hjemvendt til \"ny bil\"

Diskussion af alt om Mazda MX-5

Redaktør: Softtop

hjemvendt til \"ny bil\"

Indlægaf Star » man 18. jul 2011 00:19

Lige hjemkommet fra ferie, havde afleveret min NA'er på værksted inden, for skift at alle 4 skiver + klodser ( købt hos mx5parts) samt vandpumpe indgangsstuds.

Olieskift i både motor, gearkasse og differentiale - incl påfyldning af ABCON produkter alle 3 steder ( blå i motoren - og gearkasse/diff behandling)

DET VAR EN HELT NY BIL! - skiftet nu dejligt legende let, og støjfrit, og differentialestøjen er reduceret VÆSENTLIGT, ja mere end 50 % - Det kan varmt anbefales. Olietrykket er steget fra 3 til 3,5 ved stabiliseret hastighed ved varm motor, og den går meget mere jævnt og lydløst!

Jeg kan kun anbefale det på det varmeste! -

nå ja, og så synede de den også for mig! -ingen anmærkninger :)

Et enkelt spørgsmål til de kloge. Jeg har hele tiden syntes at min Sonnenland stofkaleche så fin ud trods sine 8 år, - og det gør den også udefra - og den ER tæt, MEN har bemærket nogle \"slid huller/perforeringer\" i den indvendige plastik belægning nogle steder ( man kan se sollyset skinne igennem) - sikkert der hvor den gnider/gnaver, når den er foldet sammen ved åben kørsel. - hvad gør man ved det?? - skifter man hele skidtet når det en gang begynder at dryppe? - som det altså ikke gør endnu - jeg har også overvejet at tilklippe nogle mindre stykker sort gaffatape og sætte på indvendig disse steder hvor slidmærkerne er, for at forlænge levetiden før det bliver helt \"slidt igennem\" - det vil ikke være synligt udefra

Hvad siger i? - en helt ny koster trods alt en del, især monteringen
NA special Edition 92
Brugeravatar
Star

Geografisk sted: Nordsjl.

Indlægaf Kuksi » man 18. jul 2011 00:32

Dejligt at høre at den bare spiller. 8)
Jeg syntes at det lyder ganske fornuftigt at hive nogle ekstra år ud af kalechen, vha. nogle stykker gaffa. Du skal nok ikke klippe dem for små, for slidmærkerne sidder nok lige der hvor den folder. Det vil nok holde bedere hvis de har en hvis størrelse.
Kuksi '90 1,6 NA, classic red.
Se bilen her:Billeder
If it ain't broken, why not tweak it?
Brugeravatar
Kuksi

Geografisk sted: Østjylland

Indlægaf one-niner » man 18. jul 2011 09:06

I den forbindelse vil jeg da lige indskyde følgende:

Jeg har for nyligt stiftet bekendtskab med gaffer-tape fra TESA. Hold da helt k*ft, det var effektivt. Man skulle tage ordentligt fat for overhovedet at få det af rullen, og det klæbede bedre end noget andet gaffer-tape, jeg nogensinde har brugt før.

- Tom
'99 Jubilæumsmodel nr. 4810
Megasquirt DIYPNP by Reverant
Trackspeed Engineering COP kit
RB 4-1, race-kat, RB udstødning
V-Maxx gevindundervogn
OZ Alleggerita HLT + 205/45-16 Yokohama AD08R
Brugeravatar
one-niner

Geografisk sted: Aarhus

Indlægaf Star » tirs 19. jul 2011 09:21

Godt i er enige, det vil jeg så prøve.

Det er altså fantastisk så meget bedre bilen kører efter den gang ABCON produkter, han er ikke tosset ham Søren Lindemann, den er oså blevet kvikkere. :D
NA special Edition 92
Brugeravatar
Star

Geografisk sted: Nordsjl.

Re: hjemvendt til \"ny bil\"

Indlægaf KimT » tirs 19. jul 2011 22:17

Star skrev:Jeg kan kun anbefale det på det varmeste!

Olieskift eller Abcon? :D
Spøj til side.

Fedt at bilen spiller maks!
KimT
NB'99 1.8
Brugeravatar
KimT

Geografisk sted: Midtjylland

Tilbage til Diskussion