Medens jeg venter på at få topstykket retur, har jeg været ved at kontrollere ventil fjedrene.
Der er og skal være forskel på ind og ud siden, jeg har også min/max mål, samt hvor mange kg der skal til at trykke dem sammen til 40mm.
Mit problem er bare at det er de kraftige der har været monteret som indsugning er de længste og samtidig de svageste. Det burde være lige omvendt!

Og det er totalt udelukket at jeg har byttet om på dem!
Så det ville passe bedere bedere hvis de blev byttet om. For lige at gøre det hele endnu mere mystisk, så er den fjeder der har siddet i indsugningen længere end standard målet (48,41mm opgivet til 48,10mm)
Der er visuelt forskel på den tråd de er viklet af. Tråden til den ene (som sad i udstødningen) er ligesom ikke en rund tråd, men spidser til på ydersiden.
Skulle der mon være en der kan hjælpe med at få det afklaret?
Har søgt på nettet og kan bare se jeg ikke er den første med dette spørgsmål. Men har ikke fundet noget svar.
http://www.miataturbo.net/showthread.php?t=51426
Ikke det skarpeste billede jeg har taget, men man ser forskellen på tråden.
Var der en med et defekt topstykke NA / NB kunne jeg måske være aftager. Ved dog ikke om man bare risikerer at disse fjedre er skæve, som mine også er. (må dog afvige 1,68mm )