turbo på 116 hk na

Eksempelvis turbo, luftfilter etc.

Redaktør: Softtop

turbo på 116 hk na

Indlægaf brian tolstrup » fre 28. apr 2006 20:38

hvad med turbo på en 91´med 116 hk,er der ikke noget med kompressionen nok er for høj,bedst på en 90 hk måske?

har jo fået et katalog med i pakken fra mx5 parts; turbokit ca 20000 kr,lidt fristende.
hvad kommer der derudover;racerkobling,bagtøj?
brian tolstrup

Geografisk sted: fyn

Indlægaf Softtop » lør 29. apr 2006 10:19

Skulle kompressionen være lavere på en 90 Hk's
Det mener jeg ikke??

Til et 20000 kr's kit skal du måske også påregne
en lidt mere avanceret motorstyring, da der sikkert
kun medfølger en simpel benzintryksregulator.
1994 1.8NA
Brugeravatar
Softtop

hmm

Indlægaf Claus » lør 29. apr 2006 12:32

Personligt vil jeg nu anbefale kompressor, mindre varmeudvikling, nemmere og afmontere hvis der skulle opstå problemer i synshallen.
En turbo der sidder ALT på udstødningsmanifolden og gøre arbejdet mere besværligt.
Mazda MX-5 Miata 10th Anniversary Model årgang 2000
http://autospeed.com/cms/A_109797/article.html
Brugeravatar
Claus

Geografisk sted: Roskilde

Indlægaf Danny » lør 29. apr 2006 16:42

Jeg mener, at en 5'ers kobling kan holde til omkring de 170 HK. Angående kompressionen så er det vel bare et spørgsmål om nogle andre stempler, dem fra FM eksempelvis.
Jeg mener ikke at bagtøjet fra de tidlige årgange er alt for solidt, men det kommer vel an på hvor meget effekt du får ud af kittet.
92' NA med AGX, Butterfly, Superpro og FM mounts.
Danny

Geografisk sted: Videbæk

Re: hmm

Indlægaf brian tolstrup » lør 29. apr 2006 20:20

Claus skrev:Personligt vil jeg nu anbefale kompressor, mindre varmeudvikling, nemmere og afmontere hvis der skulle opstå problemer i synshallen.
En turbo der sidder ALT på udstødningsmanifolden og gøre arbejdet mere besværligt.

hvad med indsprøjtningen,ved montering af kompressor?
skal der også anden motorstyring på?
måske også mere træk i bunden end turbo?
er der nogen af jer som har kompressor monteret?
brian tolstrup

Indlægaf brian tolstrup » lør 29. apr 2006 20:33

Softtop skrev:Skulle kompressionen være lavere på en 90 Hk's
Det mener jeg ikke??

Til et 20000 kr's kit skal du måske også påregne
en lidt mere avanceret motorstyring, da der sikkert
kun medfølger en simpel benzintryksregulator.

det mener jeg andreas fortalte mig,engang og den derfor var velegnet til turbo..
brian tolstrup

Re: turbo på 116 hk na

Indlægaf Thomsen » lør 29. apr 2006 21:22

Om kompressionen er lavere ved jeg ikke, men et kit til 20k er nok langt fra komplet.
Hvis jeg skulle vælge et turbokit, ville jeg 100% vælge et fra flyin miata.
Deres kit er set monteret i dk, og det spiller max.
Og så er det faktisk ret billigt, taget i betragtning af hva men får.
Ang. bundtræk på kompressor vs. turbo, er det jo kun et spørgsmål om størrelse på turboén.
Personligt er jeg klart en turbo mand \"dreng\", da det er betydligt lettere at upgrade en turboladet motor end en kompressor motor.
Bagtøjet er også en ting der kan gå i stykker, hvis du ikke passer på. Jeg ødelage mit std. diff. ved 210hk/300nm. Men kører man med omtanke burde det holde.Der kører en 1,8 turbo et sted i dk med 250+ hk, og det har holdt med std diff. i nogle år efterhånden....!!
ChristianThomsen.
Brugeravatar
Thomsen

Geografisk sted: København

Indlægaf Henrik » tirs 16. maj 2006 20:09

Jeg vil absolut anbefale turbo! Det kører kanon, har en mega fed lyd og så rykker det PÆNT meget. :wink:

Min er en 115 Hk fra 91.
Det eneste vi har lavet som ikke er standard er at vi har sænket kompressionen med en større stålpakning.

Indtil videre holder den fint til det. Vi har dog heller ikke særlig højt tryk på turboen da jeg ikke har fået min intercooler på endnu og vil vente indtil da med at hæve den. Det bliver dog stadig meget lidt da jeg synes den rykker totalt vildt som den er nu. (Siger alle absolut også der er med ude og prøve den). Tror den har ca. 170-180 Hk. nu med 0.39 i ladetryk (efter hvad han fortalte mig ham der monterede turboen). Så 0,6 måske 0,8 med intercooler skal nok blive sjovt, men nu ser vi.
Nu når vi snakker om montering så gad jeg ikke selv bøvle med det og ville hellere ofre det ekstra det nu kostede ved at få en prof. til det.
Jeg kontakede K-power i KBH og afleverede bilen om fredagen og hentede den midt på ugen igen. Der kørte alt 100%!
Mener prisen var 32.000 med alt. og så er der jo også garanti på monteringen så længe det ikke er misbrug.

Er der mere jeg kan hjælpe med så spørg endeligt.
Har lavet en lille video hvor jeg laver en 0-120 så i kan se det hvis i er interesseret så i kan få et lille indtryk af acc. i den. Men det er selvfølgelig svært at se, det skal føles \"in real life\".

PS. Det skal lige siges at der er MEGA meget forskel på før og efter turbo. Det kan overhovedet ikke sammenlignes.

0-100 har jeg ikke lige testet men min gæt er 6-7 sek. og top ved jeg heller ikke. Var dog lige ude og fyrer den godt af da der var en der gerne ville prøve at kører hurtigt. Ud af en lige vej der ikke var særlig lang nåede vi op på 220 og så blev vi nød til at bremse og der var stadig mere fart i den. (Det skal også prøves en dag på motorvejen uden tvivl!) :-)
Henrik

Geografisk sted: Nr.Nebel

Nice

Indlægaf Claus » ons 17. maj 2006 10:49

Henrik : Har du været til syn og når du skal til syn, vil du så afmontere det hele, så den kan blive godkendt ?

Køb en G-Tech Pro RR og se hvor mange hk den har på hjulene og mål din 0-100 acceleration og få samtidig angivet med led dit optimale rpm gearskifte punkt...top nice.

Jeg har lige fået min G-Tech \"købt i danmark\" den spiller 100%.
http://www.gtechpro.com/
Brugeravatar
Claus

Re: Nice

Indlægaf Lurendrejer » ons 17. maj 2006 13:08

Claus skrev:
Køb en G-Tech Pro RR og se hvor mange hk den har på hjulene og mål din 0-100 acceleration og få samtidig angivet med led dit optimale rpm gearskifte punkt...top nice.

Jeg har lige fået min G-Tech "købt i danmark" den spiller 100%.

Jeg vil top-gerne have mig en G-tech-dims... eneste problem er at jeg ikke kan finde en der kan monteres i et Din hul over radioen - som så tilmed har alle de funktioner som G-tech'n har. Kan den du tidligere har vist modificeres til at passe i en Din-ramme?
Lurendrejer

Geografisk sted: Randers

Nope

Indlægaf Claus » ons 17. maj 2006 13:13

Nej, den gamle version har ganske enkelt ikke størrelsen til og blive monteret i et din hul. Desuden har dne gamle version ikke hukommelse til og huske og der er ikke pc tilslutningsmulighed som der er på den største model.
Min er tilsluttet, når jeg har behov og vil se om nye dæk har givet noget i sving eller efter finjustering af motoren har betydet større effekt eller en bedre mellem acceleration - den største model kan samtidig gemme 30 minutters kørsel som du kan ligge ind på din pc.
Brugeravatar
Claus

Re: Nice

Indlægaf Henrik » tors 18. maj 2006 08:34

Claus skrev:Henrik : Har du været til syn og når du skal til syn, vil du så afmontere det hele, så den kan blive godkendt ?

Jeg har lige fået min G-Tech "købt i danmark" den spiller 100%.

Den er blevet synet med turbo sidsteår, men er desværre ikke sikker på at den går i år igen. Det vil tiden jo vise. ;-) .. ellers må jeg jo bare afmonterer lortet... Træls, men sådan er livet jo i vores "dejlige bil damark"... :roll:

Den er da cool den G-Tech.... Hvor svær er den at sætte til, prisen er jo ikk speciel dyr må man sige. Er det SS'eren d har ?
Henrik

Geografisk sted: Nr.Nebel

SMiler

Indlægaf Claus » tors 18. maj 2006 11:25

Det er RR modellen jeg har, for vil gerne have mulighed for og tilslutte den til en computer og downloade data derfra og få det på papir.
Tilslutningen, ja du sætter den til din cigartænder og derefter skal du have en nøjagtigt vægt af din bil incl. benzin og fører.
Herefter skal du justere din omdrejningstæller og en helt plan vej, hvis du skal måle hk/moment og diverse accelerationer.
Enkelt, bingo du er ready to go.
Brugeravatar
Claus

Indlægaf the chicken » fre 19. maj 2006 11:46

Ja det er et superlækkert instrument 8)

- Og det skal lige siges at SS'eren kan opgraderes til RR senere, hvis man skulle få behovet (der er stik og det hele i)

Jeg er ihvertfald glad for min, og det er lækkert at den er så nem at smide over i en anden bil. :D
'06 NC 1,8 - True Red*solgt*
'97 NA 1,6 Turbo - Classic Red *RIP*
,94 NA 1,8 Classic Red *solgt*
- og så lidt andet legetøj...
www.raredog.dk - Retro T-shirts for drengerøve
Brugeravatar
the chicken

Geografisk sted: Sønderjylland, Haderslev

Tilbage til Tuning og modificering