Group Buy - Bride racersæder

Køb, salg og bytte af biler og stumper

Redaktør: Softtop

Group Buy - Bride racersæder

Indlægaf jepperimmen » fre 27. jan 2012 15:47

Jeg skal have købt racersæder til MX-5'eren og efter grundig research er valget faldet på Bride Vios III sæder med tilhørende Bride LF rails, der er lavet specifikt til MX-5 http://www.neweraparts.com/Default.aspx?tabid=54&txtSearch=bride&CategoryID=1&List=0&catpageindex=2&Level=1&ProductID=235&Language=en-GB

Det er plug-and-play, så meget nem montering. Sæderne sidder super lavt, så forvent at sidde 5-8 cm lavere end i de originale sæder. Sæderne kan fortsat justeres frem/tilbage. Det er høj kvalitet.

Prisen tror jeg at jeg kan få ned på ca. 7.500 per sæde inkl. rails, moms og fragt. De passer til NA, NB, NB-FL og NC.

Nogen der skal have et sæde eller to med??

Billede Billede Billede Billede
Senest rettet af jepperimmen man 30. jan 2012 21:39, rettet i alt 1 gang.
NB-FL - 2004 - 1.8 Sport - Lots of modifications..
Brugeravatar
jepperimmen

Geografisk sted: Midtjylland

Indlægaf altid6 » fre 27. jan 2012 17:44

Det var da en sindsyg pris for et sæde, hvis man kun skal bruge det et par gange om året på nogle trackdays. Er det hel støbt i kulfiber og har varme indlagt 8) . Man kan da købe et FIA godkendt sæde fra Sparco, Cobra eller Recaro langt billigere.
Men selvfølgelig hvis du skal have disse sæder fast monteret, skal der være en del mere komfort i dem, end hvis det bare er til trackday brug. Har du prøvet at sidde i dem, for at se om der er god komfort i disse sæder???
Black Edition 1,6 fra 93 - Solgt juli 2013
Projekt racerbil 1,6 fra 93 - Købt november 2012
Vi ses på banen.
Hilsen Jesper
Brugeravatar
altid6

Geografisk sted: Kalundborg

Indlægaf Viggoman » fre 27. jan 2012 21:03

Tjae, min trackday bil har stået mig i det samme som sådan 2 stk. Bride sæder. Dælme dyrt, men sikkert lækkert.
NA92 Silverstone - sommer DD
NA92 Silverstone - tracktoy
NA91 Mariner Blue - Blueman (solgt og savnet)
\" Less is more!\"
Brugeravatar
Viggoman

Geografisk sted: Hareskovby

Indlægaf jepperimmen » lør 28. jan 2012 10:45

Ja de er dyre. Jeg har den 'kedelige' vane at starte med at finde ud af hvad jeg helst vil have og så finde ud af prisen efterfølgende..

Der er helt sikkert andre alternativer. Men de fleste sæder passer ikke rigtigt i bilen. Fx er der kun ét Sparco sæde der passer og det er en rør-konstruktion som ikke er særligt velegnet til andet end kort tids banekørsel, da komforten er dårlig. Jeg går efter en permanent løsning både til gade og bane. Bride sædet er (tror jeg) det sæde der kan monteres lavest uden at det skal boltes direkte i gulvet.

Bride laver som nævnt rails specifikt til MX-5 så der skal ikke fabrikeres beslag mv. Dette kan ellers hurtigt blive dyrt hvis man (som jeg) ikke kan fabrikere selv. Og så kan det billige sæde hurtigt ende med at blive dyrt alligevel inden det er monteret i bilen.

Iøvrigt har jeg jo solgt de originale sæder, der dækker 'udbetalingen' på de nye.
Brugeravatar
jepperimmen

Indlægaf Niels » lør 28. jan 2012 11:04

Sådan af ren nysgerrighed - passer ryglænshældningen med MX5´erens karrosseri :?:
Med andre ord, kommer man langt nok tilbage.
2000 NB 1,8 Miracle - Supercharged by CCR
http://bilmagasinet.dk/article/19152
Brugeravatar
Niels

Geografisk sted: KBH Ø

Indlægaf jepperimmen » lør 28. jan 2012 12:10

Niels skrev:Sådan af ren nysgerrighed - passer ryglænshældningen med MX5´erens karrosseri :?:
Med andre ord, kommer man langt nok tilbage.

Jep, hældningen kan justeres
Brugeravatar
jepperimmen

Indlægaf AS DK » lør 28. jan 2012 17:47

Måske dumt spørgsmål, når nu du har vist dine H-seler, men kan man bruge de originale 3-punktsseler i dette sæde?
MX-5 1999 NB Jubii 2487 (nu med Rotrex kompressor fra CCR-Racing)
Brugeravatar
AS DK

Geografisk sted: Trappen

Indlægaf Henrik N » lør 28. jan 2012 18:38

Hvad vejer de???

Axis Power Racing har et kulfibersæde til 900 $ - med en vægt på 7 pounds - der også bruger de originale \"rails\" - men de ser nok også en anelse \"hjemmestrikkede\" ud...... men 3,5 kg pr. sæde..... det er dælme ikke meget.

Jeppe..... Det kan godt være at fruen ikke opdager den nye kobling.... men lur mig om ikke hun opdager, der er noget galt, når hun skal ud af bilen nede ved Brugsen.... og skal op og ud af de nye \"buckets\"..... håber hun er yderst atletisk...... og et udvalg af \"benklæder\" vil fremover være no go :o

De ser dog rigtig fede ud..... og kunne være et seriøst bud på et sommer sæde...... for vil ikke undvære min sædevarme lige for tiden (alderen er nok begyndt at trykke) :D
Brugeravatar
Henrik N

Geografisk sted: Nordjylland

Indlægaf jepperimmen » lør 28. jan 2012 19:31

AS DK skrev:Måske dumt spørgsmål, når nu du har vist dine H-seler, men kan man bruge de originale 3-punktsseler i dette sæde?

Ja den originale 3-punktssele bliver i bilen og kan bruges uden problemer. Ellers er den heller ikke lovlig. Jeg har skrevet en del med den franske ejer af den røde NB-FL på billederene. Han er meget tilfreds. Købte først ét sæde til banebrug, men købte hurtigt endnu et sæde så de er nu permanent monterede i bilen. Han kører med 3-punkts til daglig og 4-punkts på bane. Læs mere og se flere billeder her: http://clubroadster.net/vb_forum/showthread.php?t=23037
Brugeravatar
jepperimmen

Indlægaf jepperimmen » lør 28. jan 2012 19:40

Henrik N skrev:Hvad vejer de???
Axis Power Racing har et kulfibersæde til 900 $ - med en vægt på 7 pounds
håber hun er yderst atletisk...... og et udvalg af "benklæder" vil fremover være no go :o
vil ikke undvære min sædevarme lige for tiden (alderen er nok begyndt at trykke) :D

Har ikke vægten, men de findes også i en kulfiberversion, men så koster de det dobbelte (og tror ikke det kan ses på mine omgangstider..)

Kender ikke Axis sædet, men vær opmærksom på at det er de færreste sæder der er plads til i det smalle cockpit.

Fruen er veltrimmet og jeg har tidligere udsat hende for bucket seats, so no problem ;-)

Sædevarme: Bilen kører kun sommer, så det er for mig underordnet
Brugeravatar
jepperimmen

Indlægaf AS DK » søn 29. jan 2012 12:04

Bestilling af 1 stk Bride sæde til 7.500 kr, men kun hvis det kan leveres i blå

Skulle alligevel have mit førersæde sænket, så hvorfor ikke gøre det ordenligt :lol:
MX-5 1999 NB Jubii 2487 (nu med Rotrex kompressor fra CCR-Racing)
Brugeravatar
AS DK

Geografisk sted: Trappen

Indlægaf jepperimmen » man 30. jan 2012 21:38

Hov, jeg fandt lige ud af at Bride også laver skinner der passer til NC: http://www.neweraparts.com/Default.aspx?tabid=54&txtSearch=bride&CategoryID=1&List=0&Level=1&ProductID=244&Language=en-GB

Så hvis der er en NC ejer der skal have noget med, så sig til :wink:
Brugeravatar
jepperimmen

Indlægaf jepperimmen » søn 12. feb 2012 22:59

Så skulle der være to stk. på vej fra Japan :D hvis der er nogen der vil savle (bare ikke på sæderne) er i velkomne til foråret 8)

Lidt flere billeder af sæderne (jeg har dog valgt dem i sort) http://www.tomei-p.co.jp/_2003web-catalogue/efr-set_roadster_rset.html
Brugeravatar
jepperimmen

Tilbage til Køb, salg og bytte