Opgradering af Five-speed..

Diskussion af alt om Mazda MX-5

Redaktør: Softtop

Indlægaf Webmaster » tors 29. dec 2011 17:17

Hej Alle,

Har forsøgt at rense databasen så det kører lidt hurtigere. Dabatasen er en simpel PHPBB2 Access database og jeg vil rigtig gerne have den konvereret til SQL PHPBB3 SQL server, som min host understøtter.

Så er der nogen der har evnerne og lysten til at hjælpe med dette vil jeg gerne have hjælpen. Har faktisk et skygge forum kørende i SQL for at se om det virker. Og det gør det. Men er sku ikke lige klar over hvordan den gamle database konverteres over!!!

Hører gerne fra Jer kloge IT hoveder derude.
Christian / Webmaster / http://www.five-speed.dk
1,6 BRG Limited Edition, 1991
1,6 Crystal White, 1991 - Project Race Car
1,5 Soul Red, 2017
Brugeravatar
Webmaster
Site Admin

Geografisk sted: Fredensborg

Indlægaf Lurendrejer » tors 29. dec 2011 19:09

De nyere phpbb udgaver kan selv. Der er en mdb til sql funktion lavet i php så det hele sker serverside.
Hvis du afleverer en mdb offilne og vil have en ldf/mdf tilbage kan jeg måske godt hjælpe.

Den nemmeste vej er måske faktisk at benytte de tidligere nævnte forum udbydere. De har værktøjer til import af eksisterende fora til deres systemer. Om man så kan få skidtet derfra igen er nok en anden sag. Jeg forstår dog stadig ikke ønsket om at drive et forum selv når det kan gøres via en decideret udbyder af dito.

Jeg kan faktisk nok godt hjælpe med en phpbb2->3 migrering. Jeg har da ihvertfald et par kontakter jeg kan trække på. Jeg vil dog ikke røre ved hvis ikke udbyderen kan tage en fuld backup af djævelskabet forinden.
Kører side og forum på samme udstyr? Det kunne jo blot være php som timer ud og ikke databasen der er skummel.
Lurendrejer

Geografisk sted: Randers

Indlægaf Lurendrejer » tors 29. dec 2011 19:45

Det sidste spørgsmål gik på at siden jo kører fint nok...
Lurendrejer

Indlægaf Star » fre 30. dec 2011 09:54

et eller andet har da hjulpet gevaldigt, det er da længe siden at siden har kørt SÅ hurtigt :D
NA special Edition 92
Brugeravatar
Star

Geografisk sted: Nordsjl.

Indlægaf Lurendrejer » fre 30. dec 2011 13:24

Jeg mistede mit indlæg tre gange før det gik igennem. Det er jævnt irriterende på en mobiltelefon når man har glemt at kopiere lortet forinden.
Lurendrejer

Foregående

Tilbage til Diskussion