms bøsning????

Indlægaf Ozan Yücelbas » tirs 31. maj 2011 23:09

AS DK skrev:
Ozan Yücelbas skrev:Så lå problemet i at nøden der har haft bilen før har slebet gevindet af, svejst skruen fast, og derfor sidder bærearmen egentlig kun fast med en låse ring??

Kan desværre ikke hjælpe med problemet, men blot konstatere at det sgu må gøre ondt på en som dig, der har sørget for at så mange andre detaljer på din MX5 er top-i-orden.

Takker for de pæne ord. Prøver da at gøre mit bedste, med den elevløn jeg nu render rundt med fortiden, går det pænt langsomt :D Meen så fin er den heller ikke kun på billederne :)

Bent:
Takker, jeg undersøger lige sagen, så må jeg bide i det sure æble og montere nye bøsninger nu hvor jeg er igang :D
Celica 2.0 1992, GTI.
Ozan Yücelbas

Indlægaf Kuksi » tirs 31. maj 2011 23:20

Det er ikke den tidligere ejer der har fusket og svejst styrekuglen fast, bare rolig.
Er ret sikker på, som tegningen også viser, at den er en del af bærearmen, og derfor ikke kan skiftes. Så hvis der er slør, skal der en ny til. Hvis ikke, og du kan få en ny manchet, så skift bare den og fyld noget fedt i igen. Kan det være du kan klare det på den billige måde.
Kuksi '90 1,6 NA, classic red.
Se bilen her:Billeder
If it ain't broken, why not tweak it?
Brugeravatar
Kuksi

Geografisk sted: Østjylland

Indlægaf Ozan Yücelbas » tirs 31. maj 2011 23:22

Kuksi skrev:Det er ikke den tidligere ejer der har fusket og svejst styrekuglen fast, bare rolig.
Er ret sikker på, som tegningen også viser, at den er en del af bærearmen, og derfor ikke kan skiftes. Så hvis der er slør, skal der en ny til. Hvis ikke, og du kan få en ny manchet, så skift bare den og fyld noget fedt i igen. Kan det være du kan klare det på den billige måde.

Det er selvegevindet hvor den rammer den anden arm. Århh hader at forklare. Man har åbenbart opgivet at skrue den fast med gevindet. derfor svejst møtrikken på plads. det er denne der ved falde af kunne det tyde på. Så i principet er det kun låse stiften der holder bærarmen :?
Celica 2.0 1992, GTI.
Ozan Yücelbas

Indlægaf Danny » ons 1. jun 2011 14:26

Lad mig sige det sådan her: det er ikke meningen at bærekuglen skal kunne udskiftes. Ved lige netop denne bærekugle skal man skifte hele armen. Dog har jeg læst et sted på miata.net engang, om nogle der fik den udskiftet. Men det er vist ret omstændigt og man skal jo også vide hvor man kan få kuglen henne. Mazda fører den jo ikke separat.

Jeg havde faktisk tænkt mig, at næste gang mine ryger en tur, så snupper jeg de modificerede bærearme fra FM. Der kan man nemlig udskifte bærekuglerne, men mon det ikke bare er atter en undskyldning fra min side for at bruge penge :P
92' NA med AGX, Butterfly, Superpro og FM mounts.
Danny

Geografisk sted: Videbæk

Indlægaf Bent » ons 1. jun 2011 19:06

Kiggede på øverste bærekugle idag, og det ligner noget der sidder fast, men der er nogle der sælger dem:
http://www.partsgateway.co.uk/myp/quotedetails.php?qid=4489965&mgsid=1306949886_79768828070
Men til den pris kan man næsten købe en li'så brugt bærearm på ebay, eller afmontere en hos kiesow
Bent
NA 1990-1,8 rustblå, Mr2, Tigra jtd, Elise.
Forhjulstræk; det er simpelthen forkert.(kan dog bruges som pendlermonster)
Brugeravatar
Bent

Geografisk sted: Løvestad

Tilbage til Problemer og løsninger