Viggoman skrev:Hvad gjorde udslaget til at vælge Koni coil-overs? De er i et prislag hvor der er rigtigt mange kvalificerede bud. Jeg har radaren kørende ang. en mere kvalificeret gevindundervogn til banebilen og der er godt nok meget at vælge imellem.
Forskellen er at jeg har en bil der nu er for lav med Koni Sport kittet, det har medført at jeg har kørt med tre forskellige fjeder setups og tre højder på bilen det sidste år. Jeg kører konstant mine dæk i inderskærmene og skal passe på når et hjul stikker ud af skærmkassen ved sving. Kører jeg op over en kantsten så ryger skærmkanten! En sammenligning på Sturup viste med al tydelighed at min bil står lavere end mange andre biler med samme undervogn - hvorfor aner jeg ikke. Sælger: MX-5 Parts finder det "normalt" med variationer...
Nuvel jeg kører også med dæk der lige er lidt for store, men det er den lille forskel der ødelægger det hele for mig. Jeg blev ganske simpelt træt af at køre i bilen når jeg var bange for at tage hurtige sving og ramme ujævnheder. Sturup var rigtigt sjov i år, men hver eneste omgang ærgrede jeg mig over at jeg ikke turde presse bilen mere fordi den gik i inderskærmene i venstresvinget nede bagved og i hårnålen. Hvis ikke bilen er sjov at køre i så kunne jeg ligeså godt købe en 206 CC

Jeg kunne montere mindre dæk, men det ændrer ikke på at jeg jeg stadig savner frihøjde med bilen. Den er ganske simpelt for lav. Jeg kan ikke køre på lift og skal liste over kantsten og bump. Det løser en Coil-over undervogn som koni der tillader en mindre sænkning end flere af de konkurrende.
TÜV godkendelse var et krav, hvis ikke det var nødvendigt så havde jeg enten monteret Ground Control adjustable sleeves på mine nuværende dæmpere eller købt et komplet setup fra Fat Cat Motorsports.
Der er masser af konkurrende mærker derude, jeg kender bare ikke ret mange af dem. Jeg har prøvet Web's Koni og den kørte rigtigt godt, højden passer også fint der.
En der dog var interessant var KW i rustfri - ulempen her er dog at jeg ikke kan justere dæmpning og at den "måske" sænker mere end Koni (justeringsområde). En faktor der især gav udslag her og nu var at Koni kunne fås med IL's julerabat - 15% af prisen betød meget nu og her!
GAZ laver også nogle rigtigt interessant undervogne, dem ville jeg overveje at kigge nærmere hvis jeg ledte efter et alternativ til Koni.
hasse skrev:Hvilke fordele/forskelle skulle der være mellem Koni gule og så dem, du har købt?
Jeg var meget tæt på at købe Flyin Miata fjedre i stedet og beholde dæmperne, i min verden er Koni dæmperne helt i orden.
Men tilbuddet/prisen var den rigtige for Koni Coil Over. Performance mæssigt er der sikkert INGEN forskel... ud over at jeg bliver glad for at køre i bilen igen