Hvordan kan de holde det ud???!

Diskussion af alt om Mazda MX-5

Redaktør: Softtop

Hvordan kan de holde det ud???!

Indlægaf the chicken » fre 1. sep 2006 09:05

Var ude at køre i en \"almindelig\" bil sidste dag - hvordan dælen kan folk holde ud at køre i dem??! :o

Man sidder jo alt for højt, bilen gynger, styretøjet svarer jo nærmest til rebene på en sæbekassebil og den trækker på de falske hjul... :roll: (og så er der slet ingen der skriger \"fed bil\" efter en :P )

Når man tilbringer et par timer i sin elskede 5'er hver dag, bliver man åbenbart noget forvendt - det var jo nærmest skræmmende at køre i sådan en helt almindelig ford...

Godt det ikke er mig... 8)
'06 NC 1,8 - True Red*solgt*
'97 NA 1,6 Turbo - Classic Red *RIP*
,94 NA 1,8 Classic Red *solgt*
- og så lidt andet legetøj...
www.raredog.dk - Retro T-shirts for drengerøve
Brugeravatar
the chicken

Geografisk sted: Sønderjylland, Haderslev

Indlægaf altid6 » fre 1. sep 2006 09:43

Hehe kender godt fornemmelsen. Var ude og køre en peugoet 206 (hvilket er en rigtig god bil, har selv haft en) og havde ikke andet end kørt et par kilometer, inden jeg blev en smule køresyg, selvom at jeg sad ved rattet :lol: . Den gyngende fornemmelse, det store rat og alt det udsyn, er man jo slet ikke vant til. Og alle de små knægte på vejen løb sgu ikke efter øsen, som de plejer at gøre når man kommer hjem. Kan slet ikke undvære min lille sorte mx-5ér :D .
Brugeravatar
altid6

Geografisk sted: Kalundborg

Re: Hvordan kan de holde det ud???!

Indlægaf Knud Erik » fre 1. sep 2006 09:43

the chicken
skrev:

\"Når man tilbringer et par timer i sin elskede 5'er hver dag, bliver man åbenbart noget forvendt\"

Os der kører i \"filthat\" til daglig arbejdsbrug, en gammel Astra med 1/4 mill. på klokken og støddæmpere som cykelpumper, bliver altid glædelig påmindet om den store kontrast når man kryber ned i 5éren.
Så er køreglæden helt i top. :lol:
Knud Erik

Indlægaf Danny » fre 1. sep 2006 11:25

Jeg er ved at tage et stort kørekort i tiden (venligst betalt af forsvaret :roll: ) og kan slet ikke forlige mig med det. Det er sådan set nemt nok, men om jeg fatter hvorfor lastbilchaufførerne nyder at køre i dem.

Der er luftaffjedring i sædet (komfort=puha), man sidder i 3 gange mx-5 højde og oplever et G-tryk på 0,0001 i svingene. :? Og de har bladfjedre :lol:

Jeg glæder mig sådan til jeg skal hente en nymalet 5'er i morgen 8)
92' NA med AGX, Butterfly, Superpro og FM mounts.
Danny

Geografisk sted: Videbæk

Re: Hvordan kan de holde det ud???!

Indlægaf Thomsen » fre 1. sep 2006 15:25

Jeg kører i varevogn ca 45k om året, så er helt enig med jer alle. Der har desvære ikke været så meget køretid til mig i år, men nu kører den og F... det er skønt... :D :D :D
ChristianThomsen.
Brugeravatar
Thomsen

Geografisk sted: København

Indlægaf Claus » lør 2. sep 2006 17:40

the chicken - HEHE...ja, en af mine venner har den nye Golf V med 19\" og mega lavprofil og voldsænket undervogn...jeg prøvede den...griner, der er slet ingen sammenligning...sådan en VW sejler styadigvæk rundt på vejen...selv med mine elendige GoodYear F1 dæk, vil jeg påstå at jeg kan køre i cirkler rundt om ham på den nærmeste lukkede bane....lod ham blive i troen at det var som og køre MX5 - men en dag får han måske en tur i den lille...
Mazda MX-5 Miata 10th Anniversary Model årgang 2000
http://autospeed.com/cms/A_109797/article.html
Brugeravatar
Claus

Geografisk sted: Roskilde

Indlægaf Swootech » søn 3. sep 2006 10:02

Efter at have tilbragt hele August i USA kørende i store SUV'er med automatgear skal jeg også love for det er en fryd at komme hjem til en 5'er. Hvordan de gør det aner jeg ikke.

Der var godt nok mange 5'ere i Seattle (flest NA'ere), men jeg fik ikke kørt i nogen af dem :/ Og så koster en ny fully-loaded NC'er $25k...
Swootech

Indlægaf hasse » tirs 5. sep 2006 11:37

[quote="Danny"]Jeg er ved at tage et stort kørekort i tiden (venligst betalt af forsvaret :roll: ) og kan slet ikke forlige mig med det. Det er sådan set nemt nok, men om jeg fatter hvorfor lastbilchaufførerne nyder at køre i dem.

Og så mig.

Jeg deler mange af de betragtninger, der er kommet til udtryk.MEN:

Har man et par gange set chauførene i det store, lange lastbiler med anhængere jonglere med dem i smalle gader og gårde, har jeg kun een bemærkning (hentet fra mafiaverden ELLER INDVANDREKREDSE):
MIN STØRSTE RESPEKT FOR DERES DYGTIGHED.
Hasse
1990, Crystal White.
hasse

Geografisk sted: Den anden Verden

Tilbage til Diskussion