Golfsæt

Diskussion af alt om Mazda MX-5

Redaktør: Softtop

Golfsæt

Indlægaf pirminz » tirs 18. jul 2006 19:38

Hej

Jeg overvejer kraftigt at få en MX5 og i den forbindelse vil jeg høre om der er nogen i dette forum, der har erfaring med at have et golfsæt i bagagerummet på en MX5.
Kan det lade sig gøre?
Kan der være mere end 1 sæt?
Er der forskel på bagagepladsen i de forskellige årgange/modeller?

Er der ellers noget jeg bør se efter (rust, km, lyde mm.) når jeg går på udkig - formodentligt i Tyskland?

Mvh.

Pirminz - forhåbentligt kommende MX5 ejer
pirminz

Indlægaf Webmaster » tirs 18. jul 2006 19:49

Spiller ikke selv golf, men har ladet mig fortælle at der uden problemer kan ligge et sæt (lille taske) i bagagerummet.

Du skrier ikke hvilken model du søger, men de typiske forskelle og problemer ved NA modellerne (1989-1997) kan du læse om her: http://www.five-speed.dk/Guides/NAguide.htm
Christian / Webmaster / http://www.five-speed.dk
1,6 BRG Limited Edition, 1991
1,6 Crystal White, 1991 - Project Race Car
1,5 Soul Red, 2017
Brugeravatar
Webmaster
Site Admin

Geografisk sted: Fredensborg

Indlægaf Danny » tirs 18. jul 2006 22:12

Der er forskel i størrelsen på baggagepladsen de forskellige modeller imellem, jeg mener den seneste udgave (NC'eren) har det største.

Jeg har ingen erfaring med golf, men man kan godt overraskes over hvor meget der egentlig er plads til i det lille rum (i mit tilfælde en NA fra 1990). F.eks kan der godt klemmes både en fyldt rygsæk, en fragmentationvest, et par militærstøvler og en kampvest derned uden baggageklappen buler opad. Eller 7 kasser sodavand og det løse i form af slik og andet godt fra grænsekioskerne (ikke flødeboller :!: ). Eller et telt og personligt pikpak nok til at klare en weekend til DHB og det er incl. fruens stumper (hvilket taler for sig selv :roll:)

Som sagt, der kan være en del trods alt :wink:

Men har du først købt en MX-5 tror jeg nu også golfen ender med at komme i anden række. Kan man ikke få et teleskop-jern, for så er det problem jo løst :D
92' NA med AGX, Butterfly, Superpro og FM mounts.
Danny

Geografisk sted: Videbæk

hmmm

Indlægaf Claus » ons 19. jul 2006 03:28

Når man spiller Golf er det normalt godt vejr...så ned med kluden og bagved sæderne er der masser af plads til en golfbag...bruger selv pladsen når jeg har været på storkøb i supermarkedet, eller skal ud og køre med min fjernstyret nitro monster truck, som der ikke er plads til i bagagerummet...
Men enig, der bliver med garanti ikke meget golf, når du først har købt den....
Mazda MX-5 Miata 10th Anniversary Model årgang 2000
http://autospeed.com/cms/A_109797/article.html
Brugeravatar
Claus

Geografisk sted: Roskilde

Indlægaf altid6 » ons 19. jul 2006 10:35

Jeg spiller golf 4 til 5 gange om ugen og der er masser af til en golfbag i min mx-5. Når jeg er alene, ligger den ved passagersædet og nej lædersædet tager ikke skade af baggen. Har ligeledes flere gange presteret at være 2 personer og 2 golfbags i bilen, ved at brug det fif Claus skriver :D .

Så golf og mx-5 passer fint sammen. Og det er sgu fedt at komme rullende ud til golfklubben med kluden nede og se alle de misundelige blikke fra famillie faren i sin børnecontainer hehe.
Brugeravatar
altid6

Geografisk sted: Kalundborg

Nemt nok

Indlægaf Sommer » søn 15. okt 2006 16:54

Jeg har et par gange været ude og spille golf vhor jeg kører i min mx-5'er. Jeg bliver godt nok nødt til at tage jernene ud af baggen og hjulene af vognen samt køllerne ind ved siden af mig så. Det kan lade sig gøre ellers burde du finde en lille bag som er nemmere at have med. mener en 7\" er en af de mindste så vidt jeg ved.. eller så kan man sikkert få nogle mindre... (lige for tiden har jeg golfsætttet til at stå i golfklubben :). ) Men jo det er muligt. har prøvet med 2 sæt det var lidt svært at få det til at være der og var også nødt til at tage reservedækket ud men det kunne lige være der.
Sommer - NA Rød 90
Sommer

Geografisk sted: Aalborg

Tilbage til Diskussion