problemer efter motorvask

Eksempelvis raslelyde, motor, ubalance i dæk etc.

Redaktør: Softtop

problemer efter motorvask

Indlægaf Star » søn 6. maj 2012 22:19

Jeg har postet denne i MX5 klubben også, men der er ikke kommet noget bud på æøsning endnu, så jeg laver lige en dobbelt post... :oops:

Fik endelig taget mig sammen til at give den en motorvask med højtryksspuler som var hårdt påkrævet,

Efter min \"makeover\" i Polen, var der en ting de havde misset, nemlig at motorvaske, så den var totalt fyldt med slibestøv der sad fast overalt i olie og voksrester og pava sikkert også.

Så den fik en ordentlig omgang, og det pyntede gevladigt (om end det stadig ikke er helt perfekt, men ok, bilen er jo 20 år. Efter en sådan motorvask er man jo altid spændt på om den starter og går på alle cylindre osv. Det gjorde den helt uden problemer.
Der er dog 2 komplikationer:

1: Batterilampen ( ladelampen) lyser når den får speeder. - Jeg er tilbøjelig til at tro at det er fordi der kommet vand i generatorern, og den ikke yder det den skal, fordi den er våd. forhåbentlig forsvinder det når den er gennemtør. Hvis nogen har et andet bud på hvad det kan være, så venligst gør mig klogere.

2: Jeg har tilsyneladende fået fyldt et eller andet op med vand, - en vange eller lignende, får når jeg bremser, så skvulper det helt vildt med vand frem og tilbage som en halvfyldt beholder, og det kan bestemt ikke være godt. Er der nogen kloge bud på hvor det kan være? - og hvordan faen får man det ud?

Håber der er et klogt hovede der har prøvet noget lignende, eller kan give mig en ide om hvad der skal gøres...
NA special Edition 92
Brugeravatar
Star

Geografisk sted: Nordsjl.

Indlægaf Kuksi » søn 6. maj 2012 23:16

Jo der er svaret.
Bare 8 minutter efter du har skrevet indlæg her. :wink:
Kuksi '90 1,6 NA, classic red.
Se bilen her:Billeder
If it ain't broken, why not tweak it?
Brugeravatar
Kuksi

Geografisk sted: Østjylland

Indlægaf Star » man 7. maj 2012 14:53

Problem solved...

Panelet i førersiden indeholdt ca 2 liter vand, og drænhullerne havde to små propper i (Pava?)
NA special Edition 92
Brugeravatar
Star

Geografisk sted: Nordsjl.

Indlægaf Lurendrejer » man 7. maj 2012 15:05

En perfekt måde at få mere vægt på forhjulene ved nedbremsning og på baghjulene ved accelleration.

Hvis man brugte kviksølv kunne med endda få en lampe til at lyse når det avancerede system trådte i kraft.
Lurendrejer

Geografisk sted: Randers

Indlægaf BB » man 7. maj 2012 17:37

Lurendrejer skrev:Hvis man brugte kviksølv kunne med endda få en lampe til at lyse når det avancerede system trådte i kraft.

Kvivksølv er ikke nødvendigt for at få lys(forbindelse), med en passende mængde salt i vandet vil det fint kunne lede strøm :P

Man skal passe på med højtryksrensere. Jeg har engang, som eksperiment, givet en cykel den helt store tur med en diesel drevet højtryksrenser (rekylen kunne næsten få folk til at gå på røven). Kombinationen af højt tryk, vand der var næsten kogende og iblandet en særlig sæbe til affedtning fjernede selv fedtet i kulgelejerne.
Livet er sjovere uden tag
NB 1,8 Twilight Blue
Brugeravatar
BB

Indlægaf Lurendrejer » man 7. maj 2012 18:56

Jeg har ladet mig fortælle, omkring afrensning af træ, at man faktisk kan spule vandet usandsynligt langt ind i træet med højtryk.

Med en hedtvandsrenser som du beskriver kunne man nok nemt klæde bilen af til metallet hvis man prøver.

Vedr. Salt i vandet, så må man jo vælge om det er bilen eller chaufføren der skal rådne op når man vælger saltvand kontra kviksølv.
Lurendrejer

Geografisk sted: Randers

Tilbage til Problemer og løsninger