Trådfælge til MX5

Diskussion af alt om Mazda MX-5

Redaktør: Softtop

Trådfælge til MX5

Indlægaf lyngbøl » lør 30. sep 2006 21:48

Ja, undskyld jeg er helt ny i dette forum. Jeg vil gerne høre om man kan få cromtrådfælge til en MX5. Ikke forkromede alufælge, men rigtige klassiske trådfælge. Jeg har set dem til f.eks. Jaguar personvogne, til forskellige amerikanerbiler og sågar også på en Ford Granada. Men jeg har aldrig set sådan noget på en MX5 eller hørt om det i nogen tilbehørsforretning. Jeg mener ellers det var oplagt at sætte på en flot rød MX5'er og så glæde sig over at man har en alletiders up to date sportsvogn a´la MGB endda til billigere penge.

Er jeg helt gal på den, eller kan det lade sig gøre at sætte flotte crom trådfælge på en MX5'er uden at blive helt til grin :lol:
Jens B. Lyngbøl
Parkvænget 2
9800 Hjørring
lyngbøl

Geografisk sted: Hjørring

Re: Trådfælge til MX5

Indlægaf Martin » søn 1. okt 2006 10:10

Det kan sagtens lade sig gøre. Har set flere firmaer tilbyde dem.

Jeg tror primært der er to grunde til det ikke er mere udbredt, end det er.

For det første er de relativt dyre at indkøbe (ved ikke med vedligehold, men gætter også på at det er både dyrt og besværligt)

Dernest handler MX-5'eren jo i høj grad om de fantatiske køreegenskaber! Tråfælge har den uheldige sidegevinst at de vejer utrolig meget. Du øger dermed din uaffjædrede vægt ganske betydligt, hvilket ødelægger de fine køreegenskaber en del. -Måske er dette også en af grundene til man ikke ser moderne biler med trådfælge. Så som du selv rigtig nok siger, så har du en moderne sportsvogn, til en billigere penge, dermed har du ogås aluminiums fælge der er ganske lette (hvis du har de originale), hvilket er en del af den udvikling der har været! -du drømmer vel heller ikke om at montere bladfjedre og trumlebræmser på vel bilen vel?

Ej jeg må medgive at det er kønt med et par velholdte trådfælge.... men syns nu også igen at det passer bedst på en bil fra dengang hvor de blev monteret! -Som je husker det, havde mmmiata.com på et tidspunkt trådfælge i forskellige størelse til mx-5'eren
Tidl.: V-Special (91'silverstone)
Nu: Lotus Elise s1 111s
http://www.lotuselise.dk
Brugeravatar
Martin

Geografisk sted: Brønshøj

Indlægaf Knud Erik » søn 1. okt 2006 21:25

Knud Erik

Trådfælge

Indlægaf lyngbøl » tirs 3. okt 2006 18:31

Tusind tak for seriøst svar og et meget nyttigt link. Findes de slet ikke et billede af en MX5-er med disse trådfælge ?

Jens L.
lyngbøl

Geografisk sted: Hjørring

Tilbage til Diskussion