Hader synsmænd

Diskussion af alt om Mazda MX-5

Redaktør: Softtop

Hader synsmænd

Indlægaf Helge Larsen » ons 31. aug 2011 20:45

Er dødtræt af gnavne synsfolk. Var til syn med min Miata som er fra 1991 og født med Airbag. Der er sat et mono rat i uden airbag hvor jeg har TUV til rattet.
Bilen er på toldsynsregistreringen godkendt uden Airbag i danmark, så mente ikke der var nogen problemer med syn uden Airbag.

Men syndsmanden påstod, at der skulle være airbag i bilen, når den var født med den og ville ikke godkende den uden.

Jeg viste ham selvfølgelig Toldsynsregistreringen hvor der kan ses at den er indregistreret uden airbag i Dk, samt TUV på Mono rattet, men han ville ikke acceptere det som dokumentation. Han mente der var sket en fejl da den blev synet første gang og den skulle være kasseret på grund af manglende airbag.
Jeg blev faktisk ret sur og irriteret, og diskuterede med ham i lang tid, men han ville ikke acceptere mine argumenter og derfor blev den kasseret.
Jeg overvejer lidt om jeg skal klage til Trafikstyrelsen over synet, men ved ikke om jeg får noget ud af det.
Er der nogen af jer der har erfaring med klager til trafikstyrelsen?
Det skal så siges, at der ikke var andre fejl men også lidt træls og skulle bruge penge på en airbag.
Bliver hvis aldrig gode venner med de synsmænd, syntes de er vildt krakilske :(
Mvh. Helge Larsen
Helge Larsen

Geografisk sted: Grenaa Østjylland

Indlægaf Kuksi » ons 31. aug 2011 21:59

Der er heldigvis mange steder at få synet biler. Mon ikke at du med en telefon i hånden, og en beskrivelse af problemet, kunne finde et sted hvor de var knap så krakilske.
Skal dog ikke kunne sige om han har rat øhhh ret. :wink:
Kuksi '90 1,6 NA, classic red.
Se bilen her:Billeder
If it ain't broken, why not tweak it?
Brugeravatar
Kuksi

Geografisk sted: Østjylland

Indlægaf Viggoman » ons 31. aug 2011 23:02

Sæt et midlertidigt \"airbag\" rat i og lad som om det er installeret og fungerer og så få den synet. Hvordan vil han tjekke om airbaggen faktisk fungerer? Du skal selvfølgelig sørge for at airbag lampen lyser/slukker korrekt.
NA92 Silverstone - sommer DD
NA92 Silverstone - tracktoy
NA91 Mariner Blue - Blueman (solgt og savnet)
\" Less is more!\"
Brugeravatar
Viggoman

Geografisk sted: Hareskovby

Indlægaf Ken » ons 31. aug 2011 23:41

Sidst jeg var til syn, blev vogntøjet kasseret pga. mine tågelygter sad 1,5cm for lavt :o ENESTE bemærkning.

Billede

Jeg skrev efterfølgende til trafikstyrelsen og bad om dispensation for tågelygtens placering, da jeg anså det for en bagatel. Men fik et meget langt begrundet afslag...

Prøv at skrive til dem, håb på det bedste og forvent det værste.
Titanium NB
Brugeravatar
Ken

Geografisk sted: Kongens Veksø

Indlægaf hasse » tors 1. sep 2011 00:30

Klag!!!
Jeg synes umiddelbart, at din sag er temmelig klar.
Og hvorfor fanden skal synsstederne tjene penge på at indkalde folk til omsyn? Hvor det ikke burde være sket.

Har en tråd et eller andet sted om min \"famøse\" fornummerplade.
Det var - eller blev - en diskussion om udtrykket \"næsten lodret\" i bekendtgørelsen.
Altså: Hvad forståes ved udtrykket \"næsten lodret\"?
Hasse
1990, Crystal White.
hasse

Geografisk sted: Den anden Verden

Indlægaf hasse » tors 1. sep 2011 00:31

Senest rettet af hasse tors 1. sep 2011 08:26, rettet i alt 1 gang.
Hasse
1990, Crystal White.
hasse

Geografisk sted: Den anden Verden

Indlægaf AS DK » tors 1. sep 2011 07:42

hasse skrev:Har en tråd et eller andet sted om min "famøse" fornummerplade.
Det var - eller blev - en diskussion om udtrykket "næsten lodret" i bekendtgørelsen.
Altså: Hvad forståes ved udtrykket "næsten lodret"?

Syn er noget mærkeligt noget!!

Min forreste nummerplade sidder meget lavt og meget skrå nedad. Intet problem ved de seneste 2 syn.

Ved første syn blev mine tågeforlygter påtalt for at lyse diffust. Næste gang var de helt OK. Og jeg har ikke rørt ved dem mellem de 2 syn.
MX-5 1999 NB Jubii 2487 (nu med Rotrex kompressor fra CCR-Racing)
Brugeravatar
AS DK

Geografisk sted: Trappen

Indlægaf Lurendrejer » tors 1. sep 2011 15:40

Jeg har generelt ikke haft problemer med syn efter det blev privatiseret. Før denne roserøde tid havde jeg et væld af problemer som var helt hul i hovedet!

Under det knaldrøde styre har jeg bestået 3 omsyn uden at lave noget som helst ved bilen: Skævbremsning, dårlige støddæmpere og forkert indstillet forlys.

Efter, har jeg fået min bil synet ved dagen forinden at køre ned og høre om hvad hans mening var om forskellige ting og så rette ind efter disse. Herunder flyttet luftmassemåler og ford-a horn.

Hvis du er utilfreds er markedet heldigvis sådan nu, at medmindre du er galt på den, mister de med tiden kunder nok til at måtte lukke. Hold dig dog altid fra synshaller som findes betænkeligt nær et værksted som ejes af familien til synmanden!
Lurendrejer

Geografisk sted: Randers

Indlægaf Helge Larsen » fre 2. sep 2011 11:18

Hej og tak for svarene. Enden på det hele blev, at jeg kørte ned til Andreas og fik sat et brugt rat i med Airbag, så nu er den synet og godkendt. :D

Men jeg vil så forsøge, og få den del af registreringsafgiften tilbage som vedrører manglende airbag og da jeg har alt dokumentationen i orden, tror jeg det kan lade sig gøre, men nu må vi se hvordan det går.

Orker ikke rigtig og klage til Trafikstyrelsen og tvivler også på jeg får noget ud af det.
Mvh. Helge Larsen
Helge Larsen

Geografisk sted: Grenaa Østjylland

Indlægaf Ozan Yücelbas » fre 2. sep 2011 20:22

Havde nøjagtig samme problem!!!

Han mente den skulle være, jeg mente ikke den skulle være der... Til sidst nævnte jeg at airbaglampen burde lyse ved tænding... Nåååh ja men det kunne han godt se.

Pludselig siger han Momo-rat no go.. selvom jeg har papirer på det.. 5 min senere mødte jeg op foran ham, skiftede rattet på 2 min. han godkendte og jeg skiftede foran snotten af ham..

Har heldigvis fundet et bedre synssted. Han gik lige glip ca. 40 syn / toldsyn. Det gør nok ondt :-)

Har fået atvide han efterfølgende blev fyret.. Efter en skriftlig klage. Ingen skal kommentere om bil er frisør porsche eller ej.
MX5 Racing Green, 1.8, 1994.
Celica 2.0 1992, GTI.
Nissan Almera 1.6 Sr 1997
Ozan Yücelbas

Geografisk sted: Horsens

Tilbage til Diskussion