Vandpumpeproblemer??

Eksempelvis raslelyde, motor, ubalance i dæk etc.

Redaktør: Softtop

Indlægaf And » man 15. aug 2011 19:55

Jeg har samme problem på vej. Da jeg skiftede sway bars kunne jeg godt se at det lille rør så noget tæret ud. I forbindelse med et besøg hos Au2fast fik jeg lige Andreas' vurdering af tingene tilstand. Tæring godt igang, byt til nyt!

Så midt i mit mange gange \"syltede\" tandremsprojekt bliver denne stump også indkøbt. Alt andet er i hus, heldigvis og når jeg alligevel er derinde bliver jeg ikke generet af en smule yderligere arbejde!
And - ´92 NA Black & Tan Billede

"And - du kan kun snakke om: diesel, kaffe og Scania" - citat fra studiekammerat.
Brugeravatar
And

Geografisk sted: Svendborg

Indlægaf Star » tirs 16. aug 2011 10:44

ja, for den sidder rigtig godt gemt, når man ikke har alt det andet skilt ad.... Fik skiftet min i sommerferien.

Bent, man kan ikke sætte slange ud over den, medmindre det er på den øverste del, for den \"knækker\" i en vinkel på 90 grader, og det kan man ikke få slangen ud over.

Men ellers en tåbelig konstruktion, at man skal skifte hele den store alu-del, bare på grund af en lille rør, som kunne være skruet ind med en kærv, så man kunne nøjes med at skifte røret. Alu-delen KAN ikke gå i stykker... (medmindre man smadrer den med en hammer)
:o
NA special Edition 92
Brugeravatar
Star

Geografisk sted: Nordsjl.

Indlægaf Bent » tirs 16. aug 2011 22:41

Star skrev:Bent, man kan ikke sætte slange ud over den, medmindre det er på den øverste del, for den "knækker" i en vinkel på 90 grader, og det kan man ikke få slangen ud over.

Min vandpumpe studs har ikke haft knækket i min ejertid, troende kun der var et lige stykke. Havde en forventning om at det måske var lidt længere end de 2 cm der er på min :o
Bent
NA 1990-1,8 rustblå, Mr2, Tigra jtd, Elise.
Forhjulstræk; det er simpelthen forkert.(kan dog bruges som pendlermonster)
Brugeravatar
Bent

Geografisk sted: Løvestad

Indlægaf Star » ons 17. aug 2011 08:13

[/quote]
Min vandpumpe studs har ikke haft knækket i min ejertid, troende kun der var et lige stykke. Havde en forventning om at det måske var lidt længere end de 2 cm der er på min :o[/quote]

Ok måske har jeg formuleret mig uklart, det er ikke knækket, men selve studsen - røret er to lige stykker, der er svejset i en vinkel på 90 grader, den ene del går ind i alu-tingen, og slangen sidder på den anden del. - når der så kommer hul i den del der går ind i alu-tingen, så kan du ikke få slangen hen over vinklen. Derfor er man nød til at skifte hele den store stump der koster en tusse...
NA special Edition 92
Brugeravatar
Star

Indlægaf AS DK » ons 17. aug 2011 13:49

[quote="Star] når der så kommer hul i den del der går ind i alu-tingen, så kan du ikke få slangen hen over vinklen. Derfor er man nød til at skifte hele den store stump der koster en tusse...[/quote]

Kan man ikke bare save den af lige i "knækket" og så sætte slangen på de 1 til 2 cm, der er tilbage?
MX-5 1999 NB Jubii 2487 (nu med Rotrex kompressor fra CCR-Racing)
Brugeravatar
AS DK

Geografisk sted: Trappen

Indlægaf Star » ons 17. aug 2011 17:51

AS DK skrev:[quote="Star] når der så kommer hul i den del der går ind i alu-tingen, så kan du ikke få slangen hen over vinklen. Derfor er man nød til at skifte hele den store stump der koster en tusse...[/quote]

Kan man ikke bare save den af lige i "knækket" og så sætte slangen på de 1 til 2 cm, der er tilbage?[/quote]

den havde jeg sgutte tænkt på, det er da muligt. bortset fra at man ikke rigtigt kan komme til, den sidder et rigtig dumt sted :)
NA special Edition 92
Brugeravatar
Star

Indlægaf And » ons 17. aug 2011 18:10

AS DK skrev:Kan man ikke bare save den af lige i "knækket" og så sætte slangen på de 1 til 2 cm, der er tilbage?

Måske, men der er to årsager for mit vedkommende.

De 1-2 cm er nok mest 1 cm og uden en krave til at holde skal du stole på dit spændebånd!

Korrosionen er godt igang - især inde ved alu-huset, så jeg vil ikke stole på at den reparerer sig selv ;)

Den sikre løsning for mig er byt-til-nyt, det minimerer risikoen mindst muligt!

"And - du kan kun snakke om: diesel, kaffe og Scania" - citat fra studiekammerat.
Brugeravatar
And

Indlægaf AS DK » ons 17. aug 2011 22:00

[quote="And] Korrosionen er godt igang - især inde ved alu-huset, så jeg vil ikke stole på at den reparerer sig selv ;)

Den sikre løsning for mig er byt-til-nyt, det minimerer risikoen mindst muligt![/quote]

Det er så også det jeg selv gør : Skifter vandpumpe sammen med tandrem.

Men der er jo et par eller flere, der gerne vil spare.

Er dog selv kørt i stykker mindre end 300 km efter stort eftersyn. :evil:
MX-5 1999 NB Jubii 2487 (nu med Rotrex kompressor fra CCR-Racing)
Brugeravatar
AS DK

Geografisk sted: Trappen

Indlægaf And » tors 18. aug 2011 08:52

AS DK skrev:Det er så også det jeg selv gør : Skifter vandpumpe sammen med tandrem.

Men der er jo et par eller flere, der gerne vil spare.

Er dog selv kørt i stykker mindre end 300 km efter stort eftersyn. :evil:

Vandpumpen skifter jeg også samtidigt, men ironisk nok så koster den kun det halve af pågældende alu-tingel-tangel.

Brugeravatar
And

Indlægaf Bent » lør 20. aug 2011 19:22

AS DK skrev:Men der er jo et par eller flere, der gerne vil spare.

Vil hellere bruge penge på luftpumpe :P
[img][img]http://farm7.static.flickr.com/6074/6062822936_38b2b76e73.jpg[/img]
kompressor by Bent15, on Flickr[/img]
Bent
NA 1990-1,8 rustblå, Mr2, Tigra jtd, Elise.
Forhjulstræk; det er simpelthen forkert.(kan dog bruges som pendlermonster)
Brugeravatar
Bent

Geografisk sted: Løvestad

Foregående

Tilbage til Problemer og løsninger