Må jeg også være med?

Diskussion af alt om Mazda MX-5

Redaktør: Softtop

Må jeg også være med?

Indlægaf Helle » man 2. okt 2006 17:30

Hej Drenge

Må en pige være med i jeres eksklusive klub af ekstremt priviligerede bilejere?
Lige indtil igår forstod jeg ikke den entusiasme og dybe glæde I giver udtryk for når I skriver om jeres biler, men så var det lige at jeg selv fik prøvet en mx 5. Hold da helt op!!!!! Sikken fantastisk oplevelse. :D Jeg besluttede lige på stedet at den bil bare skulle blive min, så jeg er nu gået i gang med \"processen\" - financiering, forsikring og den slags - og imens går jeg bare rundt med et dumt forelsket smil og tænker på \"min\" bil.

Jeg har læst en masse på dette forum og er allerede blevet en hel del klogere, det eneste punkt jeg ikke har kunnet finde noget om er egentlig den eneste bekymring jeg har i forbindelse med at købe den. Er den meget udsat for hærværk ? Jeg tænker her især på \"kluden\" (ja lidt jargon har man vel lært..) - det er jo så let lige at stikke en spids genstand igennem den. Er der nogen af jer der har oplevet det som et problem?

De gladeste hilsener fra en forhåbentlig snart nybagt mx-5 ejer

Helle
Helle

Geografisk sted: Randers

Indlægaf Lurendrejer » man 2. okt 2006 17:47

Det er ikke så forbandet slemt. Min står i Skelvangen og er pt ikke blevet udsat for noget grimt (7-9-13). Men jeg har dog valgt at få monteret en alarm.
Lurendrejer

Re: Må jeg også være med?

Indlægaf Webmaster » man 2. okt 2006 17:58

Helle skrev:...Er den meget udsat for hærværk ? Jeg tænker her især på "kluden" (ja lidt jargon har man vel lært..) ...

Mon ikke at det har lidt at gøre med hvor man parkerer? Mon ikke at man selv har bedt om det, hvis man parkerer foran ungdomshuset på Jagtvej?? Men sådanne steder findes forhåbenligt ikke i Randers? :wink:
Christian / Webmaster / http://www.five-speed.dk
1,6 BRG Limited Edition, 1991
1,6 Crystal White, 1991 - Project Race Car
1,5 Soul Red, 2017
Brugeravatar
Webmaster
Site Admin

Geografisk sted: Fredensborg

Indlægaf Lurendrejer » man 2. okt 2006 18:01

Webmaster skrev: hvis man parkerer foran ungdomshuset på Jagtvej?? Men sådanne steder findes forhåbenligt ikke i Randers? :wink:

Jo, Skelvangen :D
Lurendrejer

smiler

Indlægaf Claus » man 2. okt 2006 20:18

Dejlige og høre.
Nej, jeg har holdt i centrum af københavn mange gange og har intet oplevet.
Tror faktisk at sådan en lille \"nuttet\" mx´er sjældent er udsat for hærværk.
Det er jo en bil som \"alle\" har råd til og man oplever ikke samme misundelse som man sikkert vil opleve i en A4 cabriolet eller Audi TT cab.
At den så samtidig er mere stabil, billigere og vedligeholde og har væsentlig bedre køreegenskaber, ja det er jo et ekstra plus :D

Tror der er flere som er mega nysgerrig....hvilken af modellerne er du på udkik efter ?
Mazda MX-5 Miata 10th Anniversary Model årgang 2000
http://autospeed.com/cms/A_109797/article.html
Brugeravatar
Claus

Geografisk sted: Roskilde

Indlægaf Wackey » man 2. okt 2006 23:00

Webmaster skrev:
Helle skrev:...Er den meget udsat for hærværk ? Jeg tænker her især på "kluden" (ja lidt jargon har man vel lært..) ...

Mon ikke at det har lidt at gøre med hvor man parkerer? Mon ikke at man selv har bedt om det, hvis man parkerer foran ungdomshuset på Jagtvej?? Men sådanne steder findes forhåbenligt ikke i Randers? :wink:

Tænker på det hvergang jeg paker, tit flytter jeg den faktis fordi jeg sys det er et lidt dumt sted man holder, det kan være pga. ham der holder ved siden af kan komme til at rides når han bakker ud eller ligende..
Har os fået monteret en 2-vejs alarm i min bil så lige så snart noget er i nærheden af den giver min fjernbetjening et lille ryst hvis jeg er inde for rækkevide.. ca 500 meter.. perfekt hvis man holder inde i byen og er oppe i en lejlighed.
Brugeravatar
Wackey

Geografisk sted: Horsens

Indlægaf the chicken » tirs 3. okt 2006 07:45

Nu er jeg temli øm over for min lille Maren, så jeg har lejet en garage. - Når jeg er på indkøb holder jeg enten så langt væk at der er tomme pladser på begge sider, eller sørger for at holde så der kun er parkeringsplads på den ene side - så er der da kun en side at få bilka-bulet...

Sidst jeg skulle parkere natten over i et lidt belastet kvarter i århus, valgte jeg simpelthen at parkere over 1 km væk og så gå tilbage, da den så holdt mere trygt :)

Og ellers tager jeg fronten af radioen og tømmer handskerummet og lader det stå åbent, samtidigt med at jeg helst parkerer et oplyst sted, fx lige under gadelygten - så er der sgu ingen der gider bryde ind...

Oplever indimellem misundelighed, da de fleste mennesker tror at det er en helt vildt dyr bil, så jeg tager ingen chancer - nogle mener at jeg er liiige paranoid nok, men skidt - bare min bil ikke bliver ødelagt :wink:

Og så er den udstyret med gps-sporing...8)
'06 NC 1,8 - True Red*solgt*
'97 NA 1,6 Turbo - Classic Red *RIP*
,94 NA 1,8 Classic Red *solgt*
- og så lidt andet legetøj...
www.raredog.dk - Retro T-shirts for drengerøve
Brugeravatar
the chicken

Geografisk sted: Sønderjylland, Haderslev

Indlægaf Martin » tirs 3. okt 2006 08:12

Jeg har desværre lige fornylig oplevet at der er en eller anden idiot der syntes min højre bagskærm skulle pyntes med påskriften \"SVIN\" (formegentlig tilvejebragt af en Ruko-nøgle). -Syns ellers jeg gør alt for at parkere på \"sikre\" steder, holder så langt fra andre biler som muligt, helst med den ene side op imod en hæk el. lign... ja syns sgu jeg gør alt, men der er nok ikke noget at gøre, hvis folk virkelig er så latterlige (og nej, det var ikke foran ungdomshuset).
Tidl.: V-Special (91'silverstone)
Nu: Lotus Elise s1 111s
http://www.lotuselise.dk
Brugeravatar
Martin

Geografisk sted: Brønshøj

Indlægaf Lurendrejer » tirs 3. okt 2006 11:50

Martin skrev:Jeg har desværre lige fornylig oplevet at der er en eller anden idiot der syntes min højre bagskærm skulle pyntes med påskriften "SVIN" (formegentlig tilvejebragt af en Ruko-nøgle).

Jeg læste faktisk sådan en lille parkeringsguide her for lidt tid siden. Nogle tricks som hold altid synligt, altså istedet for at prøve at gemme bilen et sted hvor en tyv fx kan gemme sig. Parker altid ved siden af en pænere bil, jeg ved det kan være svært - men jeg holder selv hellere ved siden af en Audi A8 end en bundrådden Golf. Hvis ejeren ved siden af er glad for sin bil vil han nok ikke knalde dens døre op. En sikker bule kommer ved at holde ved siden af MPV'ere... har i lagt mærke til hvordan børn åbner døre?? GYS!!
Lurendrejer

Indlægaf Helle » tirs 3. okt 2006 17:02

Tak for jeres indlæg - med både positive og negative erfaringer. Jeg har selv oplevet at min ganske almindelige 323F'er er blevet \"nøglet\" da jeg boede i København, så jeg er lidt urolig.
Har det helt på samme måde som dig, Chicken - og allerede enormt øm over en bil jeg ikke engang ejer endnu. (Og min skal også have et navn! )Forleden da jeg var nede hos forhandleren igen blev jeg helt ked af at min kommende guldklump havde stået ude i regnen.. hvad skal det ikke ende med ! Heldigvis har jeg en garage den kan bo i, når den kommer hjem. Og det gør den, for nu er financieringen på plads :D :D :D :D

Til de nysgerrige er det en NB 1,8i som er guuuuudesmuk og grøn.
Helle

Indlægaf Lurendrejer » tirs 3. okt 2006 19:54

grøn som i Grace Green Mica?

SÃ¥ er vi tre i Randers med den farve :roll:
Lurendrejer

Indlægaf Helle » ons 4. okt 2006 02:37

Lurendrejer skrev:grøn som i Grace Green Mica?

SÃ¥ er vi tre i Randers med den farve :roll:

Nemli'

Så må vi mødes til et "kodak-moment"
Helle

Indlægaf the chicken » ons 4. okt 2006 08:44

Tillykke! - så skal den jo bare hentes :D

I øvrigt rart at få bekræftet at jeg ikke er den eneste som pusler om min bil :D
'06 NC 1,8 - True Red*solgt*
'97 NA 1,6 Turbo - Classic Red *RIP*
,94 NA 1,8 Classic Red *solgt*
- og så lidt andet legetøj...
www.raredog.dk - Retro T-shirts for drengerøve
Brugeravatar
the chicken

Geografisk sted: Sønderjylland, Haderslev

Indlægaf Webmaster » ons 4. okt 2006 10:36

the chicken skrev:I øvrigt rart at få bekræftet at jeg ikke er den eneste som pusler om min bil :D

Nemlig... tror det er sådan lidt af en MX-5 sygdom :wink: Er nok også selv inficeret!
Christian / Webmaster / http://www.five-speed.dk
1,6 BRG Limited Edition, 1991
1,6 Crystal White, 1991 - Project Race Car
1,5 Soul Red, 2017
Brugeravatar
Webmaster
Site Admin

Geografisk sted: Fredensborg

Indlægaf overby » lør 7. okt 2006 15:05

Ja jeg bor i Odense C, og har ikke oplevet noget hærværk på min lille guldklump, selv om jeg nok ikke bor i den dyreste del af odense og oven i købet i lejlighed, men jeg er da sikker på at en god alarm/startspærre også hjælper på det. Og som en anden skrev, tænk over hvor man parkere, især i bilka og lign. er der barne sæde i bilen ved siden af finder jeg gerne en anden plads... men nu skal den jo snart i hi, så er problemet jo ikk så stort de næste 6 mdr.. :roll:
overby

Geografisk sted: Odense

Tilbage til Diskussion