Polenrep.dk og læderkabine

Diskussion af alt om Mazda MX-5

Redaktør: Softtop

Polenrep.dk og læderkabine

Indlægaf Lurendrejer » lør 3. dec 2011 09:59

Jeg begav mig ud at undersøge hvad man kan med læder i .dk til rimelige priser. Og priserne står i skarp kontrast til at være ejer af verdens billigste sportsvogn.

Derfor, polenrep.dk - er der nogen der har erfaringer? Deres arbejde ser formidabelt ud, google søgninger viser udelukkende positive erfanger, med undtagelse af udtalelser fra folk som kender nogen der er utilfredse eller generelt er negative. Alle førstehåndsberetninger taler for.

Hvad siger i? Det kunne fanden dytme da være fee at få hele kabinen og det meste af forruden betrukket med læder!
Lurendrejer

Geografisk sted: Randers

Re: Polenrep.dk og læderkabine

Indlægaf BB » lør 3. dec 2011 12:48

Lurendrejer skrev:Hvad siger i? Det kunne fanden dytme da være fee at få hele kabinen og det meste af forruden betrukket med læder!

Hvorfor stoppe med kabinen og forruden :wink:

Billede

En dag skal der ske noget med de lyse læderstole i min, så jeg bestemt også interreseret i folks erfaringer. Både mht. hvad der er muligt indenfor og udenfor landets grænser.

(Hvis min kabine var sort ville jeg nok have nuppet de sorte stole der er til salg i forrumet.)
Livet er sjovere uden tag
NB 1,8 Twilight Blue
Brugeravatar
BB

Indlægaf Star » lør 3. dec 2011 12:51

min mx5 er i Polen for at blive totalgejlet med buleretning og heloplakering, og de vil også give mig tilbud på mine slidte lædersæder, så jeg kan snart give dig et bud på pris/kvalitet.

Det er dog ikke polen.rep - dem kender jeg ikke
NA special Edition 92
Brugeravatar
Star

Geografisk sted: Nordsjl.

Indlægaf Lurendrejer » lør 3. dec 2011 14:57

Hvem har du benyttet?

/mobil
Lurendrejer

Indlægaf Star » lør 3. dec 2011 17:13

jeg kan ikke lige huske navnet, men det er en dansker der ejer det.

De er rekommanderet gennem en af mine kolleger i branchen. Hvis det er så godt som stillet i udsigt, så skal jeg nok give al information videre herinde.
Jeg er i hvertfald spændt på resultatet :D
NA special Edition 92
Brugeravatar
Star

Indlægaf AS DK » søn 4. dec 2011 22:23

Jeg har boet i Polen de sidste 2½ år og skulle gerne have aflagt værkstedet eller værkstederne et besøg. Men de ligger desværre 350 km landevej fra hvor jeg bor, så det er udelukket.
Mht kvalitet i Polen, så er min erfaring at du snildt får 80% - 90% af den forventede kvalitet, men resten op til 100% skal du \"kæmpe\" for i form af ekstremt klare aftaler og opfølgning. :?
MX-5 1999 NB Jubii 2487 (nu med Rotrex kompressor fra CCR-Racing)
Brugeravatar
AS DK

Geografisk sted: Trappen

Indlægaf Lurendrejer » man 5. dec 2011 16:15

Dvs. Meget lig Danmark :)
Lurendrejer

Indlægaf Star » tirs 6. dec 2011 19:41

ai caramba, min kontakt har lige ringet og sagt de kan lave 2 nye læderstole for 2500 , men at nuancen ikke var helt den samme som den originale (den nærmest cognac farvede)
Nu har jeg bedt om en farve prøve, for hvis det bare er lidt anderledes, og iøvrigt passer til det øvrige interiør , - ja så må det siges at være helt KANON :D
NA special Edition 92
Brugeravatar
Star

Indlægaf Lurendrejer » tirs 6. dec 2011 19:47

Husk at vende tilbage med resultatet.

Det var en jævnt god pris. Polenrep skulle have omkring 8 kilo for at tape hele lortet ind i læder. Dørsider, centerkonsol, etc.

Jeg har faktisk lidt en plan om at lime læder på min midterkonsol selv. Jeg skal bare liiige have en jeg kan øve mig på først :)
Lurendrejer

Indlægaf UlrikK » tors 8. dec 2011 08:34

Som AS DK siger er det nok en god ide at gøre det helt klart hvilken kvalitet man forventer. Eksempelvis fik min bror to tilbud på lædersæder til hans firmabil, prisforskellen var på ca. 60%. Han valgte det billige tilbud, og i forhold til prisen er det da også ok. Hvis man sætter det op mod hans privat bil, der nu har transporteret en familie på seks 120.000 km med fabriksmonterede lyse lædersæder, er det ikke specielt god kvalitet. Efter 20.000 km er der begyndende folder på siderne. På de fabriksmonterede i den anden bil, der jo har kørt seks gange så langt, er pasformen stadig perfekt og eneste problem har været lidt slid på føresædet (hvilket blev fikset med lidt læderfarve).

En pris på 2500.- for at lave to ny læderstole er rigtig billigt, her i Danmark tror jeg faktisk ikke du ville kunne få læderet alene til den pris (hvis det skal være i en bare nogenlunde kvalitet). Derfor vil jeg nok anbefale dig at gøre som AS DK siger. Sørg for at du er helt sikker på at kvaliteten af læderet er det som du vil have, gør opmærksom på om du accepterer folder i læderet, skifter de evt. polstringen hvis den er sat i stykker, osv..
UlrikK

Indlægaf Star » tors 8. dec 2011 09:20

Når jeg får bilen tilbage, så skal jeg nok gennemfotografere den fra ende til anden, så i kan se hvordan det er blevet. Jeg er ekstremt spændt på resultatet.
mht maling og opretning, så var den rigtig rigtig slem, der var nok hundrede buler efter haglskader i motorhjelm og bagagererumsklap, - + bag også skader ved tryklukning + for store ting - altså begge veje, der var 10-20 bilkabuler på siderne, - døren i passagersiden havde tilsynedende en gang været malet om, og efter pava behandling begyndte malingen simpelthen at falde af i store flager i den nobrede \"gummihud\" (som nu bliver fjernet helt på begge sider, selv om det måske ikke er smart, men klart flottere) og endelig bukkede den en lille anelse i begge forskærme efter formentlig at være kørt let ind i noget på fronten, det også havde en \"blød bule\" i plastik kofangeren.
Det eneste rust på bilen var i forrest i dørfalsen lige hvor de rustfrie indstigningspanelser sluttede ( i begge sider) en lille plet på en 25 øre - så disse bliver også repareret og malet - altså hele dørfalsen.

ja ok og så skal de også male hardtoppen, for den jeg købte brugt forrige år var sølvfarvet, så nu bliver den også BRG 8)

Så meget spændt er jeg, og de skulle lave hele skidteraset på en og samme gang. Jeg er blevet dem anbefalet af en branchemand jeg stoler 100% på, som har fået lavet 6-7 biler på dette sted.

Det med læderet var mest fordi \" nu var jeg alligevel igang\" :D

og det gode lige nu, er at de kan bruge al den tid de vil, for det haster jo ikke med at få den hjem, udover at man er spændt på resultatet :wink:
NA special Edition 92
Brugeravatar
Star

Indlægaf one-niner » tors 8. dec 2011 10:08

Hold da op :o det var en større omgang! Jeg håber, du bliver tilfreds med resultatet. Har du fundet navnet og evt. et link?

- Tom
'99 Jubilæumsmodel nr. 4810
Megasquirt DIYPNP by Reverant
Trackspeed Engineering COP kit
RB 4-1, race-kat, RB udstødning
V-Maxx gevindundervogn
OZ Alleggerita HLT + 205/45-16 Yokohama AD08R
Brugeravatar
one-niner

Geografisk sted: Aarhus

Indlægaf Star » tors 8. dec 2011 12:13

one-niner skrev:Hold da op :o det var en større omgang! Jeg håber, du bliver tilfreds med resultatet. Har du fundet navnet og evt. et link?

- Tom

De har en hjemmeside, men den siger ikke så meget, indeholder ingen priser eller billeder - så lad os nu lige se resultatet først! :wink:
NA special Edition 92
Brugeravatar
Star

Indlægaf Star » tors 8. dec 2011 15:14

nå ny besked omkring læderet, - min samarbejdspartner har fundet en anden til læderet, som angiveligt laver et fantastisk arbejde med det bedste af det bedste, og har arbejdet for det engelske kongehus sågar på nogle Rolls'er :o - min kontakt var meget imponeret, tilgengæld er det også noget dyrere - 3500 for de to stole, men det sagde jeg ok til - for det er sgu stadig billigt,- og især hvis kvaliteten af både det ene og det andet er Topdollar 8)
NA special Edition 92
Brugeravatar
Star

Indlægaf And » tors 8. dec 2011 20:22

Star skrev:ai caramba, min kontakt har lige ringet og sagt de kan lave 2 nye læderstole for 2500 , men at nuancen ikke var helt den samme som den originale (den nærmest cognac farvede)
Nu har jeg bedt om en farve prøve, for hvis det bare er lidt anderledes, og iøvrigt passer til det øvrige interiør , - ja så må det siges at være helt KANON :D

Hvis du bytter læderet på sæderne er det vel fløjtende ligegyldigt om det komplet matcher de gamle sæder. Alt det andet plastic og vinyl i congac-nuancen er alligevel en lidt anden nuance. :D

Lurendrejer skrev:Husk at vende tilbage med resultatet.

Det var en jævnt god pris. Polenrep skulle have omkring 8 kilo for at tape hele lortet ind i læder. Dørsider, centerkonsol, etc.

Jeg har faktisk lidt en plan om at lime læder på min midterkonsol selv. Jeg skal bare liiige have en jeg kan øve mig på først :)

Hvorfor ikke tage kontakt til dem her i stedet - de har varen og erfaringen i at lave det som DU vil have det - montagen klarer du så selv. http://www.redlinegoods.com/Miatashiftboot.shtm

Disse folk har et godt renomme i England, har ingen personlig erfaring, men kunne godt finde på at bruge dem til ny hud på sæderne hvis det skal bruges en dag. http://thecartrimmers.co.uk/
And - ´92 NA Black & Tan Billede

"And - du kan kun snakke om: diesel, kaffe og Scania" - citat fra studiekammerat.
Brugeravatar
And

Geografisk sted: Svendborg

Næste

Tilbage til Diskussion