Forskiringspriser

Diskussion af alt om Mazda MX-5

Redaktør: Softtop

Forskiringspriser

Indlægaf Claus » tors 10. jun 2004 13:20

Jeg har lige fået en forsikringsopkrævning og den er steget \"igen\" nu ligger den på næsten 10.000 om året, godt nok som super elite med friskade og glas og lign. men alligevel er det mange penge når man har alle sine forsikringer samlet samme sted og ALDRIG haft en bule eller indbrud.

Der er via Danske forsikring/TopDanmark. Nu vil jeg lige høre hvor meget betaler du igennem det samme selskab ?

Eller har du en anbefaling, hvilket firma og hvilken person man skal kontakte for og få en billigere forsikring ?
Hilsen Claus
Mazda MX-5 Miata 10th Anniversary Model årgang 2000
http://autospeed.com/cms/A_109797/article.html
Brugeravatar
Claus

Geografisk sted: Roskilde

Poll

Indlægaf Webmaster » tors 10. jun 2004 14:00

Christian / Webmaster / http://www.five-speed.dk
1,6 BRG Limited Edition, 1991
1,6 Crystal White, 1991 - Project Race Car
1,5 Soul Red, 2017
Brugeravatar
Webmaster
Site Admin

Geografisk sted: Fredensborg

Indlægaf Claus » tors 10. jun 2004 17:25

Ja, jeg har set den tidligere link, men jeg savnede noget mere konkret fra personer som har samme forsikringselskab.
Mazda MX-5 Miata 10th Anniversary Model årgang 2000
http://autospeed.com/cms/A_109797/article.html
Brugeravatar
Claus

Geografisk sted: Roskilde

Indlægaf microracerdk » fre 11. jun 2004 19:38

mig bekendt er danske forsikring bestemt ikke nogle af de billigste, og de ville under ingen omstendigheder have sportsvogne og special biler dengang jeg hørte hos dem. men prøv at klikke lidt på www.forsikringsluppen.dk og se hvad priserne er rundt omkring, husk at kigge godt efter for en del forsikrings selskaber giver en klækkelig rabat på bilen hvis man samler forsikringerne hos dem, også kaldet samler-rabat :roll:
ejer af en af de 5 oprindelige danske BRG limited edition mx-5'er.
microracerdk

Geografisk sted: nord.sj

Indlægaf Raebild » fre 11. jun 2004 21:24

Hej

Jeg har lige været hele turen igennem! Ringede til rigtig mange forskellige selskaber - listen kan findes på www.forsikringsoplysningen.dk

Jeg endte med Trekroner. De ville naturligvis have alle forsikringerne, men så kom 5'eren også ned i 6400,- incl kasko. Jeg er 27 med 6 års skadefri kørsel...Codan var også med i opløbet - de ville have ca 7000 incl kasko for 5'eren.

Mvh
Peter
Ræbild
Raebild

Geografisk sted: Midtjylland

Indlægaf microracerdk » fre 11. jun 2004 22:32

6400.- Hmm, måske jeg skulle til at tjekke priser igen!?!
jeg giver 10.000 årligt for rent ansvar hos nykredit, jeg er 26, og det ene års forskæl burde ikke gøre den store forskæl...
microracerdk

Indlægaf Gæst » fre 11. jun 2004 22:44

Det der gør den store forskel er hvor i landet du bor. Microracerdk du bor på Sjælland, hvilket godt kan betyde 1.000- 2.000 kr.'s forskel. Noget jeg selv oplevede ved at flytte til djævleøen :o
Gæst

Indlægaf Raebild » lør 12. jun 2004 00:00

ja hov, jeg glemte jo at fortælle at jeg bor i Vejle... det er sikkert lidt billigere end derovre.... ;-)
Ræbild
Raebild

Indlægaf microracerdk » lør 12. jun 2004 09:18

Malin skrev:Det der gør den store forskel er hvor i landet du bor. Microracerdk du bor på Sjælland, hvilket godt kan betyde 1.000- 2.000 kr.'s forskel. Noget jeg selv oplevede ved at flytte til djævleøen :o

Ja du har sikkert ret i at der er en betydlig forskæl på priserne i jylland og "danmark" :lol: men det var nu også mest det at jeg betaler 10K for en ansvars forsikring og du kan slippe billigere for en kasko forsikring.
microracerdk

Indlægaf Raebild » søn 13. jun 2004 21:46

Apropos forsikringspriser...jeg har tænkt mig ikke at bruge 5'eren om vinteren. Er der nogen af jer andre der også stalder den op i de kolde måneder og evt piller pladerne af den for at spare forsikring / vægtafgift - det må jo kræve et syn hvert forår, men med i forhold til at betale forsikring hele vinteren er det er billigt med et syn... Lad mig høre hvis der er nogen tips i den retning!
Ræbild
Raebild

Indlægaf microracerdk » søn 13. jun 2004 22:16

Raebild skrev:Apropos forsikringspriser...jeg har tænkt mig ikke at bruge 5'eren om vinteren. Er der nogen af jer andre der også stalder den op i de kolde måneder og evt piller pladerne af den for at spare forsikring / vægtafgift - det må jo kræve et syn hvert forår, men med i forhold til at betale forsikring hele vinteren er det er billigt med et syn... Lad mig høre hvis der er nogen tips i den retning!

min står i garage hele vinteren, jeg havde dog ikke tænkt over at deponere pladerne før meget sent på vinteren. jeg ringede til mit forsikrings selskab og hørte om man kunne deponere plader, og det var der ingen problemer i, jeg skulle blot sende dem med posten eller komme forbi med dem, forsikringen går så i bero så længe de har pladerne, men vegtafgiften skal stadig betales, da centralregisteret for motorkøretøjer åbenbart er ligeglade med om bilen er på gaden eller ej.
du skal ikke til syn hvert år bare fordi du deponere plader, da bilen i myndighedernes øjne stadigt er registeret. :wink:
microracerdk

Indlægaf Raebild » man 14. jun 2004 08:53

OK, god info! Men ved at skrifte forsikringsselskab om vinteren kan jeg spare
1. Forsikring og vægtafgift på 5'eren
2. Gå fra knap 4000kr i ansvarsforsikring på golfen til 1530kr!!
3. Sikkert også spare noget på ulykkesforsikringen.

Det kræver jo godt nok et syn om foråret, men det er vist hurtigt tjent ind....
Hvis der er nogen der umiddelbart kan se nogle faldgrunber ved denne måde at gøre det på, hører jeg gerne nærmere... ;-)
Ræbild
Raebild

vinterhi

Indlægaf Knud Erik » man 14. jun 2004 11:41

Med hensyn til at opsige forsikringen i vinterhalvåret må man tage hesyn til den lille risiko der ligger i brand mm.
Mit selvskab ALKA, kan tilbyde fuld kasko ved nr.pladedeponi, til en pris på kr:1500 pr år. Det vil sige man kan nedbringe præmien til kr: 750 i
vinterperioden hvis pladerne afmonteres i 6 mdr.
Man skal dog sikre sig at præmien starter igen hvor den sluttede.
Jeg har hørt at der er selvskaber der betragter en sådan hvileperiode
som en form for opsigelse. hvorefter de benytter lejligheden til at hæve præmien når forsikringen skal træder i kraft igen.
Er der nogen der har erfaringer for noget sådan? :?:
Knud Erik

Indlægaf Raebild » man 14. jun 2004 12:10

Interessant....det skal jeg have undersøgt!!

Kan godt se ideen i at have kasko på bilen under deponering...
Ræbild
Raebild

Forsikringspriser

Indlægaf Hans » ons 27. okt 2004 12:11

Har købt en funklende ny MX-5 1,6. Og har i den forbindelse fået
Tilbud, fra Danske Forsikring på 12.288,- desuden vil de have den udstyret med satellitovervågning! :cry:
Mit \"gamle selskab\" IF-forsikring kan gøre det for 6.800,- det skal dog bemærkes at de giver 20% fagforenings rabat. :lol:
Min alder er 45 år og elitebilist med bopæl i Nordjylland.
Hans

Geografisk sted: Himmerland

Næste

Tilbage til Diskussion