Stof eller Vinyl Klud - med eller uden lynlås?

Diskussion af alt om Mazda MX-5

Redaktør: Softtop

Stof eller Vinyl Klud - med eller uden lynlås?

Indlægaf Mr. Miata » tors 5. okt 2006 16:09

Hej med jer, står og skal investere i en ny klud og jeg kan ikke finde ud af om det skal være stof eller vinyl samt om det skal være med eller uden lynlås.. hvis der er nogen af jer som har erfaringer med det eller bare gode råd/tips så er jeg lutter øre.
Mr. Miata

Indlægaf EPO » tors 5. okt 2006 18:09

Har desværre ikke noget info angående kalechen, men jeg er da nysgerrig angående dit motor-projekt alligevel. Er den kommet ud og køre igen? Jeg kan huske at du havde \"krumtap\"-problemet for ca 1 år siden - lige deromkring hvor jeg investerede i min lille røde racer...

Mvh
EPO
Brugeravatar
EPO

Geografisk sted: Køge

ja

Indlægaf Claus » tors 5. okt 2006 18:23

kan forstå at det er en NA mocdel du har.
Så om det er med elleruden lynlås eller med el eller uden elbagrude, kan jeg ikke svare på.
Men forskellen på sn vinyl og mohair klud, ja, det er et godt spørgsmål.
Personligt mener jeg at en sort mohair klud er den kønneste, når den står velplejet og ny. Men når den har været udsat for sol, vind og frost i en årrække bliver lidt svært og se det smukke ved den.
Må dog indrømme at jeg tror at en farvet vinyl klud vil holde sig bedst i længden. Den er klart den nemmeste og vedligeholde og holde pæn uden den falmer.
Mazda MX-5 Miata 10th Anniversary Model årgang 2000
http://autospeed.com/cms/A_109797/article.html
Brugeravatar
Claus

Geografisk sted: Roskilde

Indlægaf Webmaster » tors 5. okt 2006 18:45

Er stor fan af \"lynlås\"... Det er næsten sådan et slags soltag i 5'eren :wink: har selv stor glæde at køre med nedlynet bagrude, men kluden oppe, i de perioder hvor det er for koldt eller irriterende at køre uden kaleche, som eksempelvis nogen gange om aftenen, eller når det er varmt, men regner. Det er naturligvis en smagssag, men jeg holder nu ganske meget af muligheden og vil klart vælge det igen en anden gang!
Christian / Webmaster / http://www.five-speed.dk
1,6 BRG Limited Edition, 1991
1,6 Crystal White, 1991 - Project Race Car
1,5 Soul Red, 2017
Brugeravatar
Webmaster
Site Admin

Geografisk sted: Fredensborg

Indlægaf Mr. Miata » tors 5. okt 2006 19:06

for lige at svare på det med motoren først.. istedet for at forsøge at få den gamle lavet købte jeg en ny brugt i sverige. Desværre viste det sig at det ikke var den rigtige motor men nok til en MX-3 istedet. Efter 6 måneders tovtrækkeri har jeg nu fået penge tilbage fra huggeren i sverige. I sidste uge var jeg så i Tyskland og hente en ny brugt motor. Denne gang en 1.8L som jeg har tænk mig at smide i min 1.6 NA'er fra 1990. Nu hvor jeg alligevel har hele vinteren kunne jeg lige så godt vælge den svære løsning.. :lol: For at komme tilbage til det med kluden så har jeg læst noget om at hvis man køber uden lynlås er det nemmere/hurtigere at få den op og ned.
Mr. Miata

Indlægaf Felix » tors 5. okt 2006 23:01

Jeg er enig i at en vinylklud er klart det flotteste i længden og let at vedligeholde med silikonebaserede midler.
Med lynlås har du også den fordel udover at køre med åben ende at ruden ikke bøjes, hvilket giver en pænere bagrude i længden.

Hvad siger synsmanden til udskiftningen af en 1,6 til 1,8 liter motor?
Sølvfarvet NA 1990
Brugeravatar
Felix

Geografisk sted: Roskilde

Indlægaf Webmaster » tors 5. okt 2006 23:44

Felix skrev:Hvad siger synsmanden til udskiftningen af en 1,6 til 1,8 liter motor?
Han burde ikke sige noget, da det er inden for 20% grænsen.. knap 15 HK forskel på papiret.. og man skal altså være lidt af en kender for at kunne se forskel på 1,6 og 1,8 når man hurtigt kigger ned i motorrummet!

Mr. Miata skrev:Denne gang en 1.8L som jeg har tænk mig at smide i min 1.6 NA'er fra 1990.
Har du luret at den passer, men kræver en del ændringer for at fungere?? Heldigvis har drengene hos Flyin Miata tænkt på det: http://www.flyinmiata.com/index.php?dep ... %201994-97
Christian / Webmaster / http://www.five-speed.dk
1,6 BRG Limited Edition, 1991
1,6 Crystal White, 1991 - Project Race Car
1,5 Soul Red, 2017
Brugeravatar
Webmaster
Site Admin

Geografisk sted: Fredensborg

Indlægaf the chicken » fre 6. okt 2006 07:28

Jeg købte selv en duetto glasfold til min NA - dvs en sort vinylklud med glasbagrude uden lynlås...

Sort vinyl fordi det i mine øjne er klart det flotteste.
Glas fordi jeg var træt af at se på det ridsede og matte plastik.
No-zip fordi at det er hurtigere at slå ned/op og fordi at jeg så ikke risikere at stå med en ødelagt lynlås en dag..

Men det er jo helt klart smag og behag - det tager lang tid at skifte, men er ikke specielt vanskeligt, gjorde det en onsdag fra kl 17.00-03.00 :)

Det er denne her, som jeg fik anbefalet af Danny http://www.duettomotors.com/miata/catalog.htm
'06 NC 1,8 - True Red*solgt*
'97 NA 1,6 Turbo - Classic Red *RIP*
,94 NA 1,8 Classic Red *solgt*
- og så lidt andet legetøj...
www.raredog.dk - Retro T-shirts for drengerøve
Brugeravatar
the chicken

Geografisk sted: Sønderjylland, Haderslev

Indlægaf Mr. Miata » fre 6. okt 2006 15:40

ang. motor så har jeg læst alt hvad jeg kunne finde om \"engine swap\" og jeg har også købt konverteringssættet fra FM. Min største bekymring er forureningsniveauet da 1.8 motoren kontrolleres af 1.6 motorstyringen..

Ang klud fra Duetto hvor meget ender den så med at koste med fragt, moms, told osv?

Kan stadig ikke bestemme mig om jeg skal købe vinyl eller stof :?
Mr. Miata

Indlægaf Danny » fre 6. okt 2006 16:03

Så har du fået en PB Mr. Miata.
92' NA med AGX, Butterfly, Superpro og FM mounts.
Danny

Geografisk sted: Videbæk

Tilbage til Diskussion