NB er blot det bedre end en NA og NC model.

Diskussion af alt om Mazda MX-5

Redaktør: Softtop

Indlægaf Swootech » søn 23. jul 2006 11:39

Her er en glimrende tråd fra Miata.net om hvordan hp/torque hænger sammen (Bill's post især):
http://forum.miata.net/vb/showthread.php?t=127306&highlight=torque
Swootech

Indlægaf hasse » man 24. jul 2006 23:23

Hej swootech!

Rigtig godt link, du henviste til. Har ikke set det før.

Så nu bli'r det spændende at se, om diskussionen HK versus NM kan fortsætte, når folket har læst dit og mit link samt Garrett III.
Hasse
1990, Crystal White.
hasse

Geografisk sted: Den anden Verden

NA vs. NB

Indlægaf jesperht » man 31. jul 2006 16:33

Jeg sad idag og kikkede på MX 5 på nettet. Min 8 årige søn kom ind og spurgte hvad jeg lavede, og jeg svarede \" jeg kigger lidt på sportsvogne\". På det tidspunkt var der et billede af en lækker NB. Min søn siger så - \"det er da ikke en sportsvogn, men bare en almindelig bil der ikke har fået tag på\" :lol: Da jeg spurgte ham om de famøse klaplygter, siger han- \" dem på vores er måske ikke så moderne, men mere specielle og langt sejere.Men vores er jo også en sportsvogn\".
God dreng :D
jesperht

Indlægaf Danny » man 31. jul 2006 16:48

Ham har du opdraget godt, han har jo set lyset 8)

Jeg giver det max 3 timer før Claus er på banen med et modsvar :D
92' NA med AGX, Butterfly, Superpro og FM mounts.
Danny

Geografisk sted: Videbæk

Indlægaf the chicken » ons 2. aug 2006 14:56

10. You start liking pop-up headlights. [de er alt for seje]

11. You start noticing all the other cars with pop-up headlights.

12. You find yourself driving much later into dusk before turning on your headlights to keep the aerodynamics clean.

14. You spend time trying to figure out how to make only one headlight pop up, so your car looks like it is winking for a parade. [hehe joo, det virker måske på damerne?]

15. People ask you what year your car is and they're surprised to hear it's 14+ years old. [og tror at man er helt vildt rig fordi det er en sportsvogn]

23. You wonder why in the heck people with other drop tops never have the tops down on days that its above freezing. [ja, hvorfor kører de ikke bare alm. biler?]

25. You wonder why people brake before turns.

26. You avoid potholes like mad, partly because you don't want to hurt your baby, but mostly because it gives you an excuse to pull off some crazy fast maneuvering. [oooh yeah]

27. You turn back around to look at the car several times after you've parked.

30. You take the longer, twistier, way to your destination. [ja, det sker faktisk hver uge når man skal hjem fra arbejde]

Det er jo nærmest skræmmende sandt læsning :o

Og ja, iiih hvor er alle de folk der bremser inden et sving dog trælse, og iih hvor ser folk overraskede ud når man drifter rundt i rundkørslerne :roll:
'06 NC 1,8 - True Red*solgt*
'97 NA 1,6 Turbo - Classic Red *RIP*
,94 NA 1,8 Classic Red *solgt*
- og så lidt andet legetøj...
www.raredog.dk - Retro T-shirts for drengerøve
Brugeravatar
the chicken

Geografisk sted: Sønderjylland, Haderslev

Foregående

Tilbage til Diskussion