Siliconeslanger

Eksempelvis raslelyde, motor, ubalance i dæk etc.

Redaktør: Softtop

Siliconeslanger

Indlægaf hasse » lør 12. nov 2011 13:00

I en anden tråd henvises til
http://www.ebay.co.uk/itm/MAZDA-MX5-1-6 ... 288wt_1270

Og jeg bestilte dem.
Hurtig levering. MEN:

Allerede ved monteringen af den første -fra toppen af køleren til termostathuset- synes jeg ikke, at pasformen er særlig nøjagtigt.
Mærkeligt mindre knæk i en af bøjningerne. Altså bøjningen af slangen er ikke særligt præcist.
(Og det er den rigtige udgave, jeg bestilte (og fik??????)).

Lad det være, hvad det er (?).

Men værre er, at bruges de originale clips spændbånd, kunne slangen trækkes af!!!!!

Så nu er \"den gamle slange\" sat på igen.
Jeg skal ikke til at afmontere diverse slanger for bare at konstatere, at pasformen ikke er ok og, aqt de kan trækkes af.

Bruger I nye spændbånd med skrue?
Har andre også bemærket, at slangen kan trækkes af?
Ellers vil jeg anbefale, at I præver. Før det er for sent!!!
Hasse
1990, Crystal White.
hasse

Geografisk sted: Den anden Verden

Indlægaf And » lør 12. nov 2011 14:42

I forbindelse med siliconeslanger anbefales det oftest at købe nye spændebånd så man kan opnå den korrekte pasning. Bemærk at de små kræver spændebånd som er beregnet til små slanger (de skal klemme fra \"begge sider\" af båndet).

I øvrigt ville jeg ikke græde over at slippe for de originale clips-spændebånd. De er nærmest at regne som et våben hvis ikke de hånderes med en speciel tang (som er pisse dyr!!!). Jeg har en gang skullet sætte et over en slange hvor det smuttede og båndet gik lige i pande og brilleglas - med voldsom kraft!
And - ´92 NA Black & Tan Billede

"And - du kan kun snakke om: diesel, kaffe og Scania" - citat fra studiekammerat.
Brugeravatar
And

Geografisk sted: Svendborg

Indlægaf Kuksi » lør 12. nov 2011 17:40

I mit tilfælde var det ganske nemt. De orginale (dumme) spændebånd, kunne slet ikke gabe over siliconeslangerne. Så der måtte nye rustfri stål spændebånd til. Som And skriver, findes der nogle rigtig gode (og dyre) spændebånd der klemmer meget mere skånsomt på slilcone slangerne. Det er dem der er bukket af en tråd og har gevind bøsning til skruen. De bruges af alle der kører med højt tryk på. Der arbejder slangerne noget mere end til kølevandet, og de flade almindelige gnaver sig ned i slangerne ganske hurtigt. Der står simpelthen små spåner af silicone op af alle hullerne der udgør gevindet.
Kuksi '90 1,6 NA, classic red.
Se bilen her:Billeder
If it ain't broken, why not tweak it?
Brugeravatar
Kuksi

Geografisk sted: Østjylland

Tilbage til Problemer og løsninger