Revne i kalesche

Eksempelvis raslelyde, motor, ubalance i dæk etc.

Redaktør: Softtop

Revne i kalesche

Indlægaf brutalis » ons 7. mar 2012 21:09

Ved lynlåsen i bagruden er den ved at skille langs med lynlåsen ca. en centimeter nede! Hullet er ved at være en 12-15 cm så er sgu lidt nervøs for at jeg lige pludselig ikke lyne den på plads igen når revnen er blevet lang nok...! Jeg ved godt at min kalesche er overskredet sidste salgsdato!

Men hvis der er nogen der kender et rep. kit eller har forslag til hva´ man evt. ku´ gøre, er jeg meget lydhør...!??? :(
MX-5 1,6 Ã…rg. 1990
brutalis

Geografisk sted: Fredericia

Indlægaf Kuksi » ons 7. mar 2012 23:18

Jeg ville prøve med sådan et repkit. http://www.ebay.co.uk/sch/i.html?_nkw=soft+top+repair+kit+&_cqr=true&_nkwusc=softtop+repair+kit&_rdc=1
Læg mærke til at de indeholder forskellige typer materialer. Men i princippet kan du jo lime en næstne hvilken som helst type lap på indvendigt fra, med en god kontaktlim. Men det er jo sikkert noget der er et vist træk i, så om det vil holde i længden er jo ikke sikkert.
Kuksi '90 1,6 NA, classic red.
Se bilen her:Billeder
If it ain't broken, why not tweak it?
Brugeravatar
Kuksi

Geografisk sted: Østjylland

Re: Revne i kalesche

Indlægaf jepperimmen » ons 7. mar 2012 23:28

brutalis skrev:...eller har forslag til hva´ man evt. ku´ gøre, er jeg meget lydhør...!??? :(

Hvis den generelt er ved at være mør i kanterne er det måske ved tiden at tage konsekvensen og spare sammen til en ny med glasrude?
NB-FL - 2004 - 1.8 Sport - Lots of modifications..
Brugeravatar
jepperimmen

Geografisk sted: Midtjylland

Indlægaf ROGO » tors 8. mar 2012 17:59

Hej.
Jeg har med held anvendt Carmo PVC Seal og en rest sort vinyl. Begge dele købt hos en autosaddelmager.
Jeg kom PVC Seal og en lap af den sorte vinyl på begge sider, 2 træplader og en skruetvinge på i 24 timer.
Det har nu holdt i 1,5 år og er tæt.

Roland
Miata 1990 - rød (US Import - 1,8 l swap)
ROGO

Geografisk sted: Roskilde

Re: Revne i kalesche

Indlægaf Piphest » lør 10. mar 2012 11:19

jepperimmen skrev:
brutalis skrev:...eller har forslag til hva´ man evt. ku´ gøre, er jeg meget lydhør...!??? :(

Hvis den generelt er ved at være mør i kanterne er det måske ved tiden at tage konsekvensen og spare sammen til en ny med glasrude?

Enig, jeg ville helt klart også skifte den :!:
Min kalesche er også ved at ved at have set sine bedste dage, så jeg har besluttet mig for at skifte min her til foråret.. En original kalesche i stof koster ca. 11.000,- og selv om man kan få andre uoriginale til mindre, så gå efter en original Mazda kalesche da de holder bedre, ser bedre ud og ikke mindst passer 100% til bilen :!: :wink:
10AE - 2.0L FMII GT3071R, 750cc dyser, FM dual fuel rail, VEMS og Yokohama s.drive - 365 hk. 410 Nm.
Brugeravatar
Piphest

Geografisk sted: Vejle

Indlægaf Kuksi » lør 10. mar 2012 13:19

Hvis man ikke vil smide 11000,- efter Mazdas org. SÃ¥ er dette et godt alternativ, hvis man selv/eller en bekendt kan montere.
http://www.ebay.de/itm/Mazda-MX5-Sonnenland-Stoff-cabrio-Verdeck-NA-NB-Heckscheibe-orignal-/260961918954?pt=DE_Autoteile&hash=item3cc28adfea
Eller søg selv efter lign.
Jeg er super tilfreds med min som jeg købte for 4 år siden. som er denne her http://www.ebay.de/itm/Mazda-MX5-Sonnenland-Verdeck-Originalschnit-NA-NB-GLASS-Heckscheibe-/260961917659?pt=DE_Autoteile&hash=item3cc28adadb
Kuksi '90 1,6 NA, classic red.
Se bilen her:Billeder
If it ain't broken, why not tweak it?
Brugeravatar
Kuksi

Geografisk sted: Østjylland

Tilbage til Problemer og løsninger